• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jagvetdåinte

På't igen! Försökt sedan december. Nu hoppas jag att mensen inte kommer i maj :) Hejja oss!

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen 

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91 

15/5 dummamej2

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

21/5 lullis94

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

• Lebbmusen
    ansano91 skrev 2018-04-08 19:11:49 följande:

Nu börjar det äntligen närma sig, så spännande! Hoppas på tredje gången gillt nu men känns på något sätt lättare att ta ett negativt test nu när solen börjar visa sig och det blir lite finare väder ute. Det är som att man blir positivare på något sätt ;) Jag har ganska lång cykel på 34 dagar så det känns som en evighet mellan ägglossningarna, hur långa cykler har ni? :)

Ja hoppas maj är månaden! :) Här blir det 4e försöket till 3e barnet! Har 30-31 dagars cykel. Känns som evigheter. Haha
  • lullis94
    ansano91 skrev 2018-04-08 19:11:49 följande:

Nu börjar det äntligen närma sig, så spännande! Hoppas på tredje gången gillt nu men känns på något sätt lättare att ta ett negativt test nu när solen börjar visa sig och det blir lite finare väder ute. Det är som att man blir positivare på något sätt ;) Jag har ganska lång cykel på 34 dagar så det känns som en evighet mellan ägglossningarna, hur långa cykler har ni? :)

Jag har också en lång cykel, 35 dagar. Håller med om att det är långt mellan ÄL :(
  • aleakim90

Andra försöket med första barnet. Jag är 27 och sambon 34. Jag kör med 3 appar efter förra månaden där min cykel flippade totalt, använder också lh-test och äter folsyra+vitamin kvinna.

Hoppas hoppas denna månaden för oss alla!

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen 

7/5 Sararebecca, Alehed90

8/5 aleakim90

10/5 ansano91 

15/5 dummamej2

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

21/5 lullis94

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

• ansano91

lullis­94

#93 Igår 23:46

Jag har också en lång cykel, 35 dagar. Håller med om att det är långt mellan ÄL :(

Jamen visst är det! Tar det inte sig för oss denna gången får vi vänta till juli för vi missar ägglossningen i slutet på Maj då sambon är bortrest :(

• Sally8585

Hoppar in här!

Har ännu inte fått min mens. Är på bim+5(6) idag, negativa test. Brukar alltid plussa max 1 dag efter Bim så antar att mensen bara krånglar. Haft 2 regelbundna mens efter vårt missfall i november.. Så jag antog att kroppen var i fas men icke.. suck. Hur går det för er andra?

• lullis94
    ansano91 skrev 2018-04-09 07:54:20 följande:

lullis­94

Jamen visst är det! Tar det inte sig för oss denna gången får vi vänta till juli för vi missar ägglossningen i slutet på Maj då sambon är bortrest :(

Nej va synd, men juni då? Du får spara hans sperma ich insiminera dig själv ;)
  • maria1992

Jahapp.. Ett missfall för min del så nu är det bara att ta nya tag och hoppas på ett januaribarn <3

Bim 7/5

• Imra
    maria1992 skrev 2018-04-09 11:24:54 följande:

Jahapp.. Ett missfall för min del så nu är det bara att ta nya tag och hoppas på ett januaribarn <3

Bim 7/5

Beklagar verkligen missfallet, fick det själv i januari. <3

Hoppas på att det tar sig snart igen!
  • nooneyouknow

Försenad mens i April, trodde på happy ending men så störtar tant röd in med andan i halsen och skyller på SL... (typ)

Så ny ÄL beräknad till den 26 april och BIM 8 Maj... 

Kört med NC och basaltemp mätning men pågrund av skiftjobb och varierande sovrutiner så har det inte alls funkat för mig... 

Kör numera FLO-appen och ska klicka hem ÄL tester. 

Svar på tråden Bim Maj 2018