theteacher skrev 2018-04-06 16:51:38 följande:
Idag kom den förväntade mensen (inte försökt innan).. Vilket också betyder att det är extremt nära tills vi kan börja försöka.. :D Känner mig nästan nervös.. Första försöket och första barnet. I och med att mensen dök upp idag flyttade NC fram mig igen, så uppdaterar BiM listan igen. Ett himla hoppande fram och tillbaka..
Har kört med NC nu sen i julas och har nu fått 3 månader irad med väldigt kort lutealfas (från ÄL till mens).. Man har ju hört talas om att det kan vara svårt att bli gravid om man har en kort lutealfas, min är 11 dagar nästan exakt. Någon annan som har erfarenhet av kort lutalfas?
BIM-lista Maj
2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher
3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass
4/5 Meemelie
5/5 niiskuneiti
6/5 Lebbmusen
7/5 Sararebecca, Alehed90
10/5 ansano91
16/5 Fruitloop
17/5 Greta 88
22/5 MR8692
24/5 FrökenUtter
30/5 Ettlitetsyskon
Min mens kom också precis och jag ställde precis om NC till plan från prevent. Sjuk känsla!
Jag har också 11 dagar i lutealfas men jag tror inte att det räknas som så pass kort att det blir svårt att bli gravid. Kul att du är precis en dag före mig, både att du fick mens igår och att du har bim dagen före mig. Det blir spännande att se hur det går för oss. Dessutom kan vi stanna i tråden om det inte går på första försöket, du har väl också nästa bim sista dagarna i maj? :)