• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • lullis94
    Greta88 skrev 2018-04-01 08:40:36 följande:

Då är det även tid för mig och min sambo att börja försöka :)

Det blir vårt första barn och försök.

Fyller år på min BIM 17 maj så hade varit underbart med ett plus.

1 maj Lilly2015

2 Maj Issari

4 Maj theteacher

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

17 Maj Greta88

22 Maj MR8692

22 Maj lullis94

24 Maj FrökenUtter

Åh vilken perfekt present om det skulle bli ett plus :)
  • theteacher

Idag klickade jag hem beställningar på graviditetstest.. Känns helt sjukt weird, har ju bara köpt ÄL test innan.. Vad använder ni för test? Kör ni på sticka eller stav? Testa tidigt, clearblue eller vad använder ni och vilka är bäst? 

• FrökenUtter

Kom på att jag missade att skriva om något annat än folsyra och äl-test när jag hoppade in.. så jag kompletterar lite!
    Jag och min sambo är 27 respektive 30 år och i maj vågar vi oss på vårt första försök till bebisverkstad. Hade det inte varit risk för decemberbarn så hade vi nog kört redan i april, för nu längtar vi! :)

• Lilly2015
    theteacher skrev 2018-04-01 12:35:39 följande:

Idag klickade jag hem beställningar på graviditetstest.. Känns helt sjukt weird, har ju bara köpt ÄL test innan.. Vad använder ni för test? Kör ni på sticka eller stav? Testa tidigt, clearblue eller vad använder ni och vilka är bäst? 

Jag har ett två-pack Clearblue digital hemma som väntar på maj :) jag har tidigare testat med sticka men tyckt att jag sett streck fast det varit blankt. Den här gången när vi verkligen vill ha ett plus vill jag inte hålla på och få upp hoppet i onödan. Ett digitalt ger ju svart på vitt ett svar!
  • theteacher
    FrökenUtter skrev 2018-04-01 17:52:00 följande:

Kom på att jag missade att skriva om något annat än folsyra och äl-test när jag hoppade in.. så jag kompletterar lite!
    Jag och min sambo är 27 respektive 30 år och i maj vågar vi oss på vårt första försök till bebisverkstad. Hade det inte varit risk för decemberbarn så hade vi nog kört redan i april, för nu längtar vi! :)

Åh va kul! Känns som att du och jag har rätt lika stories. :) Jag är 28 och min sambo strax 32. Vi gör också vårt första försök nu april. Undvek förra månaden för att jag blir klar med studier till jul. Så skönt att ha det avklarat innan. :D 
  • theteacher
    Lilly2015 skrev 2018-04-01 19:37:10 följande:
    Jag har ett två-pack Clearblue digital hemma som väntar på maj :) jag har tidigare testat med sticka men tyckt att jag sett streck fast det varit blankt. Den här gången när vi verkligen vill ha ett plus vill jag inte hålla på och få upp hoppet i onödan. Ett digitalt ger ju svart på vitt ett svar!
    Aah okej, förstår att det verkligen kan bli en besvikelse. Jag beställde hem lite olika tester. Körde 2-pack clearblue digital, 10 stickor, och 2 på stav.. Några av dem va också sådana "testa tidigt". Får se sen vad man kommer tycka bäst om. Man kanske plöjer igenom stickorna första dagarna när det egentligen inte borde synas och spar de dyrare till BiM.. hahah. 
  • MR8692

Jag har ÄL nu den 10 april.. känns lite risky med decemberbarn om det nu skulle ta sig. Men vi kör på åndå och så får vi se! Harinställningen att det kommer ta tid att bli gravid... Jag kör på gravtest via jobbet (jobbar inom akutvården) sjukt bra! Har ni andra många vänner omkring er som väntar barn? I vår närhet har de flesta redan barn så vi är lite sist ut :)

Mnns dattsdtns na n n
  • lullis94
    MR8692 skrev 2018-04-01 21:48:23 följande:

Jag har ÄL nu den 10 april.. känns lite risky med decemberbarn om det nu skulle ta sig. Men vi kör på åndå och så får vi se! Harinställningen att det kommer ta tid att bli gravid... Jag kör på gravtest via jobbet (jobbar inom akutvården) sjukt bra! Har ni andra många vänner omkring er som väntar barn? I vår närhet har de flesta redan barn så vi är lite sist ut :)

Det är väl mysigt med ett decemberbarn ;) jag har två kompisar som ska ha barn i juli så det hade ju varit kul om de hade varit född samma år men nu blev det inte så...
  • FrökenUtter
    theteacher skrev 2018-04-01 21:26:35 följande:

Åh va kul! Känns som att du och jag har rätt lika stories. :) Jag är 28 och min sambo strax 32. Vi gör också vårt första försök nu april. Undvek förra månaden för att jag blir klar med studier till jul. Så skönt att ha det avklarat innan. :D 

Eller hur! Vi är också klara med den biten, även om stabilitet såklart inte är ett måste innan man skaffar barn så är det viktigt för att jag ska känna mig redo. :)

Men helt redo lär man väl aldrig vara ändå!
  • FrökenUtter
    MR8692 skrev 2018-04-01 21:48:23 följande:

Vi är inte riktigt sist ut, men det är rätt många runt oss som har barn. Har väl i alla fall en handfull vänner utan. Däremot har ingen i släkten startat ännu! Lite skönt för er att inte vara först för allt umgänge är ju barnanpassat redan!?
Svar på tråden Bim Maj 2018