• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Ejjami
    Linneisen skrev 2018-04-30 14:24:28 följande:

Hej! Roligt att du har hittat hit. Vad har du för symptom? :)

Jag har molvärk i ländryggen och livmodern. Fruktansvärt trött med blodtrycksfall (kan bero på att jag precis varit sjuk med halsfluss). Jag har varit illamående till och från i tre dagar. Mitt säkraste symtom är att det sticker i mina mjölkkörtlar och det drar ändå upp i armhålorna (precis som när mjölken rinner till när man ammar) den känslan har jag aldrig haft innan mens utan bara när jag ammade min dotter. Men som sagt, jag vill veeeerkligen vara gravid så jag tror det är huvudspöken. Vill inte hoppas för mycket :(
  • Kidrauhl
    Mih4 skrev 2018-04-30 12:28:12 följande:

Mitt toknegativa test visar såhär idag. Vi är förvirrade och önskar så om ni vill komma med åsikter. Första barnet och har aldrig sett ett test innan mina två dessa dagar. bim är idag eller i morgon men tempen är hög och stegrar fortfarande. Inte ett enda tecken på mens, klara flytningar.

Jag ser! Första testet jag tog var så pass ljust att de knappt syntes. Tycker ditt e ganska starkt jämfört med det! Ta ett nytt imorgon! Hoppas att det inte är ett spökstreck <3 lägger in bild på mitt första test. Jag har fått ett + med clearblue nu oxå! Så jag är gravid <3

• Ejjami
    Kidrauhl skrev 2018-04-30 15:19:03 följande:

Jag ser! Första testet jag tog var så pass ljust att de knappt syntes. Tycker ditt e ganska starkt jämfört med det! Ta ett nytt imorgon! Hoppas att det inte är ett spökstreck <3 lägger in bild på mitt första test. Jag har fått ett + med clearblue nu oxå! Så jag är gravid <3

Men gud grattis!!!! :D fantastiskt!
  • Imra

Viken dag tog du det där testet? När innan eller efter bim alltså? :D

Jag tog ett i morse och kan inte sluta tänka på det. Såg ett streck men ett väldigt väldigt svagt. Tog några bilder på det. Kan lägga upp och se om du eller någon annan ser. :) bim -3 idag. Säkert bara inbillning men lägger upp iaf. ;)

• Nicci91

Vilken mysig tråd!:) Följer gärna med!

Om NC är att lita på har jag äl den 10/5. Har inga barn sen förut. Är spänd och nervös inför nästa vecka, men också lite nojig över att missa äl! Har några stickor hemma för att testa om äl sker... Någon som rekommenderar en viss tid att testa och hur långt innan beräknad äl?

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Ejjami
    Imra skrev 2018-04-30 15:26:21 följande:

Viken dag tog du det där testet? När innan eller efter bim alltså? :D

Jag tog ett i morse och kan inte sluta tänka på det. Såg ett streck men ett väldigt väldigt svagt. Tog några bilder på det. Kan lägga upp och se om du eller någon annan ser. :) bim -3 idag. Säkert bara inbillning men lägger upp iaf. ;)

Du inbillar dig inte! Jag ser en skugga! Hoppas det inte är ett spökstreck!
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-30 13:56:44 följande:

Det verkar som min mens redan knackat på. Har egentligen BIM på tors. Lite konstigt, brukar ha längre cykler. Buhu! Blev inte ens ett gravtest denna gång. Någon som har tips på å göra längre cykler? Glandin? Rosenrot? Denna månad tog jag munkpeppar och bidrottningsgele. Verkade ju inte hjälpa ett dugg. Kanske behöver testa ngt nytt. Eller kanske inget alls. Känner mig lite förvirrad och otroligt trött på detta meck. Vill så gärna ha en liten :(

Stannar kvar i majtråden, borde ha nästa BIM runt 28,29/5. Femte försöket!

Det finns ju sjukt mycket att prova. Jag funderar på om man kastar bort pengar i onödan. Jag provar Glandin denna månad. Om du googlar kan du se att vissa har fått längre cyklar av den. Men vissa även kortare. :) Min ÄL verkar vara som bortblåst. Negativt på digitalt ÄL test och sticka. Så om min cykel skulle bli längre av Glandin blir det inte kul, har redan 35-40 dagars cyklar!
  • Imra
    Ejjami skrev 2018-04-30 15:54:18 följande:

Du inbillar dig inte! Jag ser en skugga! Hoppas det inte är ett spökstreck!

Åh skönt att höra! :D

Ja det hoppas jag också att det inte är. Har ju varit med om svaga streck tidigare som visat sig vara falska.. men ska testa nu varje dag fram till bim. :D
  • Issari

NC brukar vara bra på att sätta ut ÄL, men det beror på hur regelbunden din cykel är! Hur länge har du tempat?

Nicci91 skrev 2018-04-30 15:54:07 följande:

Vilken mysig tråd!:) Följer gärna med!

Om NC är att lita på har jag äl den 10/5. Har inga barn sen förut. Är spänd och nervös inför nästa vecka, men också lite nojig över att missa äl! Har några stickor hemma för att testa om äl sker... Någon som rekommenderar en viss tid att testa och hur långt innan beräknad äl?

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Mih4

Tack för bilden. Tycker mig också se att de är lika i styrka. Läskigt att ens tänka tanken för det blir så ledsamt om det är fel. Ska nog ta i morgon också! Så kul att läsa allas symptom. Har också ontt i fettet i brösten på armhålan? Haha tänkte inte ens att det var ett symptom då jag alltid har ömhet i bröstvårtan annars.
Svar på tråden Bim Maj 2018