• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Issari

Satte visst mig på fel datum! Den tredje (torsdag) ska det ju vara! Har två appar och går på den jag använt längst.

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, theteacher, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• puffen2009
    Issari skrev 2018-04-30 12:03:06 följande:

Fick visst inte med bilden.

Den där kurvan ser ju riktigt lovande ut! Har du några symtom?
  • puffen2009
    Mih4 skrev 2018-04-30 12:28:12 följande:

Mitt toknegativa test visar såhär idag. Vi är förvirrade och önskar så om ni vill komma med åsikter. Första barnet och har aldrig sett ett test innan mina två dessa dagar. bim är idag eller i morgon men tempen är hög och stegrar fortfarande. Inte ett enda tecken på mens, klara flytningar.

Jag ser ett streck! Ta ett nytt test imorgon
  • Mih4
    Ejjami skrev 2018-04-30 12:32:13 följande:

Jag ser definitivt ett streck! Dock är det snett? Lite konstigt men definitivt blått.

Ja jag ser ungefär samma. Det är starkare "nere" än uppe och vet inte alls vad jag ska tro. Får testa på onsdag igen kanske... :/ jobbigt att vara mellan väntan på mens och test :o tack för svar!! Hoppas!
  • theteacher

Ännu en flyttning på mig från NC då ÄL kom väääldigt sent denna månad. Försöker hålla hoppet uppe men det känns väldigt långt bort med en graviditet nu... 

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Issari
    puffen2009 skrev 2018-04-30 12:54:32 följande:

Den där kurvan ser ju riktigt lovande ut! Har du några symtom?

Jag har haft ömma bröst sedan ÄL men det kan jag ha vid PMS i vanliga fall med. Nu är det mest ömt i bröstvårtorna. I förrgår var min mage svullen och jag kände lite hugg från området vid livmodern emellanåt. Men sedan inget igår. Idag känns det som om jag har lite halsbränna. Det är så svårt att hålla mig ifrån att testa mig innan BIM!
  • bluegrass
    Mih4 skrev 2018-04-30 12:57:50 följande:
    Ja jag ser ungefär samma. Det är starkare "nere" än uppe och vet inte alls vad jag ska tro. Får testa på onsdag igen kanske... :/ jobbigt att vara mellan väntan på mens och test :o tack för svar!! Hoppas!
    Ser tyvärr inga bilder från mobilen, men det låter ju mycket lovande!
    Hoppas att du får ett tydligt plus imorgon. Digitalt kan säkert visa plus redan nu om du vill veta säkert :).

Jag testade helt neg idag på BIM -3. Tappar hoppet lite, men det är ju mkt positivt att höra om andra som testat neg och sedan plötsligt pos!
  • sofiaaaaaa

Det verkar som min mens redan knackat på. Har egentligen BIM på tors. Lite konstigt, brukar ha längre cykler. Buhu! Blev inte ens ett gravtest denna gång. Någon som har tips på å göra längre cykler? Glandin? Rosenrot? Denna månad tog jag munkpeppar och bidrottningsgele. Verkade ju inte hjälpa ett dugg. Kanske behöver testa ngt nytt. Eller kanske inget alls. Känner mig lite förvirrad och otroligt trött på detta meck. Vill så gärna ha en liten :(

Stannar kvar i majtråden, borde ha nästa BIM runt 28,29/5. Femte försöket!

• Mih4
    bluegrass skrev 2018-04-30 13:26:33 följande:

Ser tyvärr inga bilder från mobilen, men det låter ju mycket lovande!

Hoppas att du får ett tydligt plus imorgon. Digitalt kan säkert visa plus redan nu om du vill veta säkert :).

Jag testade helt neg idag på BIM -3. Tappar hoppet lite, men det är ju mkt positivt att höra om andra som testat neg och sedan plötsligt pos!

Låter som en bra idé! Jag har två stycken stickor kvar som jag kanske tar i morgon och nästa steg är digitalt i så fall. :D

Åh. Hoppas att det visar sig att det blir så för oss båda :D - 3 känns tidigt att plussa och inte orimligt för det senare.
  • Linneisen
    Ejjami skrev 2018-04-30 11:52:17 följande:

Hej!

Detta är mitt första inlägg på familjeliv och jag hittade precis denna tråden. Vilken rolig tråd och jag vill gärna vara med här och heja på! Jag har BIM 9/5 och jag tänkte göra ett gravtest imorgon då jag är 10 dagar efter ÄL (Jag har 34-dagars-cykler). Lite tidigt kanske men jag känner mig gravid eventuellt skengravid. Vi har ett barn sedan innan som är snart 2 år. Detta är första cykeln vi försöker bli gravida. Att vara skengravid verkar va jättevanligt och jag tror att jag är det. Man kan väl inte ha sån tur att bli gravid på första försöket?

Hej! Roligt att du har hittat hit. Vad har du för symptom? :)
Svar på tråden Bim Maj 2018