• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Missma01

Nu har min NC i alla fall registrerat att jag haft ägglossning, den 3/5 istället för 29/4 som den visade först. Den 30/4-1/5 hade jag de ?typiska? symptomen för ägglossning med mensvärsliknande smärta och mer vita, trådiga flytningar. Men, jag har alltid trott att de symptomen kommer NÄR man har ägglossning, eller är det så att de kommer precis INNAN ägglossningen sker? Någon som vet? Så nu har min bil flyttats från 11/5 till 16/5, så dryg väntan som det redan kändes till fredag ????

• lo

Har inte haft några flytningar efter äl. Men idag börjar jag få lite flytningar igen. De är ca fem dagar kvar till bim.
    Är de ett gott tecken eller är de negativt?
    Jag har testat med gravidkollens stickor men inget utslag.
    Jag har haft ömma bröt sedan äl mest förra veckan då de kändes extremt runt bröstvårtan och stramade ner mot armhålorna.

Hur var era flytningar när ni närmade er bim? Och resultatet positivt eller negativt när de väl var sax.

• Elsaida

Och där kom troligtvis mensen, så bättre lycka i juni.

Stort lycka till er andra här inne <3

• penelope81

Första barnet för mig och sambon, vi är båda över 35 så jag känner mig lite stressad och orolig för att det inte ska hända något, trots att vi bara är på andra försöket. Flo säger att jag har ägglossning idag men ClearBlues test visar bara blinkande gubbe. Kan det skilja från morgon till kväll? 

• Missma01

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna, Missma01

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter

24/5 Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

• Outofservice
    Missma01 skrev 2018-05-07 08:30:22 följande:

Nu har min NC i alla fall registrerat att jag haft ägglossning, den 3/5 istället för 29/4 som den visade först. Den 30/4-1/5 hade jag de ?typiska? symptomen för ägglossning med mensvärsliknande smärta och mer vita, trådiga flytningar. Men, jag har alltid trott att de symptomen kommer NÄR man har ägglossning, eller är det så att de kommer precis INNAN ägglossningen sker? Någon som vet? Så nu har min bil flyttats från 11/5 till 16/5, så dryg väntan som det redan kändes till fredag ????

Ungefär samma dryga väntan här.. hade äl enligr NC i onsdags den 2/5 och har BIM den 15/5
  • fruitloop
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-06 12:55:25 följande:
    Ja, tempar med nc :)

Det är mycket möjligt att det är så. Nc har ändrat min äl även senare i cykeln då jag redan haft äl pga tempen. Lägger oxå in tempen i olika appar å de säger olika vad gäller ex äl å bim.
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 13:06:13 följande:
    När jag blev gravid med mitt senaste barn testade jag med stickor, både morgon och kväll. Alla negativa, såg inte ens någon stegring. Men gravid blev jag, och han fyller 6 år i år. :)
    Tack för era svar =) 

Efter nya tempen idag så satte NC äl till imorgon, och idag fick jag helt plötsligt en stegring på mitt sista ägglossningstest. Skit skumt om jag har äl imorgon, då det blir på CD22 och cykeln beräknad till 37 dagar (så lång har den endast varit en gång de senaste 3 åren). Men men, kroppen kör sitt egna race, så är väl bara att åka med och mysa vidare =) 

Det betyder att BIM flyttas från 19de till 24de. Men känns inte som nån idé att flytta sig i listan, då NC ändrar BIM varje dag nu.
  • AllaGodaTingÄrTre
    Hejhopp69 skrev 2018-05-07 16:34:36 följande:

SNÄLLA hjälp mig vad tror ni BIM -1 och detta är eftermiddagskiss! :o

Ser ingen bild. :/
  • niiskuneiti

Bim+2, ingen mens och endast lite molvärk. Inga andra känningar alls. Testet var negativt igår och ska väl ta nytt imorgon om mensen inte börjar före det. Vill veta med antingen mensen men helst såklart ett plus!

Svar på tråden Bim Maj 2018