• Yabo

Är memma gott?

Memma är fantastiskt gott. Memma är mycket godare än glass och hamburgare osv. En efterrätt som man äter på påsken. De som hatar memma borde gå till doktorn eller skaffa glasögon.

Det är från Finland

Nästa tråd: veckans frukt: Banan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är memma gott?
  • Kampanj

ätit memma sen jag var liten, gott, men det är icke godare än hamburgare och glass, inget är godare är hamburgare

• Hanky Panky

Den gången jag åt memma tyckte jag inte om det. En efterrätt ska vara söt, inte smaka fotsvett.

• Michael 310

Hade ingifta släktingar med finskt påbrå som försökte förgifta oss med normalfungerande smaklökar.

• EnAnonumius
    Michael 310 skrev 2018-03-21 16:30:26 följande:
    Hade ingifta släktingar med finskt påbrå som försökte förgifta oss med normalfungerande smaklökar.
    Fast, du säger ju att den smakar röv., Hur vet du att den smakar röv? Har du smakat på din egna/annans röv?

Bara för att du inte tycker något är gott så betyder de aldrig att andra har onormala smaklökar. Det betyder bara att du är så otroligt trångsynt och intolerant, och har svårt att begripa att smak är något subjektivt, och det kanvara fullt normalt och folk har normala smaklökar fast man inte delar din typ av smak.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Hanky Panky skrev 2018-03-21 16:29:50 följande:
    Den gången jag åt memma tyckte jag inte om det. En efterrätt ska vara söt, inte smaka fotsvett.
    Har du smaka på fotsvett?
  • EnAnonumius
    Yabo skrev 2018-03-21 14:12:19 följande:
    Memma är fantastiskt gott. Memma är mycket godare än glass och hamburgare osv. En efterrätt som man äter på påsken. De som hatar memma borde gå till doktorn eller skaffa glasögon.
    Det är från Finland
    Bara för att DU tycker memma är gott så betyder det inte att andra måste tycka det är gott..
    Sedan så vad har synproblem med saken att göra? Och varför skall man gå till doktorn om man nu inte tycker det är gott. Ditt utlåtande här säger mer om dig än dem du riktar emot. Att du är trångsynt och intolerant mot vad andra gillar och inte gillar, har du svårt att acceptera att smak är subjektivt, och individuellt?

Jag har faktiskt ätit memma, och det varit med löst vispad grädde och jag tyckte det var okey. Har ätit godare och jag har ätit äckligare saker. Men så god var den inte att det är något jag "måste köpa och äta till påsk".

• Meriall

Tyckte de första skedarna var goda men blev less jättefort till förra året när jag plötsligt började tycka det var supergott. Är 37 :)

Svar på tråden Är memma gott?