• Yabo

Är memma gott?

Memma är fantastiskt gott. Memma är mycket godare än glass och hamburgare osv. En efterrätt som man äter på påsken. De som hatar memma borde gå till doktorn eller skaffa glasögon.

Det är från Finland

Nästa tråd: veckans frukt: Banan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är memma gott?
  • Meriall

Den är ju ganska söt iom att man har mycket strösocker och kaffegrädde till. Man ska inte äta det enbart. Med socker smakar det typ råg-arrak. Lite som mörkt öl.

• Cecese

Det är gott i små doser. Typ 3-4 skedar med riktig grädde till.

• Aniiee

Smakar ju inte skit, men jag skulle nog inte säga att det är helt ok heller. OK, ja, men inte HELT ok.......

Men vad fa, jag ska inte säga så mycket, jag sitter ju och käkar bläckfiskchips.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Kampanj
    Aniiee skrev 2018-03-21 18:25:40 följande:

Smakar ju inte skit, men jag skulle nog inte säga att det är helt ok heller. OK, ja, men inte HELT ok.......

Men vad fa, jag ska inte säga så mycket, jag sitter ju och käkar bläckfiskchips.

bläckfiskchips? uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh Förvånad
  • fjärilsmamman

Memma är det bästa med påsken enligt mig. Men så är jag finländare och uppväxt med äta memma :)

Här hemma råder det delade åsikter. Två av barnen älskar det, den tredje spottade ut sin och den fjärde vägrade smaka för han tyckte det såg ut som kobajs som han så fint uttryckte det ;)

• Tom Araya
    Yabo skrev 2018-03-21 14:12:19 följande:

Memma är fantastiskt gott. Memma är mycket godare än glass och hamburgare osv. En efterrätt som man äter på påsken. De som hatar memma borde gå till doktorn eller skaffa glasögon.

Det är från Finland

Vad är memma?

Påverkar glasögon hur saker smakar eller vad jag tycker om att äta ätbara saker?
  • Yabo
    Tom Araya skrev 2018-03-21 21:56:53 följande:

Vad är memma?

Påverkar glasögon hur saker smakar eller vad jag tycker om att äta ätbara saker?

Lugn alla, det var bara ett skämt.
  • Hanky Panky
    EnAnonumius skrev 2018-03-21 16:59:07 följande:
    Har du smaka på fotsvett?
    Har nog råkat få det i munnen någon gång ja. Testade du aldrig att stoppa tårna i munnen som barn?
  • Aniiee
    Kampanj skrev 2018-03-21 20:39:29 följande:
    bläckfiskchips? uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh Förvånad
    Sa ju det, att jag inte ska säga så mycket =P

Men det är alltså potatischips med bläckfisksmak, och inte torkad bläckfisk rätt upp och ner. Så kanske liiiiiiite bättre. Fast nu har jag förstås gott över till dashi shoyu-chipsen......
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Är memma gott?