Är memma gott?
Memma är fantastiskt gott. Memma är mycket godare än glass och hamburgare osv. En efterrätt som man äter på påsken. De som hatar memma borde gå till doktorn eller skaffa glasögon.
Det är från Finland
Memma är fantastiskt gott. Memma är mycket godare än glass och hamburgare osv. En efterrätt som man äter på påsken. De som hatar memma borde gå till doktorn eller skaffa glasögon.
Det är från Finland
Den är ju ganska söt iom att man har mycket strösocker och kaffegrädde till. Man ska inte äta det enbart. Med socker smakar det typ råg-arrak. Lite som mörkt öl.
Det är gott i små doser. Typ 3-4 skedar med riktig grädde till.
Smakar ju inte skit, men jag skulle nog inte säga att det är helt ok heller. OK, ja, men inte HELT ok.......
Men vad fa, jag ska inte säga så mycket, jag sitter ju och käkar bläckfiskchips.
Tycker att det är för sött.
Smakar ju inte skit, men jag skulle nog inte säga att det är helt ok heller. OK, ja, men inte HELT ok.......
Men vad fa, jag ska inte säga så mycket, jag sitter ju och käkar bläckfiskchips.
Memma är det bästa med påsken enligt mig. Men så är jag finländare och uppväxt med äta memma :)
Här hemma råder det delade åsikter. Två av barnen älskar det, den tredje spottade ut sin och den fjärde vägrade smaka för han tyckte det såg ut som kobajs som han så fint uttryckte det ;)
Det är från Finland
Vad är memma?
Påverkar glasögon hur saker smakar eller vad jag tycker om att äta ätbara saker?