Inlägg från: Annita |Visa alla inlägg
  • Annita

kittla barn

Jag är inte sjukligt lättkränkt men tycker inte det är okej att kittla barn på fritids.

Själv verkligen hatar jag att bli kittlad. Hatar! Och om nåt av mina barn kom hem och berättade att personalen brukar kittla dem skulle jag tycka att det var väldigt gränslöst.

Med detta sagt kan det ändå vara en dålig chef och att prata med facket låter som en bra idé.

• Annita
    zdudmwml skrev 2018-03-22 11:47:53 följande:

Ja jävlar vad dålig personalen är som leker med barnen. Förbannade svinpäls till personal. Den borde kölhalas minst.

Självklart är alla i hela världen precis som du. Japp. Självklart. Visst är det så.

Du verkar inte veta vad gränslöst betyder. Ingen som är sjukligt lättkränkt vet det.

Du verkar ganska lättkränkt själv tycker jag.

Såklart fattar jag att inte alla är som jag. Men jag tror inte jag är ensam om att inte gilla att bli kittlad, det var så jag menade.

Och personal "leker" inte med barn på fritids.
  • Annita
    zdudmwml skrev 2018-03-22 12:08:12 följande:

Haha, du vet att du gör bort dig när du försöker få mig att framstå som lättkränkt?

Personal ska banne mig inte leka med barnen. Vilken otroligt sjuk tanke att skolpersonal skulle få för sig att leka med barnen. Jag tycker du ska anmäla all lek du ser hädanefter.

Nej jag gör inte alls bort mig. Den som vägrar se att det finns olika sätt att se på saken är du.
  • Annita

Kanske OT, kanske inte. Men inom BDSM finns kittling med som en särskild "kink", både för de som vill utsätta och de som vill utsättas. I de fallen handlar det helt klart om makt och dominans.

• Annita
    corryvonpleissen58 skrev 2018-03-23 14:08:34 följande:

Alltså, allvarligt. Är nu allting enbart sexrelaterad här? Jag är visst lite tveksam när det gäller ts, eftersom jag inte för 5 öre tror, att någon rektor skickar ut någon skriftlig varning till en personal, enbart för att denne kittlade någon på fritids. Men att påstå att någon 9 åring VILL utsätta sig för den särskilda kinken, är inte enbart lite långsökt.

Nej jag menade såklart tvärtom, att de INTE vill det. Att man bör passa sig för att sätta sig i positionen där man så tydligt har övertaget gentemot fritidsbarnen.

Jag menar inte att TS heller har en "kink" för kittling, förstår att man kan missförstå även det med flit. Men det är naivt att tro att kittling bara upplevs som ett oskyldigt bus av av alla. Jag inser att flera i tråden tycker att det är helt oskyldigt och att personer som inte gillar att bli kittlade är trista, humorlösa och lättkränkta.

Men jag tycker att kittlingstortyr är relevant att nämna i sammanhanget, ja.
Svar på tråden kittla barn