Inlägg från: Ggrodan |Visa alla inlägg
  • Ggrodan

kittla barn

1234568 skrev 2018-03-23 23:03:29 följande:

Kittla och tafsa är ju VERKLIGEN samma sak. Jösses vilka sjuka kommentarer jag läser i den här tråden. Man blir ju mörkrädd.

För ett barn är det fortfarande en fysisk maktutövning mot de och även om barnen skrattar (som djur man kittlar) kan det fortfarande vara plågeri när det sker på en vuxens initiativ och kroppen för barnen blir i en försvarslös position, det är inte att tafsa men det är samma princip, varför måste du kittlas? Kommunicerar du/ bondar du inte med barnet på ett tryggare sätt?
  • Ggrodan
    1234568 skrev 2018-03-24 06:20:23 följande:

Och vem är du att berätta om hur alla barn uppfattar kittling? Mina barn tycker det är jätte kul. Ropar "mera mamma, kittla mera och springer skrattande undan". Men det är då plågeri..

Jösses, barn och vuxna uppfattar garanterar kittling på olika sätt. Dom flesta barn älskar den sortens lekar, medan vuxna avskyr det. Men nån jävla maktutövnibg är det ju inte, är ju en lek!

Och på den dumma frågan om jag inte bondar med barnen på annat sätt?...absolut inte, vi gör inget annat än kittlas.

Observera jag skrev "kan vara plågeri"

Inte att det är plågeri.

Klart det är skillnad på att familjen kittlar men en fröken? Nja.
Svar på tråden kittla barn