Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Böneutrop!

EnAnonumius skrev 2018-04-05 00:10:16 följande:

Fast om du känner att du mår bättre av det så kan jag byta ut Hitler mot Stalin då det dog långt mycket mer människor under Stalins styre än när Hitler Styrde. Då håller ju jag ialf mig inom kommunismen. Eller är det mer okey med mer människor som dog under Stalins styre än Hitlers?

Då det är ju kommunismen det handlar om. Eller du kanske anser att Stalin skulle platsa (om han levde) i Nobelkommittén för Fredspriset?

För ditt mantra kan man ju, jag formulera om den en smula och tar bara kärnan ur det mantrat: "ingen är värre än Hitler". 

Jupp som du säger själv en av världens värsta. Hitler var inte den värsta.

De som var värre än Hitler var just kommunistiska diktatorer. 

Jag kommer att fortsätta att jämföra på det sättet. För jag tycker det är så fruktansvärt illa att man har en person som stödjer diktatur, som hyllar Nordkorea, och är extremkommunist själv, som sitter på en av stolarna för att avgöra vem som skall få Astrid Lindgrens pris. Det är direkt hån mot en så fin människa som Astrid Lindgren var när hon levde, att ha en sådan person inblandad i det priset.

Förstår du på allvar inte skillnaden? Jag håller med om att det är rimligt att likställa Hitler och Stalins brott mot mänskligheten med varandra men du gör kopplingar mellan Adolf Hitler och den judiske barnläkaren Henry Ascher (känd humanist och människorättskämpe).

Jag hoppas att du kan inse att du gjort något mycket olämpligt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 07:07:34 följande:

Jag förstår faktiskt inte varför du anser det så viktigt att poängtera att Henry Ascher är jude i varenda inlägg du nämner hans namn? Tror du att jag och andra tycker bättre om honom då?

Han tillhör en sekt lika vedervärdig som nmr.

En sekt som vill ta makten med våld och införa proletariatets diktatur.

Är du verkligen så naiv?

Jag ä förbluffad över att det finns människor som inte reagerar över att någon drar paralleller mellan någon som gjort sig skyldig till folkmord/brott mot mänskligheten och en svensk barnläkar som inte har gjort sig känd för en enda ond handling (rätta mig om jag har fel).

I praktiken har kommunistiska diktaturer gjort sig kända för brott mot mänskligheten som är jämförbara med nazismens brott mot mänskligheten men man är inte en ond människa bara för att man är kommunist och vill fördela produktionsmedlen lika mellan alla människor. Det är ju inte så att en kommunist av idag hyllar Stalin (så som vissa nazister hyllar Hitler) eller det samhälle som Stalin representerade.

Du beskyller mig för att vara naiv, jag beskyller dig för att vara förblindad av hat mot alla som inte delar din bild av Israel/Palestinajonflikten.
  • KillBill
    KillBill skrev 2018-04-05 07:54:23 följande:

Jag ä förbluffad över att det finns människor som inte reagerar över att någon drar paralleller mellan någon som gjort sig skyldig till folkmord/brott mot mänskligheten och en svensk barnläkar som inte har gjort sig känd för en enda ond handling (rätta mig om jag har fel).

I praktiken har kommunistiska diktaturer gjort sig kända för brott mot mänskligheten som är jämförbara med nazismens brott mot mänskligheten men man är inte en ond människa bara för att man är kommunist och vill fördela produktionsmedlen lika mellan alla människor. Det är ju inte så att en kommunist av idag hyllar Stalin (så som vissa nazister hyllar Hitler) eller det samhälle som Stalin representerade.

Du beskyller mig för att vara naiv, jag beskyller dig för att vara förblindad av hat mot alla som inte delar din bild av Israel/Palestinajonflikten.

PS.du kan beskylla Henry Ascher för att vara naiv men ond är han ta mig tusan inte!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 08:33:49 följande:
    Du får gärna citera där jag tyckte att en eventuell parallell mellan Hitler och Ascher var bra.

Jag minns inte att jag skrivit något sånt men du kanske vet bättre?

Du gör en sak över att jag försvarar den judiske barnläkaren Henry Ascher i stället för att protestera mot den som menar att det är adekvat att jämföra Henry Ascher med Hitler. Det är ett absurt sätt att välja sina strider.

• KillBill
    Bobby Clarke skrev 2018-04-05 08:53:47 följande:
    Allt står inte i Aftonbladet Bill.

www.metro.se/artikel/stalin-hyllas-i-ryssland-xr

Vi diskuterar Henry Ascher, jag kan inte se hans namn i artikeln. Kan du förtydliga på vilket sätt artikeln är kopplad till Henry Ascher?

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-05 09:36:02 följande:
    Just det den judiske barnläkaren, som är medlem i Kommunistiska partiet som vill införa proletariatets diktatur, som var med och undertecknade appeller för att EU skulle släppa terrorstämpeln på FARC. FARC som är en ökänd terrororganisation som har också barnmord på sitt samvete.

Hur kommer en barnläkare på idén att stötta en terroristorganisation som dödar barn? (<-- Notera noggrant att jag lämnade ut religionstillhörighet i denna mening)
    Det är smaklöst att en barnläkare stöttar något sådant och sedan skall sitta och få ha en plats för att nominera Astrid Lindgren priset.
    Den fråga man bör ställa sig i den här tråden är hur DU kan hävda  att det är adekvat att jämföra Henry Ascher med Hitler.

Att jämföra Henry Ascher med Hitler är lika logiskt som att jämföra någon som sympatiserar med libertarianismen med Augusto Pinochet (Pinochet gjorde sig skyldig till folkmord, förföljelse tortyr o.s.v.). Själv har jag mycket svårt att förstå mig på människor som gör den typen av paralleller. 

• KillBill
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 10:48:46 följande:
    Det är så en sann kommunist talar.
    Nej jag är inte kommunist. Märkligt av dig att påstå något som du inte har en aning om.
  • KillBill
    Thereisthat skrev 2018-04-05 11:50:15 följande:

Jag jämför gladeligen honom med Hitler. Båda två har ett mörkt förflutet, båda två var likgiltiga inför deras agerande (att han jobbat aktivt för att ta bort terrorstämpeln från FARC som sysslat med fullständigt vidriga saker) och båda två drivs av farliga ideologier. Det som skiljer dem är att Hitler beordrade människors död medan Henry Ascher "bara" stöttar en ideologi som mördat miljontals människor och en terrororganisation.

Vad har jag som Liberal för likheter med Pinochet? Ingenting alls! Jag står för frihet och Pinochet för förtryck. Kan inte se några likheter alls

Ett tips är att googla libertarianism och Pinochet..
  • KillBill
    Thereisthat skrev 2018-04-05 12:57:04 följande:
    Men snälla nån. Libertarianism är den extrema formen av liberalism. Att vara liberal är inte detsamma som att vara libertarian, det är den extrema formen. Ungefär som det är skillnad på att vara socialdemokrat och kommunist. Hade Henry Ascher varit socialdemokrat och man jämfört honom med Hitler hade jag tyckt det var fel eftersom att liknelserna är för få mellan dem. Men eftersom att han är kommunist så är det fullt jämförbart med Hitler och nazismen.

Har jag nämnt något annat än libertarianism? Det finns minst en person i tråden som säger sig vara libertarian.

• KillBill
    Thereisthat skrev 2018-04-05 14:05:54 följande:

Men varför säger du då att det är samma sak att jämföra liberaler med Pinochet som att jämföra en kommunist med Hitler?

Jag har inte pratat om liberaler (jag skriver/pratar om libertarianer/libertarianism). Märkligt att du ifrågasätter mig när det är du som har läst fel.
Svar på tråden Böneutrop!