• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • S79
    Kamasjo skrev 2018-04-10 14:21:35 följande:

Ringde min BM och sa att jag blöder nästan som en mens, lite mindre, inget ont. Hon sa att det nog var MF på gång. Trodde kanske hon skulle vara lite försiktigare med att ge den diagnosen direkt, men troligen är det väl så. Nu hoppas jag bara blödande antingen avtar eller sätter igång ordentligt... Grav.test idag (imorse o nu på e.m) starkare än igår, men det är ju bara första dagen med blödning.

Fy vad tråkigt! Hade också trott att de kanske inte ger den diagnosen sådär lätt på telefon... kram till dig!
  • norrland91
    metaphor skrev 2018-04-10 13:10:34 följande:

Hej tjejer (och eventuella killar?) 

NU har vår grupp på facebook kommit upp i ett antal där det börjar bli lite många, så nu stänger vi den. Blir det dålig aktivitet och/eller att folk går ur gruppen öppnar vi den igen och fyller på med folk.

Vi har, efter en omröstning valt att hålla gruppen lite "lagom" och intim, därför säger vi nu nej till nya ansökningar. 

Hoppas att det går bra för er alla och att tiden går fort till våra bebisar är här! <3

Okej vad trist att höra! Var taggad på en grupp. MEN jag tror vi är endel här som kan starta en egen?? :)
  • YaseminL
    norrland91 skrev 2018-04-09 23:17:13 följande:

Ååååh så underbart se hjärtat ticka <3 längtar och hoppas jag också kommer få göra det

Ja det var den bästa stunden i mitt liv. Aldrig varit gravid tidigare. Hoppas så bebis där inne mår bra och växer sig stor och stark. Ska dit nästa onsdag igen och se bebis. Kul att se två gånger såhär tidigt då det händer så himla mycket. Har du VUL inbokat och vilken vecka är du i? Kram <3
  • Lumosz

Vi väntar tillökning runt den 17 december, alla appar säger olika. Första barnet, första försöket - tjoho!

Känns bara så overkligt, har inte hunnit smälta det hela fastän det snart gått en vecka sedan jag plussade.

• norrland91
    YaseminL skrev 2018-04-10 20:46:45 följande:

Ja det var den bästa stunden i mitt liv. Aldrig varit gravid tidigare. Hoppas så bebis där inne mår bra och växer sig stor och stark. Ska dit nästa onsdag igen och se bebis. Kul att se två gånger såhär tidigt då det händer så himla mycket. Har du VUL inbokat och vilken vecka är du i? Kram <3

Ååh blir typ tårögd av att tänka mig den situationen! Första barnet för mig med. Varför får du göra vul? Jag har tänkt be om att få göra det för jag är så orolig det inte ska va något där inne. Jag är i vecka 5. Kram <3
  • norrland91
    Kamasjo skrev 2018-04-10 14:21:35 följande:

Ringde min BM och sa att jag blöder nästan som en mens, lite mindre, inget ont. Hon sa att det nog var MF på gång. Trodde kanske hon skulle vara lite försiktigare med att ge den diagnosen direkt, men troligen är det väl så. Nu hoppas jag bara blödande antingen avtar eller sätter igång ordentligt... Grav.test idag (imorse o nu på e.m) starkare än igår, men det är ju bara första dagen med blödning.

Åh :( vill gärna höra hur det går för dig, ta hand om dig<3
  • sussjohansson
    Tokigsnart skrev 2018-04-10 21:09:33 följande:

Ingen som känner sig manad att starta en grupp? ;)

Jag har startat en =) så man kan maila sin mailadress till mig så lägger jag till er
  • SamiraBudva

Oj vad synd att man inte får vara med i gruppen. Hade verkligen behövt det speciellt nu när jag blev gravid efter missfallet.

Finns det bara en Facebook grupp, eller kan man hitta fler bf december?

• Tumvante
    sussjohansson skrev 2018-04-10 21:43:12 följande:

Jag har startat en =) så man kan maila sin mailadress till mig så lägger jag till er

Jag får upp ett fel när jag klickar på ditt namn....
Svar på tråden BF December 2018