• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • S79
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-11 06:30:59 följande:

God morgon!

Jag har blivit dunder förkyld och undrar om det är farligt att ta Ipren/alvedon nu när jag är gravid?

Tack!

Alvedon går bra men inte Ipren. Men man ska väl inte ta det för ofta. Krya på dig.
  • Elliot1
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-11 06:30:59 följande:

God morgon!

Jag har blivit dunder förkyld och undrar om det är farligt att ta Ipren/alvedon nu när jag är gravid?

Tack!

Jag har också varit superförkyld i veckan och har tagit någon enstaka alvedon när jag verkligen behövde samt Otrovin nässpray! :) Ipren ska man väl undvika.
  • YaseminL
    norrland91 skrev 2018-04-10 21:41:33 följande:
    Ååh blir typ tårögd av att tänka mig den situationen! Första barnet för mig med. Varför får du göra vul? Jag har tänkt be om att få göra det för jag är så orolig det inte ska va något där inne. Jag är i vecka 5. Kram <3
    Gjorde första VUL hos KK för att jag vaknade upp med en minimal brun flytning (haha.......) men blev rädd där och då så fick en tid 2 dagar senare och allt såg jättebra ut, hjärtat tickade osv Sen andra VUL-et har jag bokat för egen hand hos privat gyn här i Malmö. Kostar 300 hos henne! Tyckte att det var värt det med tanke på att det är första barnet och det händer så mycket hos bebis nu i början så kan vara kul att jämföra bilderna då det bara kommer vara max 4 veckor mellan ultraljuden <3 Skriver du privat gyn (sen där du bor tex Malmö) på Eniro kommer det upp massvis för det mesta! Billigare att boka privat  :) 
    Kram 
  • sussjohansson
    SamiraBudva skrev 2018-04-11 09:07:22 följande:
    Är det din grupp som är Gravid bf 2018 med en geavidmage som bakgrundsbild ????

Gav dig min mailadress men inget har hänt. Har blommor som profilbild och heter Umm
    Jag har mailat dig samt bjudit in dig. Kolla mailen om du inte finns med =)
  • norrland91
    YaseminL skrev 2018-04-11 11:58:30 följande:

Gjorde första VUL hos KK för att jag vaknade upp med en minimal brun flytning (haha.......) men blev rädd där och då så fick en tid 2 dagar senare och allt såg jättebra ut, hjärtat tickade osv Sen andra VUL-et har jag bokat för egen hand hos privat gyn här i Malmö. Kostar 300 hos henne! Tyckte att det var värt det med tanke på att det är första barnet och det händer så mycket hos bebis nu i början så kan vara kul att jämföra bilderna då det bara kommer vara max 4 veckor mellan ultraljuden <3 Skriver du privat gyn (sen där du bor tex Malmö) på Eniro kommer det upp massvis för det mesta! Billigare att boka privat  :) 

Kram 

Tack för tipset! :)
  • norrland91

[quote=78625487][quote-nick]Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-11 15:11:33 följande:[/quote-nick]Min mage är så svullen och uppblåst-jag är i v 6. Men det ser mer ut som v 20......

Någon mer som känner sig svullen?[/

Jag är jättesvullen överallt, ansiktet, fingrar, magen. Så jobbigt.. känner mig inte fin direkt..

• eberish

Hej allihopa! 

Jag plussade igår på BIM -4, både jag och min sambo är överlyckliga!

Nu till ett litet orosmoln, tidigare idag fick jag lite molande värk i magen och en pytteliten blödning. Alltså lite rosa på pappret när jag torkade mig. Sen har det inte varit så mycket mer. Hoppas på att det är en nidblödning, men undrar om det är någon annan som fått så? 

Så himla kul att läsa om alla plus, ska bli jättekul att följa er alla! 

Svar på tråden BF December 2018