• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Baraentilligen
    Ullis90 skrev 2018-05-05 15:03:42 följande:

Var på vul idag, 7+1 enligt det och ett tickande hjärta <3 känns så oerhört skönt att det fanns ett levande foster denna gång. Rekommenderar alla oroliga gravida att göra ett tidigt ultraljud. Jag gick privat, hade inte nerver att vänta till v 12 då det rutinmässiga görs (i Finland iaf). Känner mig lite lugnare nu.

Kommer också att gå privat men i vecka 8+4, om en vecka ungefär :) Ska bli så skönt att få veta hur det står till där inne.
  • Ullis90
    Baraentilligen skrev 2018-05-05 20:21:52 följande:

Kommer också att gå privat men i vecka 8+4, om en vecka ungefär :) Ska bli så skönt att få veta hur det står till där inne.

Precis, då behöver man inte oroa sig så mycket i onödan.
  • Chelele

Hej ! Jag har beräknad bf 20 dec så är i vecka åtta nu. Vi är superglada !! Jag är 27 år (blir 28 i år) Jag har länge trott att jag ej kunnat få barn. Men jag hade tydligen fel. Det är ganska nytt mellan mig o min kille . Vi har träffats i ca ett halvår bara, men de känns helt rätt. Det fanns inga tvivel om att vi ville behålla barnet när vi såg de var positivt på stickan. Jag har tänkt på denna dagen hela mitt liv, känns inte som killen är i riktigt samma extas som mig, även fast han är glad, men tror nog det kommer . Jag märkte jag var gravid genom att jag hade väldigt ont i höger sida nere i magen o spännande värk i brösten. Nu ska vi in på hälsosamtal den 9 maj. Jag är ny på denna sidan men följs gärna åt om det är någon som har tips eller råd eller bara vill prata. (Har inte Facebook)

• Lilo91
    maimes skrev 2018-05-03 10:04:09 följande:

Blev det någon fb-grupp? :) vem ska jag ta kontakt med för att komma med i den?

Hej! Om du inte blivit inbjuden i gruppen kan du skriva ett meddelande till mig med din mailadress som är kopplad till Facebook så bjuder jag in dig :)
  • Lilo91
    Marjh skrev 2018-05-04 18:47:08 följande:

Undrar också om det blev någon fb grupp och vem jag ska ta kontakt med? =)

Skicka ett meddelande till mig med din mailadress som är kopplad till Facebook så bjuder jag in dig :)
  • Lilo91
    tilldis skrev 2018-05-09 07:58:31 följande:

Vill också gärna bli tillagd i den där fbgruppen!

:))

Skicka ett meddelande till mig med din mail så löser jag det!
  • dalkullaa

Här är en till som väntar barn i mitten på december. Har en 1.5 åring sen innan.

går alla med i fb gruppen eller finns det någon/några som stannar kvar här? :)

• dalkullaa
    S79 skrev 2018-05-03 08:55:18 följande:

Åh jag är så nervös nu! Fick en liten miniblödning nu på morgonen 7+4! Jag hoppas så att det ska gå bra! Minns att jag hade en liten blödning även min förra graviditet och det gick ju vägen. Men jag mår så dåligt nu, hoppas hoppas att Mini vill stanna kvar!!!

Hur har det gått med blödningen? Då jag väntade sonen så hade jag flera små blödningar under första trimestern. Vet dock hur orolig man blir.
  • Ullis90
    dalkullaa skrev 2018-05-09 19:54:44 följande:

Här är en till som väntar barn i mitten på december. Har en 1.5 åring sen innan.

går alla med i fb gruppen eller finns det någon/några som stannar kvar här? :)

Jag stannar här :) Grattis till graviditeten!
Svar på tråden BF December 2018