• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Anonym1891
    FrökenFrans skrev 2018-05-19 22:33:50 följande:

Hur mår ni allesammans? Jag gick in i vecka 10 idag och jag kräks dagligen och mår konstant illa. Har provat allt! Äta innan jag kliver upp, små portioner ofta, ingefärste, ingefärstabletter, postafen, seaband och fått lergigan utskrivet men inget hjälper. Dessutom får jag ingen sjukskrivning av någon läkare heller pga illamåendet.. så det är bara att åka till jobbet till veckan ????

Jag går in i vecka 11 på måndag och mår också illa, blev sjukskriven i två veckor till att börja med igår. För mig funkar dock lergigan så pass att jag inte kräks iaf.

Annars känner jag mig knappt gravid, fick dock se lillen i vecka 9 och så såg allt bra ut.
  • FrökenFlower
    Småbarnsåren skrev 2018-05-18 17:43:56 följande:

Har ni andra börjat äta vitaminer?

Jag äter

Gravidvitaminer

Omega 3 gravid

Järntabletter

Jag som vanligtvis hatar och har jättesvårt att svälja tabletter har tillomed börjat vänja mig haha

Känner ett tryck i nedre delen av magen och att det som drar på bägge sidor av magen speciellt på kvällarna

Så obekvämt att ha jeans eller tajta byxor pga det, känner mig svullen, absolut ingen riktig gravidmage men har bog svullnat upp en del endå tarmar mm så tycker också det är lite svårt att ha tajta åtsittande tröjor känns som folk skulle reagera

Hur känner ni andra?

Jag går in i vecka 9 imorgon någon annan som känner liknande?

Jag ätee mina vanliga vitaminer, extra järn och zink då dom.hör till vitaminpåsen, extra folsyra och omega 3.

Jag har bara tights, mest för att dom enda jeansen gick sönder för några vexkor sedan :).

Sköter jag maten och äter varannan timma så mår jag rätt bra. Dålig ork dock och somnar tidigt varje kväll men nu sover jag inte på dan iaf som jag gjorde för någon vecka sen.

Gick in i v9 igår så är idag 8+1 och tiden till kub sniglar sig fram.....
  • Baraentilligen

Vecka 10+3 och byxorna är nog svåra att stänga nu. Illamåender har lättat vilket är så skönt! Men jag är trött och somnar lätt på eftermiddagen efter jobbet ;)

Äter multivitaminer för gravida, omega 3 för gravida samt kalcium tabletter.

Har börjat berätta för de närmaste vännerna/familjen nu när jag träffar dem. Så roligt! Alla blir så förvånade, haha. Men bara positiva reaktioner hittills :) Känns lite läskigt att berätta innan kub om 1-2 veckor men de flesta får vänta tills efteråt. Men de vänner jag träffar ganska sällan vill jag berätta åt öga mot öga och före ryktet börjar gå, så därför har vi börjat berätta nu :) Kub borde bli av inom 10 dagar men har inte fått någon tid för det ännu. Känns som en helt överkomlig väntan. Är SÅ glad att jag tjuvkikade förra veckan, annars hade väntan nog blivit lååång! ;)

Har ni berättat ännu?

• Popcorn18

Hej allihopa.
    Jag vill väldigt gärna vara med i en hemlig FB grupp.
    BF på julafton som det ser ut nu, första barnet för oss båda och då det aldrig har varit aktuellt med barn tidigare så kan jag absolut ingenting så jag kan verkligen va i behov av detta haha

• Johagust18

Hej!

En till här som plussat. Jag har BF 31/12, fick reda på det förra veckan. Har PCOS så jag har oregelbunden mens. Följs gärna åt! Detta blir mitt 2:a barn, har ett till på 2 år och 7 månader

• Vargflicka

Hej! :)

Jag är gravid för andra gången, fast första graviditeten var en ?ofostrig graviditet?. Bor strax utanför Göteborg med min man. Flyttade hit i aug förra året. Fyller 26 i höst.

Blev gravid med hjälp av letrozole som jag ätit pga att jag har PCOS.

Jag är i v 10. Beräknad 22/12. Hänger gärna på här! :)

• Mångbarnsmammaiskåne

Hej! Ny här!

Väntar nr 8 lite oplanerat. Nr 7 föddes i januari ????

Börjar bli ordentligt brydd. Gjorde vul i 6+5 som visade foster och gulesäck. Nu i vecka 9 når livmodern nästan till naveln, jag känner den till och med när jag ligger på mage. Både mamma och mormor fick tvillingar (tvåäggs). Tänk om det är två!! BF 29/12.

• frestelsen
    Mångbarnsmammaiskåne skrev 2018-05-26 08:14:37 följande:

Hej! Ny här!

Väntar nr 8 lite oplanerat. Nr 7 föddes i januari ????

Börjar bli ordentligt brydd. Gjorde vul i 6+5 som visade foster och gulesäck. Nu i vecka 9 når livmodern nästan till naveln, jag känner den till och med när jag ligger på mage. Både mamma och mormor fick tvillingar (tvåäggs). Tänk om det är två!! BF 29/12.

Kul med många barn:) men såg man bara ett foster då lär det bara va ett?:)

Sen låter det väldigt tidigt med livmodern så hög redan.. fostret är bara 1,5mm i v9 så även om det är 2 så skulle livmodern inte nå upp dit.. magen kanske är lite mindre uppdragen eftersom du fick barn nyss:) vid v.20 är livmodern vid naveln:)
Svar på tråden BF December 2018