• Anonym (G)

    Två kvinnor - Vem ska jag välja?

    Nummer 2, för hade du velat ha nummer 1 hade inte nummer 2 funnits som alternativ.

  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-29 18:49:44 följande:

    Fast nr 1 funderade över vad hon egentligen ville. När hon väl kommit fram till att hon vill ha mig så hade jag redan träffat nr 2 (vilket nr 1 inte visste om). 

    Nu säger nr 1 att hennes hjärta är krossat i 1000 bitar. Men visst borde hennes tidigare tvekan vara ett varningsflagg.


    Hon funderade, valde bort dig, behandlade dig som ett alternativ, då kan hon inte komma och grina över att du också valde ett annat alternativ, hänt är hänt valt är valt. Hon måste FÖRSTÅ din sits inte bli ett offer.

    Jag vet att på film är det kärlek att ha draman och ha ont av kärlek men i verkligheten så är kärlek att dricka samma juice på morgonen i fullkomlig trygghet och att man är tighta vänner som delar det där vardagliga ihop. Vill man krydda det finns sexleksaker eller weekends eller upplevelser ihop.
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-29 19:12:49 följande:

    Tack. Fast med nr 2 skulle jag få både tryggheten OCH ett oerhört spännande sexliv. 


    Du ska bara kika på dina redan ledande svar så ser du vem du redan valt. ;)

    Du vet redan att nr 1 kommer vara trubbel i paradiset (du ser inte fram emot nr 1)

    Medan nr 2 verkar attraherande nu - och på sikt.

    What are you waiting for?!

    Ta den bra tjejen innan hon tycker du velat för mycket.
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-29 19:12:49 följande:

    Tack. Fast med nr 2 skulle jag få både tryggheten OCH ett oerhört spännande sexliv. 


    Vi gör ett test. Jag kastar min krona nu.

    Nr 1 är Krona

    Nr 2 är Klave
  • Anonym (G)
    Anonym (G) skrev 2018-03-29 19:18:36 följande:

    Vi gör ett test. Jag kastar min krona nu.

    Nr 1 är Krona

    Nr 2 är Klave


    Vad hoppas du att det blev?
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-29 19:26:51 följande:

    Vet inte.....hjärnan säger en sak, hjärtat är osäkert.


    Ditt hjärta kommer ihåg första förälskelsen till nr 1

    Därför känns nr 2 mindre djup , men skulle du släppa nr 1 helt , tror jag att nr 2 blir nya nr 1.
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-29 17:14:50 följande:

    Jag har hamnat i en situation där två kvinnor (båda i ungefär samma ålder, jag är äldre) vill ha mig, och jag har känslor för båda. Men eftersom jag inte tänker köra dubbelt, så måste jag välja. Och jag måste välja väldigt snart. Båda är bra kvinnor, men på många sätt olika. 

     

    Kvinna 1: Jag har känt henne i ungefär ett år, och varit väldigt svag för henne hela tiden, men av olika orsaker så har vi inte kunnat bli tillsammans tidigare. Främst för att hon tidigare inte varit redo för något nytt efter sin förra separation, och därför valde hon bort mig förra året. Den här kvinnan är nog inte helt enkel att leva med, och jag får räkna med en del gruff och bråk. Framför allt för att hon säkerligen inte skulle anse sig ha tid att träffas så mycket som jag önskar göra när jag har en partner. Sexlivet skulle vara helt okej. Med henne räknar jag med många stunder av stor lycka, men ser också en risk för många jobbiga stunder.

    Det är än så länge den här kvinnan som jag har starkast känslor för

     

     

    Kvinna 2: Hon har jag bara känt ett kort tag. Hon skulle vara en enkel person att leva med, och hon skulle vilja träffa mig lika ofta som jag vill träffa henne. Sexlivet skulle vara makalöst fantastiskt bra. Men den här kvinnan har jag ännu inte lika starka känslor för, även om jag är väldigt förtjust i henne. Jag har såklart ingen aning alls om hur känslorna för henne skulle utvecklas om jag väljer henne. Med henne borde jag kunna må stabilt bra, men vet ännu inte om jag skulle känna samma stora lycka som jag stundvis skulle göra med kvinna nr 1. 

     

    Så, gott folk??vem tusan ska jag satsa på? 


    Varför tror du i princip alla i kommentarerna säger nummer 2?

    Såhär nyanserar du kärleken med nr 1:

    "kvinnan är nog inte helt enkel att leva med, och jag får räkna med en del gruff och bråk. Framför allt för att hon säkerligen inte skulle anse sig ha tid att träffas så mycket som jag önskar göra när jag har en partner. "

    Tillhörande nämnde du " men vet ännu inte om jag skulle känna samma stora lycka som jag stundvis skulle göra med kvinna nr 1."

    Du har inget svar än på om du skulle känna den stora STUNDVISA lyckan du känner med nr 1, om du satsade på nr 2.

    Dina egna ord.

    Du tycker alltså att nr 1 ger dig stor lycka - men bara ibland

    Medan nr 2 bara är en trailer för filmen, men verkar redan mer givande och passande för dina behov än vad hela den långa Filmen med nr 1 visat sig vara totalt.

    Du väljer 1 för det förutsägbara - som innebär olycka.

    Du väljer 2 för det oförutsägbara - som redan verkar lyckligt.
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-29 20:22:33 följande:

    Tack! Väldigt bra svar. 


    Vi vill ha alternativ när vi är rädda att vara ensamma, du är förmodligen rädd att om det skiter sig med nr 2 vill du ha nr 1 som säkerhetslina, men det är dock inte kärlek och därför blir du så kluven.
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-29 23:25:13 följande:

    Japp! Kan tyckas vara lite av ett lyxproblem, men det är definitivt inte roligt. Ett hjärta krossas oavsett vad jag väljer. 


    Kross hjärtat som redan krossat ditt och gå till hjärtat som VALDE dig och ännu har ditt hjärta helt..
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-29 23:36:24 följande:

    Vet inte....det väcker gamla minnen från första tiden med henne förra året, då vi hade en kortare romans. Men det blev snabbt problem och bråk redan då. 


    Ja, klart det gör ? Kör i kärleken bilden av vad du hoppades på, men bilden i verkligheten är inte lika vacker , inte med henne,men det finns ju en som verkar vacker fortfarande så jag tror det hela bygger på att du inte vill vara THE bad Guy som dumpar ettan,men för att trösta henne, hon dumpade dig först. :)
  • Anonym (G)

    TS jag vill bara inflika en sak, vi sitter på FL, forumet där tusentals olika åsikter spottas ut för att vi är tusentals olika personer, trots detta har jag inte sett en enda kommentera att nr 1 är något att satsa på, jag vet inte hur du ser på det men jag hade tagit det som ett tecken från ovan för det sker inte särskilt ofta plus att vi utgår från ditt egna uttalande om vardera kvinna, så du har ju redan svarat men vi speglar ditt svar åt dig.

  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-30 11:24:55 följande:

    Pga sentimentala romantiska känslor från första tiden jag dejtade henne förra året, antar jag.


    Manipulation, not Love dear : )
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-30 14:58:25 följande:

    Det där är nog ganska så exakt hur det ligger till.


    Nu förstår du mitt resonemang från början att du alltid ska välja nummer 2 för hade du velat ha nr 1 hade det inte funnits ett annat val "because she's the only One"
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-30 14:59:27 följande:

    Jag har noterat detta.....och blivit än mer övertygad om det som jag nog egentligen redan visste innerst inne. 


    GRATTIS till kärleken!!

    Så nu ska jag sia din framtid. Inom närmsta dagarna kommer du krossa hjärtat på nummer ett och hon kommer göra allt för att du ska känna dig värdelös som kunde välja bort henne, men du kommer bara stänga öron och ögon och sväva dig fram till nr 2 som tar emot dig med öppna armar och där börjar det nya spännande pirriga kärleksäventyret och du kommer känna sån lättnad att nr 1 blir ett minne blott och så har du magiskt hett passionerat sex med nr 2 och får träffa din ängel när du vill för hon vill träffa dig och tillslut är hon inget val utan... den enda, Number One.

    ...och sen blir det bebisar och kaos men du kommer klara det för du är med en partner som är en partner inte en drama-tonåring-bitch. :D
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-30 16:57:19 följande:

    Det där låter bra. Den tar vi! 


    Men...

    Jag vill också ha en nr 2 med jättebra sex och som vill träffa mig lika ofta! Var hittar man 2orna som är bättre än 1orna!
  • Anonym (G)
    TriC skrev 2018-03-30 18:44:11 följande:

    Jag har nog haft lite tur.....


    Japp, lyckoost! Men du, nu är du skyldig oss utan liv att uppdatera hur det går för dig och jäntan, jag förväntar mig att du skriver igen här om 3 år och att hon är på tjocken ;)
  • Anonym (G)
    Anonym (Eh faktiskt?) skrev 2018-03-30 17:57:20 följande:

    Jag skulle säga ingen av dem. När man är KÄR så ser man BARA den personen. Men då pratar jag om den där äkta riktiga kärleken. Många tror dessvärre att de är "kära" för att de aldrig egentligen upplevt den där passionerade galna kärleken. 

    Dessutom, den dagen kvinnan 1 eller 2 får reda på detta ts - att du satt och velade efter dem kommer denne nog känna sig såpass sviken att er relation blir ärrad ändå. Jag anser att du går vidare och lever ensam. 


    Fast han velade inte, han hade bara svårt att tänka på sig själv och välja den han var lycklig av för att han inte ville såra den han visste inte var något för honom längre.

    (Han var bara inte medveten om detta och TRODDE han behövde välja)
Svar på tråden Två kvinnor - Vem ska jag välja?