• Ina82

Din slempropp och när förlossning?

Hejsan! Tänkte starta en tråd av ren nyfikenhet :)

När for er slempropp och när startade förlossningen?

Idag gick jag in i vecka 38 (37+0). Jag var på ultraljud igår på viktberäkning på babyn. De kollade samtidigt tappen - som nu var mjuk men jag var inte alls öppen ännu. Idag har slemprppen kommit bort i flera omgångar. Jag antar det blev lite irriterat av undersökningen. Detta blir mitt fjärde barn och första gången jag lagt märke till någon slempropp. Skulle därför vara intresserad av hur det varit för dig! :D

• Svar på tråden Din slempropp och när förlossning?
  • Let it Rain

Slemproppen gick på morgonen efter sex, kl 22 gick vattnet och vid lunch dagen därpå var min bebis född. Gäller första barnet. Var i v. 37+4 då.

• Ina82
    Let it Rain skrev 2018-03-29 17:38:09 följande:

Slemproppen gick på morgonen efter sex, kl 22 gick vattnet och vid lunch dagen därpå var min bebis född. Gäller första barnet. Var i v. 37+4 då.

Oj! Det var snabbt! :) Tack för svar :)
  • Let it Rain
    Ina82 skrev 2018-03-29 17:43:43 följande:
    Oj! Det var snabbt! :) Tack för svar :)
    Det var iofs på gång redan innan eftersom jag hade haft teckenblödning i ca en vecka innan slemproppen gick. Har dock inga bara tecken, värkarna startade först efter vattenavgång.
  • MammasTvåSmå

Den gick i samband med att vattnet gick, runt 6 på morgonen. 07:38 samma morgon var hon ute.

Första barnet, dagen innan bf.

De andra två var igångsättning och då märkte jag aldrig av det.

• fjanten

Med första kom den när jag redan var inne på förlossningen med värkar och vattnet gick.

Med andra började den komma i omgångar på en söndag (kväll). Föddes gjorde barnet torsdagen därpå, i 37+0. Hade för övrigt gjort TUL i 36+1 och därefter undersökt hur mogen jag var, och då var tappen mjuk och jag var 2-3cm öppen.

• sosso98

Men första barnet gick proppen v 39+6 kl 12.00 han kom ut dagen efter kl 13.45

Andra barnet gick proppen i vecka 37 hon kom v 40+4

• 10oktober

Proppen gick kl 6 på morgon bf+1. Sedan sipprade vatten från kl 10 och kl 23 fick jag ordentlig vattenavgång med efterföljande sammandragningar. Kl 14 dagen därpå är sonen född med kejsarsnitt då det visade sig att han låg i säte. Hade sammandragningar som knappt kändes fram till dess så vet inte hur lång tid det hade tagit om jag hade fött vaginalt :)

• Sodergok

Slemproppen kom ut samtidigt som vattnet gick här hemma, sen kom lille tjejen ut fem timmar efter det :) i v 39+1 med första barnet

• Meriall

Tycks minnas att han föddes två dagar efter men pinvärkar satte in ca ett halvt dygn efter proppen.

• Anotherone

Med första barnet började jag få molvärk i ryggslutet och regelbundna förvärkar en onsdag kväll. Dagen efter på torsdagen började proppen lossna. Men sen är inte bebisen född förrän måndag morgon.

Andra barnet så minns jag att barnmorskan sa något om den när de skulle hjälpa mig att byta ställning för att kunna ta hål på hinnorna, så den kom liksom under pågående värkarbete kan man säga.

• Jacqueline

För mig har slemproppen gått i omgångar under graviditetens sista två veckor alla gånger, väntar femte barnet nu och förväntar mig nästan att det ska bli likadant denna gången.

• Jsv17

Gick lite små bitar omgångar men då var den klar och slemmig, från första blodstrimmman och rejäla bitar så gick det 32 timmar så var sonen ute (ca 8h innan jag fick de första svaga värkarna)

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Din slempropp och när förlossning?