• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • EIJ90

Inväntar bim 17/5. Känns som en evighet! Temperaturen har stigit mer än vanligt men kanske beror på att jag börjat smörja med progesteronkräm denna cykeln.

Så jobbigt när man går och hoppas fast man egentligen inte vågar hoppas för man är rädd att bli besviken. Fast man blir ju besviken oavsett så kanske bara ska fortsätta hoppas =)

• babytjejen
    EIJ90 skrev 2018-05-09 20:08:54 följande:

Inväntar bim 17/5. Känns som en evighet! Temperaturen har stigit mer än vanligt men kanske beror på att jag börjat smörja med progesteronkräm denna cykeln.

Så jobbigt när man går och hoppas fast man egentligen inte vågar hoppas för man är rädd att bli besviken. Fast man blir ju besviken oavsett så kanske bara ska fortsätta hoppas =)

Samma här fast den 18:e....man vill inte hoppas men gör ju det iallafall..inser ju att chansen inte är så stor eftersom det alltid tagit lång tid att plussa innan, men kommer ändå bli sååå ledsen när mensen kommer(vilket jag är ganska säker på att den kommer)
  • babytjejen

Någon mer än mig som märkt av att dom är mer känslosamma o har lättare till tårar sedan erat missfall...speciellt tiden just efter? Någon som tycker att äl o menstecken varit annorlunda efter missfall?

• T90
    babytjejen skrev 2018-05-10 17:04:00 följande:

Någon mer än mig som märkt av att dom är mer känslosamma o har lättare till tårar sedan erat missfall...speciellt tiden just efter? Någon som tycker att äl o menstecken varit annorlunda efter missfall?

Tycker jag känt mycket mer både fysiskt (i underlivet, buken, brösten, kroppen överlag) och psykiskt efter missfallet.
  • EIJ90

Jag kunde bli väldigt ledsen i början efter missfallet om jag blev påmind. Såg barn eller barnsaker. Och jag känner fortfarande skillnad i samband med äl och mens. Ont på ett annat sätt än tidigare. Mer stickningar och spänningar i tjejmagen. Tidigare märkte jag nog inte av äl alls. Första äl efter mf hade jag riktigt ont! Inte lika farligt denna gången
  • babytjejen
    Lizzojo skrev 2018-05-05 09:43:28 följande:

[quote=78687118][quote-nick]babytjejen skrev 2018-05-04 19:34:41 följande:[/quote-nick]

Idag så det digitala testet inte gravid:) och ältestet är svagare igen..som ni ser på bilden. Är gravtest i ena änden o i andra änden så är dom tre sista från onsdag torsdag o idag. Det måste väl ändå tyda på ägglossning o inte missfallet som strular va? Eftersom testet sa inte gravid...[/quot

Hej! Jag tror absolut att du haft ägglossning, så var set för mig också. Hur långa dagar efter ägglossning är du nu?

En vecka till bim nu o tror inte jag kommer ha tur o plussa direkt på första försöket även om hela huvet skriker att jag vill ha bebis nu!!!!
  • SL185

Jag har blivit väldigt känslig efter missfallet, kan gråta av vad som helst vissa dagar, och första veckan hade jag svårt att hålla tillbaka tårarna. Känns som en förlust, även om det var helt okontrollerat. Man vet att risken finns men första gången tänker man ju inte att det ska hända en :(

jag märkte att jag blev jättetorr efter missfallet, flytningarna var mkt sparsamma även vid äl!
  • SL185
    Milian03 skrev 2018-05-09 16:28:09 följande:

Snart dags tror jag :)

Ser ut som det :) fortsätt testa
  • SL185
    Lizzojo skrev 2018-05-05 10:12:21 följande:

Jag tänkte att jag hopps in här och delar med

Mig av min erfarenhet. Vi fick missfall 23/3 och jag hoppades på att ägglossningen skulle komma

Igång direkt efter 2 veckor men det dröjde 2 till så exakt på datumet 1 mån senare så fick jag ägglossning och i förrgår fick vi plus igen ( utan mens emellan). Vi var så

Nära på att sluta med ältest men då hade vi totalt missat den. Mass kramar till er!!

Åh vilken solskenshistoria :) blir så glad, tack för att du delar med dig :) så underbart med plus direkt efter! Men hur känner du nu? Glad? Orolig?

Känns som att en ny graviditet är det enda som läker såret efter missfall.

Jag fick missfall i mitten av april o fick äl ca 3 veckor senare då, vi ville köra på direkt men fick inte till det så mycket vid äl men ändå lite. Vill bli gravid nuuuu men är ändå orolig för vad som kan hända :(
  • Mo90

Vill bara komma in och peppa er. Jag hade missfall förra året i november. Efter det opererades jag för cellförändringar, läketiden va ca 8v. Nu väntar vi tvillingar och fick 1 på 20 000 att nåt skulle va fel på båda dom. Så kämpa!

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt