• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-05-17 08:53:44 följande:

Här är mensen på gång,tempen störtdök idag så mensen kommer imorgon el senast lördag :( bara att ta nya tag o försöka igen...

Åh va jobbigt :( jag tempar inte så kan tyvärr inte uttala mig om det men förstår hur du känner dig <3 vi finns här! En tanke som kan lugna mig ibland är att de flesta blir gravida o får barn förr eller senare, handlar om att inte ge upp o kämpa. Kämpandet är superjobbigt så klart MEN det finns ett ljus i slutet av tunneln <3
  • SL185
    Systeryster33 skrev 2018-05-17 18:43:44 följande:

Ja det känna isf skönt att inte va ?ensam? !

Sambon avfärdade grav testet jag gjorde i morse helt och sa att det bara är en skugga! Kan vara ett torkaträck absolut, men visst finns det där! Dock typ omöjligt att fånga på bild! Men laddar upp så får vi se om nån ser nått!

Jag är 31 och sambon 36! Har en son på 4 sedan tidigare! Hade tack och lov inget missfall då!

Jag håller verkligen alla tummar för dig! Har du ringt bm? Jag fick tid redan v 6 sist men vet inte om jah vill ha så tidigt nästa gång! Fick ringa och avboka nu då jag fick missfall dagarna innan...

Vill däremot gärna ha ett tidigt vul nästa gång för att se att graviditeten sitter rätt och att det ser så bra ut det kan .. det lilla de kan se.. hoppas på att få det!

När har du bf? :)

Kommer troligen inte kunna hålla mig utan att ta mitt sista gravtest imorgon bitti! Får väl köpa nya i helgen sen om det behövs..

Detta är faktiskt bara 2 a försöket, missfall första! Så skönt att det iaf gick fort att bli gravid! Har ni försökt länge?

Vill inte ge dig stora förhoppningar men jag tycker att jg skymtar något! Hoppas att det är på riktigt o inte är spök <3 när har du bim?
  • Lestina

Hej!

Hoppar in här, plussade i april, fick mf i vecka 6. Väntar på att kroppen ska ställa tillbaka sig så vi kan försöka igen, det blir 4 försöket. Känner mig låg och nedstämd och samtidigt galet peppad att försöka igen, svårt att hänga med i de olika känslovågorna. Det blir mitt 3e barn men vårt första gemensamma.

• Systeryster33
    SL185 skrev 2018-05-17 22:28:48 följande:

Vill inte ge dig stora förhoppningar men jag tycker att jg skymtar något! Hoppas att det är på riktigt o inte är spök <3 när har du bim?

Vi får se <3 ställer in mig på nej.

Skrev en lång text innan som sen försvann, så år räcka såhär så länge. Idag gjorde min temp såhär! Bim idag

Ska försöka vara stark och vänta med fler test iaf till imorgon! Vill inte tyda några fler halvbefintliga sträck.

Vi är starka tjejer, snart sitter vi förhoppningsvis alla med nya fina plus. Heja oss<3

Ha en fin fredag!

• Systeryster33
    EIJ90 skrev 2018-05-17 15:01:45 följande:

Det är inte kört förrän mensen kommer. Men lite jobbigt med låg temp såklart. Vissa har ju precis vid coverline och är gravida ändå. Har sett några såna kurvor. Typiskt är ju att pms och gravidsymptom kan vara lika. Jag hoppas ändå för din skull!! Svagt plus är klart bättre än inget alls.

Jag går och tror mensen ska komma närsom. Hade mkt molvärk igår, men är mindre idag. Känner mig spänd, kissnödig, öm på sidorna av brösten, trött och konstig i kroppen. Vet inte vad som är pga förkylningen och vad som är gravsymptom. Väldigt hungrig också. Kanske inbillar mig massor för man känner efter. Är rädd för mf igen. Tiden går ju så sjukt långsamt. Kommer nog ta nytt test i helgen bara för att se att jag inte drömde...

Ska du testa imorgon igen? Hoppas hoppas!

Hur mår DU idag? Håller mensen sig borta?
  • FGK

Skakar och gråter glädjetårar! Plussade precis på BIM -3!!! :D Första försöker efter MF, och nu håller vi alla tummar på att det går vägen denna gången!

• mamman1990
    FGK skrev 2018-05-18 07:05:18 följande:

Skakar och gråter glädjetårar! Plussade precis på BIM -3!!! :D Första försöker efter MF, och nu håller vi alla tummar på att det går vägen denna gången!

Grattis :D jag plussade också nyligen efter ett MA i februari. Hoppas det går bättre för oss båda den här gången :)
  • babytjejen

Här började fredagen med att mensen kom :( känns tungt,är nog bäst att ställa in sig på att det kommer ta lång tid igen att plussa om det ens kommer hända...nu den lååååånga väntan på nästa äl...

• Systeryster33
    FGK skrev 2018-05-18 07:05:18 följande:

Grattis <3 wiee känns ändå som att det trillar in lite plus här nu! Det ger hopp! Lycka till med allt!
  • Systeryster33
    babytjejen skrev 2018-05-18 08:47:06 följande:

Här började fredagen med att mensen kom :( känns tungt,är nog bäst att ställa in sig på att det kommer ta lång tid igen att plussa om det ens kommer hända...nu den lååååånga väntan på nästa äl...

Stor varm kram <3 det kommer bli din tur igen!!!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt