• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Sommarhopp
    EIJ90 skrev 2018-05-17 15:41:18 följande:

Grattis till plusset!! Har jag helt missat.

Har ni barn sen innan? Hur mår du?

Jag kan inte låta bli att vara orolig för nytt mf. Hur ska man klara de första veckorna?

Kram <3

Tack! Vi är så lyckliga! Nej, inga barn sedan tidigare. Har försökt i 1.5 år utan tillstymmelse till plus föfutom vid förra ivfen som tyvärr blev ett missfall och så nu ett plus igen. Jag mår jättebra. Blir akut trött ibland, men det går ofta över fort. Lite växtvärk i magen, men inget som stör. Lukter luktar mycket mer, inte nödvändigtvis illa. Men allt luktar något. Till och med vatten... Jag tycker att det är rätt fascinerande.
  • Sommarhopp
    Systeryster33 skrev 2018-05-17 15:43:51 följande:

Men 37,7 är rätt mycket högre än 37,4 :)

Sist hade jag 37,7 som högsta (det som slutade med missfall!) har du lust att visa din kurva med?

Kram

Nä, 36.7 har jag. Inte 37.7 :) Ibland oekar tempen upp mot 36.8, men bara när jag tempat flera gånger på raken. Första gången blir det alltid 36.7.

• Systeryster33
    Sommarhopp skrev 2018-05-18 10:39:58 följande:

Nä, 36.7 har jag. Inte 37.7 :) Ibland oekar tempen upp mot 36.8, men bara när jag tempat flera gånger på raken. Första gången blir det alltid 36.7.

Din kurva ser ju perfekt ut :) jag menade att jag hade 36,7 sist som högsta när jag plussade ! Bara slappna av!
  • SL185

Stort grattis till alla som plussat! Vilken inspiration :) blir så glad :)

Hoppas att vi blir fler!

• SL185
    Systeryster33 skrev 2018-05-18 06:25:12 följande:

Vi får se <3 ställer in mig på nej.

Skrev en lång text innan som sen försvann, så år räcka såhär så länge. Idag gjorde min temp såhär! Bim idag

Ska försöka vara stark och vänta med fler test iaf till imorgon! Vill inte tyda några fler halvbefintliga sträck.

Vi är starka tjejer, snart sitter vi förhoppningsvis alla med nya fina plus. Heja oss<3

Ha en fin fredag!

Är den fortfarande borta? Min är beräknad till nån gång idag-imorgon. Än så länge är den inte här o hoppas o ber att det förblir så :) har dock haft mensvärk/liknande under senaste dagarna
  • SL185
    Lestina skrev 2018-05-17 22:42:54 följande:

Hej!

Hoppar in här, plussade i april, fick mf i vecka 6. Väntar på att kroppen ska ställa tillbaka sig så vi kan försöka igen, det blir 4 försöket. Känner mig låg och nedstämd och samtidigt galet peppad att försöka igen, svårt att hänga med i de olika känslovågorna. Det blir mitt 3e barn men vårt första gemensamma.

Välkommen in! Beklagar ditt missfall :( förstår hur du känner dig, känner samma sak o vi stöttar o hjälper varann här, helt fantastiskt <3 vi har inga barn sedan tidigare så längtan är enorm :) fick missfall v5 i april med. Hoppas att vi alla plussar snart, helst nu i maj :)
  • Kakan0

Hej! Hoppar in här, jag och min sambo är 24 och 25 år gamla. Försöker med första barnet, hade tidigt missfall(5+1) i februari, efter första försöket. Sedan dess har min cykel varit väldigt oregelbunden. Denna gången blev cykeln 43 dagar, så är lite osäker på min bim men räknar jag på min normala cykel så bör den komma 11/6.

Använder NC och ägglossningstest. Äter folsyra, och precis beställt hem rosenrot och bidrottningsgele. Ska bli kul följa denna tråd! Grattis till dem som plussat.

• Systeryster33
    SL185 skrev 2018-05-18 11:30:15 följande:

Är den fortfarande borta? Min är beräknad till nån gång idag-imorgon. Än så länge är den inte här o hoppas o ber att det förblir så :) har dock haft mensvärk/liknande under senaste dagarna

Japp, peppar peppar! Ska ta grav test imorgon bitti igen! Ber att den håller sig borta <3 har med mensvärk från och till! Haft sedan i söndags!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt