Ångest över att börja jobba heltid
Jag ska börja jobba i juni när min son är 1 år och två veckor ungefär. Pappan ska vara hemma till slutet av augusti då vi enligt planeringen ska skola in sonen. Han är då 15 månader. Jag har en tjänst som kräver att jag jobbar heltid. Det är mycket att göra och jag kommer inte klara av att göra mitt jobb på mindre än en heltidstjänst. Nu när min föräldraledighet börjar lida mot sitt slut känner jag enormt stor ångest. Att jag inte ska få träffa min son alls lika mycket värker nästan i mammahjärtat. Att han ska börja gå heltid på förskola känns inte heller jättekul när han är så "liten".
Samtidigt vet jag att jag har rätt enligt lagen att gå ner i tid men jag kan inteheller med att göraså mot tjejen jag jobbar med vilket skulle resultera i att hon skulle få göra mitt jobb, det jag inte hinner med.
Jag kan inte förlänga min föräldraledighet heller då min vikarie är gravid och ska i princip ha bebis när jag kommer tillbaka i sommar. Åh ångest!!
Ge mig gärna tips och tankar och idéer hur jag kan göra eller om jag bara ska gilla läget som det är.