Inlägg från: Trippelmamma76 |Visa alla inlägg
  • Trippelmamma76

Ångest över att börja jobba heltid

Håller med här. Och dessutom så är det ju snällt mot din kollega att inte lämpa över på henne, men finns det ingen chef somkan styra upp saker och ting? F ö så anser ju jag att ansvaret och skyldigheterna man har gentemot sitt barn vida överstiger det mot en kollega... som du ju kanske inte kommer jobba så länge till ihop med och inte alls känner längre om ett par år? Dessutom så är det ju lika bra att du räknar med att barnet troligen (som de flesta andra ettåringar som börjar på förskola) kommer att vara hemma sjuk ca halva tiden... och heltid på förskola (eller ännu mer?)är ju oerhört tufft för någon som är så liten.

Jag hade valt att båda jobbar deltid, saxar tider så gott det går (lämna sent/hämta tidigt) eller helt enkelt bytt jobb om det inte är fullständigt omöjligt. Själv har jag gjort allt det där. Samtidigt.

Sisisisi skrev 2018-04-02 17:09:33 följande:

Pappan kan väl jobba deltid då så slipper iaf barnet gå heltid på förskolan. Kan ni lägga era arbetstider så en kan lämna sent och en kan hämta tidigt? Kan du jobba hemifrån så kan du ju hämta tidigt och jobba lite mer när barnet har somnat.

Svar på tråden Ångest över att börja jobba heltid