Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?

Anonym (Jadu) skrev 2018-04-03 01:16:35 följande:

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

För att många svenska snälla män inte visar sig starka, utan svaga.

Jag är en snäll man, men om du inte är snäll mot mig då kan du räkna med att du ligger riktigt risigt till.

Med den inställningen har jag lätt att attrahera kvinnor och de kvinnor som fått nöjet att bli ihop med mig, har fått en snäll man.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 06:12:16 följande:

Hur många har du träffat på som sagt att de gillar snälla, trygga och omtänksamma män pch som sedan aktivt valt en man som de vet inte är detta.

Min misstanke är att det endera handlar om olika tjejer (en vill ha en trygg man en annan väljer en otrygg) eller att det handlar om en missbedömning - att man först troytt att mannen var som man önskade men sen upptäckte att det inte stämde. En tredje möjlighet är att den som uttryckt sig på ett sätt och handlar på ett annat inte funnit någon som uppfyllt alla önskemål och då konpromissat.

Ytterligare en aspekt skulle ju kunna vawa att du och tjejen i fråga menar olika saker med tex trygg.

Även om kvinnor vill ha en man som är snäll, så väljer inte kvinnor en man för att han är snäll.

Att kvinnor inte är förmögna och uttrycka detta och många snälla män oförmögna att ta till sig detta, gör att många kvinnor i slutändan blir tillsammans med skitstövlar. Av den enkla anledningen att de flesta de flesta snälla män inte attraherar dem.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 06:12:16 följande:

Hur många har du träffat på som sagt att de gillar snälla, trygga och omtänksamma män pch som sedan aktivt valt en man som de vet inte är detta.

Så gott som alla kvinnor gör detta i varierad grad. Du kan hitta undantag bland äldre kvinnor som är brännda efter förhållanden med aggressiva män.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Emma) skrev 2018-04-04 07:06:33 följande:

Sen tänker jag så här.Ju äldre man blir som kvinna desto svårare att hitta en bra man.De bra männen är redan upptagna.Medans män med stora problem är kvar.Behöver såklart inte vara så alltid,men det är inte lättare att hitta nån som äldre singel.

Ja, som kvinna får du ha väldigt tur om du ska hitta en bra man efter 30. Finns de män som mognar sent och de män som fattat felaktiga beslut vid tidigare parbildning men rent generellt sett är de allra flesta bra män upptagna innan de fyllt 30.

Priset för de kvinnor som vill leva långt ungdomsliv är således högt.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 07:43:21 följande:

Det är väl ett kriterie bland många andra. Som jag tror någon skrev så utgår man från att människor är snälla tills de visar något annat eftersom de flesta faktiskt är det. Så även om det är ett viktigt kriterie är det inte något som utmärker en (i normalfallet) eftersom det förutsätts att folk är snälla mot sin partner precis som att det förutsätts att folk sköter son hygien osv. Om vi inte pratar om sånt extremt som att aktivt välja att skriva brev till interner så är ju brist på snällhet sällan sånt som ens märks initialt.

Men ni skriver ts om personer som väljer män spm inte är snälla och trygga. Jag tror att det är ovanligt att såna val görs aktivt och medveter

Valet kvinnor gör när de väljer bort snälla män är omedvetet. Dessutom är snällhet inget som attraherar kvinnor eftersom kvinnorna omedvetet uppfattar det som svaghet. I deras hjärnor blir snällhet "otrygghet", "svag ställning" och "fara"".

Samtidigt uppfattar kvinnorna den man med inslag av oräddhet och styrka som attraktiv. I kvinnornas hjärna betyder det "driv", "säkerhet" och "förmåga att leda".
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 07:59:13 följande:

Kag håller inte med digi det. Jag tror att det är ytterst ovanligt att kvinnor medvetet väljer män som de uppfattar som elaka, otrygga och egocentriska/otrevliga (eller vad nu motsatsen till omtänksam är i detta sammanhang).

Hur en man är och hur kvinnorna uppfattar dem är vitt skilda saker. Kvinnornas problem är att de uppfattar den elaka som självsäker och den snälle som rädd.

Som man måste du vara medveten om detta och se till så att du inte endast uppvisar snällhet . I så fall hamnar du i friendzone.

Att ens friendzone finns är ett väldigt tydligt bevis på att kvinnor ratar snälla män.
  • Anonym (D.D.)
    KlunsSmurfen skrev 2018-04-04 08:32:08 följande:

Är det kvinnornas fel att vissa inte kan ta in i huvudet

Fel och fel. Det är väl ingens fel? Att kvinnorna inte vill medge det är däremot ett problem, liksom att många snälla män inte är förmögna att ta det till sig.

Det är ett problem för att det ökar ensamheten i samhället.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 08:39:34 följande:

Du menar att kvinnor i gemen inte förstår när män är elaka mot dem utan tolkar det som positiv självsäkerhet.

Ja, och det kommer ett ständigt flöde av dessa trådar på FL.

www.familjeliv.se/forum/thread/78605655-min-man-tycker-att-jag-ska-ga-ner-i-vikt-ar-sa-trott-pa-det-jag-ar-inte-tjock

Även om de förstår att det är elakhet så ger det ändå ett undermedvetet intryck av dominans som gör att kvinnan mer eller mindre gör som han säger och håller henne i hans grepp.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 08:39:34 följande:

Självklart kan man inte bara vara snäll, precis som det inte räcker att bara sköta sin hygien. De flesta människor söker en komplett människa inte bara avsaknaden av elakhet eller dålig lukt.

Ja, kvinnor söker en komplett människa och i att vara människa ingår det att vara snäll ibland och elak ibland. Klarar du inte av att vara elak eller klarar du inte av att vara snäll är du blek och ointressant.

Den man som strävar efter att skala bort all elakhet är dömd att hamna i friendzone. Den man som strävar efter att skala bort all snällhet kommer inte att kunna skapa några längre lyckade relationer.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 09:22:27 följande:

visst finns det kvinnor som aktivt söker sig till farliga män pch destruktiva relationer, men jag tror inte att det är normen bland gemene kvinna som uttrycker att hon vill ha en snäll, tryggoch omtänksam man.

Det är snarare så att de väljer bort till synes ofarliga män. Det är norm bland kvinnor.
Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?