Beräknat september! Följas?:D
Hej! Jag har beräknat 13.9 så idag blir det 17+0 :) Aldrig varit gravid innan så allt detta är nytt och spännande för mig!
Jag mådde väldigt illa fram till vecka 12 typ men nu spyr jag bara om jag är igång på tom mage :D
Jag är också ganska rund och svullen och senaste veckan har det blivit obekvämt att ligga på mage :)
Min kropp kliar också! Nu är det lite bättre men veckorna 15-16 var ett helvete! Smörjade de värsta ställen med hydrocortison salva och resten av kroppen smörjer jag med vanlig hudlotion för jag är fruktansvärt torr på hela kroppen :/ Aldrig varit det innan.. Extremt trött har jag varit ända sedan start också så det är jobbigt :/ Nu har också ryggen pangat redan så varit sjukskriven nästan 3 veckor (provat jobba emellan men funkar inte), till saken hör att jag från tidigare har 3 stora diskbråck och förslitningar på kotorna... Detta bidrar förstås till en enorm oro för hur graviditeten ska gå, för att inte tala om förlossningen :( Men nästa vecka har jag första läkarkollen så ska försöka fråga lite då :)
Ingen spark än men väntar med spänning!
För övrigt är jag också 28år och sambo, har 2 bonusbarn på 10 & 12 år som mestadels bor hos sin mamma :) Uppvuxen och bosatt i Finland..
Har andra några cravings? och tänker ni ta reda på könet?
Kul att kunna följas åt!