Inlägg från: ElinJohanna89 |Visa alla inlägg
  • ElinJohanna89

Beräknat september! Följas?:D

FrkMalin skrev 2018-04-10 10:23:56 följande:

Hoppar också in här, är i vecka 17

Efter två år av försök så hände det när vi båda minst anade det, alltid fått höra hur enkelt och lätt det ska vara att bli gravid när man är ung så efter att tiden gick så tror jag att vi båda gav upp det och försökte lägga fokuset på något annat istället. Jag började studera och han la fokuset på karriären, jag blev färdig med studierna precis i samma veva som jag blev gravid och fick därefter en fast tjänst vilket är så skönt! Den enda oron är att jag på denna tiden inte kommer hinna jobba ihop en föräldrapenning då jag började min tjänst i mars och är beräknad den 23e september... men vi kunde bara inte förmå oss att göra abort nu när vi äntligen blev gravida. Jag tror stressen och ångesten kring det i början av graviditeten tog bort fokuset kring att jag faktiskt var gravid så fram till nu har jag levt på livet som vanligt utan att på något sätt känna mig gravid men det kommer väl när man börjar känna rörelser

Ska på rul om två veckor och då också ta reda på kön, har inga aningar alls om vad det kan vara för något som befinner sig där inne så det ska bli kul!

Härligt! Stort grattis till er :D Vi var också utan skydd i över ett år innan jag blev gravid, också vi närnjag minst anade det! Jag började studera (vuxenstudier) i januari och 2 dagar innan första närstudiedagen plussade jag :D Så mina studier kommer mer eller mindre ligga på is nu på obeestämd tid och mitt arbetsavtal som går ut 2.6 kommer ju inte förnyas på hösten som jag innan såg framemot... Så mycket åndringar på planer här med :p
  • ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-11 17:37:20 följande:

Hur gick det Elinjohanna89 hos barnmorskan?:D

Det gick riktigt bra tack! :) Bebisen växer fort och allt såg bra ut <3
  • ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-16 11:20:22 följande:

Elinjohanna89 har du börjat känna något i magen? Någon spark? Jag längtar så! Orkar knte vänta, känns som jag aldrig kommer känna:(

Jo senaste dagarna tror jag faktiskt att jag känt nåt :D Härlig känsla men längtar efter att de känns mer som sparkar än bara en liten knuff/fladder :D Hur långt är du nu?
  • ElinJohanna89

Dock har jag antagligen fått foglossning nu som känns för jävligt :( Sjukskrivningen tog slut på söndag och igår var jag första dagen på jobb eftersom jag inte verkar bli bättre heller :/ Blir mer och mer säker på att mina diskbråck lugnat sig men att foglossningen istället tagit vid, då smärtan och värken flyttat sig lägre ner, över rumpan typ och höfterna...

Ska till sjukgymnasten igen på torsdag så ska höra mig för där vad hon tror och så :) Jag är ju van med att ha ont konstant men kul är det inte... Vissa dagar har jag tankar som: "skulle jag inte varit så envis med att få eget barn så skulle jag fan inte behöva ha ont och skulle kunna jobba istället..." Mår dåligt över att ens tänka tanken liksom :/ Men för det mesta känns det ju kul att jag ska få barn, men inte kul att ha hård värk 24/7 redan nu :(

• ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-17 06:22:17 följande:

Okej, oxå kännt något, men vet inte om det är bubbliga tarmar eller han:/ känns oxå som att min mage krymper och ibland växer...blir så nojig haha! Jag är i 18+4. Du?

Vad jobbigt att ständigt ha ont!:( hoppas det blir lite bättre snart så att graviditeten blir lättare och roligare!:(

Jag har 18+5 och är alltså i vecka 19 :) Så du är i vecka 18, din graviditet har räckt i 17 hela veckor och 4 dagar :)

Ja jag hoppas också att det ska bli lite lättare snart :) Och min växer och krymper den med :D
  • ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-17 17:54:29 följande:

Vet inte riktigt hur jag svara specifikt på ditt inlägg Elinjohanna89:/

Man klickar på "kugghjulet" vid kommentaren och väljer "citera" ;)
  • ElinJohanna89

Idag är jag precis halvvägs i graviditeten! :D Låter väldigt lite med 140 dagar kvar, eller att jag är i graviditetsmånad 5! :p

• ElinJohanna89

Haha ne kom inte ihåg att svara igår :D Jag har också en del flytningar men inte riktigt som dina så har inget vettigt svar tyvärr ;)

Jag känner mig äntligen lite bättre i ryggen, men sen har jag ju inte gjort nåt extra heller fast det skulle finnas hur mycket jobb på gården som helst :) vågar mig inte på nåt extra nu utan försöker njuta av att inte ha helvetiskt ont :D

• ElinJohanna89
    Pusheen skrev 2018-05-02 21:43:47 följande:

Grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.

Har själv börjat vela om vi ska ta reda på kön eller ej haha. Dags att bestämma sig.. ska dit på tisdag.Lycka till imorgon!

Då har ni ju tid att fundera ännu ;) :D
  • ElinJohanna89
    Otit skrev 2018-05-04 05:42:22 följande:

Rul igår gick bra! Dock vägrade bebisen att samarbeta, låg ihoprullade som en boll under nästan hela undersökningen. Fick inte en enda bra bild på den. Fick också veta att det nog är en liten syster i magen! Kände på mig att det var en tjej till! :)

Hehe ja vår lilleman ville inte heller riktigt samarbeta i onsdags, tog länge innan han avslöjade könet också :D

För övrigt så har halsbrännan från helvetet slått till här! Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft halsbränna och NU förstår jag att folk tycker det är jobbigt :/
  • ElinJohanna89
    Otit skrev 2018-05-04 20:29:45 följande:

Envisa bebisar! Ja fy, minns att jag hade det i slutet av min förra graviditet. Gå till apoteket och fråga vad du kan ta. Minns inte vad jag tog, men knaprade lite tabletter mot halsbränna!

Ja, jag har provat Rennie men hjälpte inte alls, Samarin hjälper lite men bara för en kort stund :( har nu varit sömnlös 2 nätter pga detta och igår kväll ville jag inte äta nåt så spydde som en fontän tills jag tvingade i mig en brödskiva :/ Nu har jag ätit havregrynsgröt till frukost och än så länge känns det okej :)
  • ElinJohanna89

Min halsbränna övergick i spysjuka och steging igår kväll... Spydde med 90min mellanrum från igår kväll till idag förmiddag, har alltså ingen halsbränna längre men mår pyton! Dock har jag fått i mig lite vichy, blåbärssoppa och en banan nu på eftermiddagen..

När kräkningarna tog slut blev också stegringen till feber..

Helt slut :(

• ElinJohanna89
    Pusheen skrev 2018-05-06 22:55:15 följande:

Men oj!! Usch så hemskt! Stackars dig! Skönt att du inte kräks längre men feber är igen höjdare det heller

Hoppas att du piggar på dig kvickt.

Jag har också mått skit med migrän sen igår kväll och har kräkts en gång idag. Migränen har inte riktigt släppt taget än men den borde verkligen vara borta tills imorgon.

Krya på dig!

Tack! Ja det är inget vidare... har trots allt sovit hela natten och känner mig nu iaf bättre, hoppas febern också hålls borta! :) Halsen är ännu väldigt öm av all uppkastning så rösten är som en kille i värsta målbrottet :D

Krya på dig du med! Migrän är inte kul det heller :(
  • ElinJohanna89
    Pusheen skrev 2018-05-08 17:57:49 följande:

Gjorde rul idag. Allt såg bra ut Det blir en lillasyster som jag trodde

Härligt! Grattis :)
  • ElinJohanna89

Hej på er alla! Inte bara jag som varit tyst på sistone ser jag :) Hade kontroll på rådgivningen idag och allt verkar bra med lillkillen :)

Dock har jag både fysiskt och psykiskt väldigt jobbigt just nu, vilket jag ärligt berättade för barnmorskan.. Hon tyckte att jag absolut måste få hjälp så nästa vecka ska jag träffa en psykolog, verkar som jag råkat ut för graviditetsdepression, möjligen till följd av alla fysiska besvär :(

Känns dock skönt att ha berättat ärligt för hur jag känner och bett om hjälp! :)

• ElinJohanna89
    Pusheen skrev 2018-05-24 12:22:47 följande:

Hej! Hur har det gått för dig? Har du hunnit träffa psykologen? Bra att du tog upp det och var ärlig. Är nog viktigt att få möjlighet att ventilera allt.

Hoppas det går bra!

Ni som hade sent bf i september som jag. Blev ni framflyttade något efter rul? Jag fick bf 2 oktober. Hänger kvar här ändå

Här börjar det bli fullt ös på lilltjejen där inne i magen. Jätteskönt att känna henne dagligen samtidigt som det ständigt gnager i en om jag inte har känt henne på länge.

Hej! Ja det går väl sådär.. Träffade paykologen i onsdags, det var psykiskt ett mycket krävande möte, väldigt tungt att börja gräva i sina känslor då jag hittills gjort allt för att kväva dem och inte tillåtit mig själv att tänka på orsaker osv..

Ska gå flera gånger och träffa henne så kanske det blir någon ordning på mig ännu :)
Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D