• dummamej2

SYSKON 2019

Hej, är det någon där ute som vill följas åt på resan mot ett syskon? Jag och min sambo har ett barn på 8 månader men längtar redan efter en till! Vi tänkte börja försöka i maj. Vi vill gärna ha barn tätt eftersom vi bor avsides och mest bara umgås som familj. Om barnen är mer jämngamla och kan leka med varandra så känns det som att behovet av andra kompisar minskar lite.

• Svar på tråden SYSKON 2019
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2018-08-02 05:52:47 följande:

Hej! Ja, det gjorde vi ju! Vad roligt att ni också siktar på en till, det är ju så spännande! Jag ammar för närvarande morgon och kväll och typ en gång under dagen men förmodar att jag måste sluta helt med amningen innan systemet kommer igång, så var det för mig förra gången.. Lite avis på dig som redan återfått funktionerna är jag allt, haha.

Ja superkul, vi bestämde att vi skulle försöka tätt. Min mens kom tillbaka när vi var nere på 2 amningstillfällen per dygn. Nu mysammar vi bara en gång på morgonen min lillkille älskar mat så han vill hellre äta Så jag hoppas den ska bli mer regelbunden nu så det bli lättare att pricka om vi nu inte lyckades ändå då Hoppas det kommer igång för dig snart då så ni kan börja
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • dummamej2
    Periksson90 skrev 2018-08-01 21:41:42 följande:

Hejsan, här hoppar jag in! Är inne på andra försöket till ett syskon, har en dotter på snart 16 månader. Har BIM 3 augusti, så går här och väntar på att se om andra försöket lyckades eller ej. vågar inte riktigt testa för tidigt då jag fick svaga men tydliga plus på testen några dagar innan BIM förra månaden men mensen dök upp en dag försenad ändå (kemisk graviditet antagligen).

Ska bli spännande att följa eran resa! :)

Välkommen! Fick tidigt missfall förra månaden men plussade nu idag på bim-4. Hoppas det vill stanna denna gången!! Håller tummarna för dig!
  • Periksson90
    dummamej2 skrev 2018-08-02 14:17:59 följande:

Verkar bli ett syskon i april om allt går bra :D

Stort grattis! :)
  • Sobika

Åh vad härligt!! Stort grattis! :D
  • Jsv17

Åh va roligt! Grattis!
  • dummamej2
    Sobika skrev 2018-08-02 16:23:25 följande:

Åh vad härligt!! Stort grattis! :D

Ja det är för bra för att vara sant! Tack snälla :)
  • dummamej2
    Jsv17 skrev 2018-08-02 19:49:09 följande:

Åh va roligt! Grattis!

Ja jag är så glad att jag får göra om denna resa igen :) tack snälla du.
  • Jsv17

Jag har ganska tydliga menskänningar nu, så tror mensen kommer imorn eller övermorn, så det tog sig nog inte direkt. Jag ser ändå det som positivt om det blir så för då har min cykel fallit tillbaka in i sitt gamla mönster så då blir det ju lättare att pricka rätt sen men vi får se kan ju inte säga säkert innan mensen är här på riktigt. Idag gav vi oss iaf iväg på en 5 dagars roadtrip bara lilla familjen, det ska bli supermysigt Hoppas på fler pluss i tråden snart

Svar på tråden SYSKON 2019