• dummamej2

SYSKON 2019

Hej, är det någon där ute som vill följas åt på resan mot ett syskon? Jag och min sambo har ett barn på 8 månader men längtar redan efter en till! Vi tänkte börja försöka i maj. Vi vill gärna ha barn tätt eftersom vi bor avsides och mest bara umgås som familj. Om barnen är mer jämngamla och kan leka med varandra så känns det som att behovet av andra kompisar minskar lite.

• Svar på tråden SYSKON 2019
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-07 12:52:04 följande:

Tänker också så. Dessutom har blödningarna avtagit. Håller er uppdaterad :) hur går det för dig? Ingen mens än?

Va bra att de avtagit, det känns ju positivt Nej inte än, men den var väldigt ?sen? sist också, i förhållande till hur det var innan grav då, så jag drar inte för många växlar på det ännu
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • dummamej2
    Jsv17 skrev 2018-08-07 14:34:19 följande:

Va bra att de avtagit, det känns ju positivt Nej inte än, men den var väldigt ?sen? sist också, i förhållande till hur det var innan grav då, så jag drar inte för många växlar på det ännu

När ska du våga dig på ett test? :D
  • dummamej2
    soffipropp1987 skrev 2018-08-07 13:12:06 följande:

Ja det är klart, de där hjärnspökena kan man ju inte göra något åt...

Ja jag plussade i torsdags :) Bara svullna ömma bröst och lite lite illamående på morgonen inna jag ätit. Känns fortfarande som att det är på låtsas.

Jag hade inte ett enda symtom förra graviditeten förrän jag började känna fosterrörelser. Hoppas nästan på liiite illamående så jag iaf känner att jag är gravid denna gången ;)
  • soffipropp1987
    dummamej2 skrev 2018-08-07 17:35:34 följande:

Jag hade inte ett enda symtom förra graviditeten förrän jag började känna fosterrörelser. Hoppas nästan på liiite illamående så jag iaf känner att jag är gravid denna gången ;)

Men ändå skönt att slippa illamåendet, det är jobbigt at leva med dagligen.men som du säger, ett säkert tecken på att man är gravid :)
  • Thorax
    soffipropp1987 skrev 2018-08-07 19:02:17 följande:

Men ändå skönt att slippa illamåendet, det är jobbigt at leva med dagligen.men som du säger, ett säkert tecken på att man är gravid :)

Sluta ge mig förhoppningar nu, mått illa i 2 dagar så jag knappt kan äta :D
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-07 17:34:09 följande:

När ska du våga dig på ett test? :D

Jag beställde ett två-pack digitala och två-pack vanliga cb, men dom har inte kommit än, så innan dess behöver jag inte fundera. Men jag har sagt till helgen senast då min moster har 60års kalas, jag dricker inte alkohol men jag kan ta ett glas champagne om det firas och jag älskar ostar (särskilt de typer man ska undvika som gravid....) vilket det säkert kommer vara på buffén så måste veta om jag kan äta på som vanligt eller inte och är det något så ska det definitivt ge utslag då, jag plussade sent med sonen så min kropp verkar inte vara så snabb med hormon, jag tillhör de få som inte ens fick positivt på bim så jag tar det lugnt.
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-07 19:43:06 följande:

Sluta ge mig förhoppningar nu, mått illa i 2 dagar så jag knappt kan äta :D

Åh förlåååt! Hoppas verkligen för din skull att det blir något denna månaden <3 Hemskt att leva med massa gravidsymptom om det inte skulle vara något :(
  • dummamej2
    Jsv17 skrev 2018-08-07 19:46:14 följande:

Jag beställde ett två-pack digitala och två-pack vanliga cb, men dom har inte kommit än, så innan dess behöver jag inte fundera. Men jag har sagt till helgen senast då min moster har 60års kalas, jag dricker inte alkohol men jag kan ta ett glas champagne om det firas och jag älskar ostar (särskilt de typer man ska undvika som gravid....) vilket det säkert kommer vara på buffén så måste veta om jag kan äta på som vanligt eller inte och är det något så ska det definitivt ge utslag då, jag plussade sent med sonen så min kropp verkar inte vara så snabb med hormon, jag tillhör de få som inte ens fick positivt på bim så jag tar det lugnt.

Ostarna är säkert inge problem såhär tidigt. Det är väl för att barnet inte ska få listeriabakterier men än så länge så får den ju inte näring via navelsträngen så då borde det vara lugnt ju? :)
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-07 20:50:05 följande:

Ostarna är säkert inge problem såhär tidigt. Det är väl för att barnet inte ska få listeriabakterier men än så länge så får den ju inte näring via navelsträngen så då borde det vara lugnt ju? :)

Absolut, det skulle inte vara nån katastrof såklart men som jag sa under senaste graviditeten att det är en sådan liten sak att ge upp så jag tar det säkra före det osäkra utifallatt Sedan kommer jag ju vara sjukt nyfiken vid det laget, att veta om det är något eller inte så längre än så kommer jag inte kunna hålla mig
  • Thorax
    soffipropp1987 skrev 2018-08-07 19:50:05 följande:

Åh förlåååt! Hoppas verkligen för din skull att det blir något denna månaden <3 Hemskt att leva med massa gravidsymptom om det inte skulle vara något :(

Ingen fara, det var så klockrent på vad jag känner :D men ja det är sjukt jobbigt. Även om jag gång på gång går och säger att jag bara håller på att bli sjuk. Tur tiden går snabbt. Redan snart en vecka till som gått
    Behind every legend, lies an impossible dream
Svar på tråden SYSKON 2019