• Äldre 7 Apr 14:02
    4084 visningar
    8 svar
    8
    4084

    Någon mer trött mamma?

    Någon mer mamma som känner sig trött? Alla verkar vara så pigga och entusiastiska. De tar sina barn hit och dit och leker och bakar hemma och tar med sig till förskolan. Många i förskolan har fina kalas där de brassar på med superdekorationer och massa fika och maffiga tårtor. Hemmen är välstädade och det finns inte en fläck någonatans. För min del om jag städar tar det tre dagar att få bort allt, och det är tillbaka på 1 minut som det såg ut innan. Jag får aldrig gjort det jag ska och människor och diverse instanser förväntar sig hela tiden mer. Ringer, mailar och tjatar, om saker som för mig är bortprioriterade när jag samtidigt har skolan att tänka på och barnen. Ingen därute som känner som jag? Eller vet hur jag ska tänka om? Har gjort en del "jobb" åt folk gratis också och det kanske är en av bovarna. Det är inte mitt jobb men saker som jag är bra på som folk velat ha hjälp med. Så har jag lovat att saker ska bli gjorda i tid men sen blir de inte det och folk mailar och ringer... och jag känner bara att jag inte orkar när jag har annat att tänka på. Jag vill ha energin att vara mamma, och jag vill ha tid att göra mina skoluppgifter. Men nu är jag trött på nästan allt och det går ut över barnen då jag blir irriterad som person.

  • Svar på tråden Någon mer trött mamma?
  • Anonym­amamma
    Äldre 7 Apr 14:14
    #1

    Jag är så trött att jag bara gråter emellanåt. Drömmer ibland om att bara sätta mig i bilen och dra men det skulle jag ju såklart aldrig göra :) Förstår inte heller hur andra orkar med allt det du beskriver.

  • Äldre 7 Apr 15:49
    #2

    Jag är så trött och det käns som att jag tappat gnistan till familjelivet, orkar ingenting och jag och manen bråkar konstant. Vårt barn är hyperaktivt och vi väntar på utredning. Jag känner att jag hellre är på jobb än hemma, vi vet inte riktigt hur vi ska tackla situationen och ingenting fungerar.

    Jag har börjat drömma om ett annat liv, funderat på att lämna mannen men egentligen har han och hag inget problem i vår relation men det blir det automatisk pga vårt barn. Mår dåligt över det ankarna

  • Äldre 7 Apr 16:00
    #3

    Räcker upp handen, är för trött för att ens svara mer än så..

  • Äldre 7 Apr 16:04
    #4

    Japp! Min frukost består sedan 3 månader tillbaks av 2 koffeintabletter för att inbilla mig att jag ens kan hålla mig vaken genom dagen.

  • Äldre 7 Apr 19:26
    #5
    emmap skrev 2018-04-07 16:04:01 följande:

    Japp! Min frukost består sedan 3 månader tillbaks av 2 koffeintabletter för att inbilla mig att jag ens kan hålla mig vaken genom dagen.


    Jag försöker att alltid ha koffeindryck hemma, för att liksom kickstarta dagen. Annars skulle jag aldrig palla.
  • Äldre 7 Apr 20:18
    #6

    Andra verkar ha ett aktivt bra liv.Fin partner,städat hemma,perfekta middagar,resor,tränade och massa intressen med barnen.Hur fixar dom allt det där ned leende på läpparna.

  • Äldre 7 Apr 20:28
    #7
    Connie07 skrev 2018-04-07 20:18:51 följande:
    Andra verkar ha ett aktivt bra liv.Fin partner,städat hemma,perfekta middagar,resor,tränade och massa intressen med barnen.Hur fixar dom allt det där ned leende på läpparna.
    För att alla prioriterar bort olika saker och ni ser inte vad de prioriterar bort!
  • Äldre 7 Apr 21:11
    #8

    Ett tips är att kolla upp sköldkörtelvärdena. De kan göra en plågsamt trött. Eller järnbrist. Jag ligger rätt enligt värdena för sköldkörteln, men har hälften så mycket energi som mot innan barnen, så det som inte är gjort innan ett när jag är ledig, blir inte alltid gjort.

    Så jag skriver under på tröttheten. Denna veckan har vi haft påsklov. Sonen har haft sovmorgon till halv 9, fast jag vaknar oftast tidigare, vid ordinarie tid inför jobb. Sedan har vi kört morgonracet för att komma iväg på en aktivitet vid elva, sedan hem igen för att fixa lunch och äta och sedan har både jag och sonen vilat middag, då jag varit helt slut. 2,5-åringens favoritaktivitet är jaga mig, mamma. Suck. Tur att de andra barnen är äldre och kan sysselsätta sig med lego, Barbiedockor och lite tv. Så det känns tufft att börja jobba på måndag igen. Första dagen brukar vara värst.

Svar på tråden Någon mer trött mamma?