• Ggrodan

    Killar, vad tycker ni är mest attraktivt när ni träffar kvinnor?

    Det här "första steget" alla pratar om, jag vill veta sanningen, vad föredrar män att en kvinna gör när ni just mött henne / kommit i kontakt med henne och man är intresserad att komma närmare / lära kännas mer, ska hon vilja bli uppvaktad ich vänta in ert move eller ska hon komma efter er och visa att hon vill ha med er att göra?

    Och kvinnor, vad gör ni i den här situationen? Väntar ni på männens steg eller tar ni steget själv? Är ni för jämställdhet? Hur ställer ni er till frågan?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar, vad tycker ni är mest attraktivt när ni träffar kvinnor?
  • Anonym (För jämstäldhet)

    Jag tycker båda ska ta initiativ. Om båda tänker så, så tror jag också att konversationen kommer rulla på bättre. Det mest attraktiva hos en kvinna anser jag är när vi båda kan prata om nästan vad som helst och kan skratta åt samma saker.

  • Ggrodan
    Anonym (För jämstäldhet) skrev 2018-04-10 23:55:47 följande:

    Jag tycker båda ska ta initiativ. Om båda tänker så, så tror jag också att konversationen kommer rulla på bättre. Det mest attraktiva hos en kvinna anser jag är när vi båda kan prata om nästan vad som helst och kan skratta åt samma saker.


    i praktiken betyder det då, ingen ska vänta på att få saker att hända, båda kastar sig ut?
  • Anonym (För jämstäldhet)
    Ggrodan skrev 2018-04-11 00:00:04 följande:
    i praktiken betyder det då, ingen ska vänta på att få saker att hända, båda kastar sig ut?
    Kasta sig ut låter drastiskt. För mig handlar det om att man agerar ungefär som man gör med sina vänner, man känner av vad den andre vill och vad man själv vill och agerar utefter det. Att anta att den andre inte ska behöva ta några initiativ pga någon slags norm är inte min melodi.
  • felicityporter

    Jag är kvinna och tycker att mannen ska ta initiativ, men samtidigt är jag inte passiv om jag träffar någon som fångar mitt intresse. Jag är en sådan som kan bli förälskad direkt om allt stämmer och då kan jag helt enkelt inte hålla mig "cool" utan blir väldigt pratsam och säkert trevligare än jag är i vanliga fall. Men jag vill däremot inte ta initiativ till något intimt, det måste killen göra.

  • Ggrodan
    Anonym (För jämstäldhet) skrev 2018-04-11 00:15:18 följande:

    Kasta sig ut låter drastiskt. För mig handlar det om att man agerar ungefär som man gör med sina vänner, man känner av vad den andre vill och vad man själv vill och agerar utefter det. Att anta att den andre inte ska behöva ta några initiativ pga någon slags norm är inte min melodi.


    Haha sant men jag menade det som"modigt steg" att våga! Ta kontakt våga bjuda ut personen eller komma med idéer på en träff.

    Håller med att det ska vara på samma lugna nivå som att komma överens med kollegor eller vänner.
  • Anonym (För jämstäldhet)
    felicityporter skrev 2018-04-11 13:27:29 följande:

    Jag är kvinna och tycker att mannen ska ta initiativ, men samtidigt är jag inte passiv om jag träffar någon som fångar mitt intresse. Jag är en sådan som kan bli förälskad direkt om allt stämmer och då kan jag helt enkelt inte hålla mig "cool" utan blir väldigt pratsam och säkert trevligare än jag är i vanliga fall. Men jag vill däremot inte ta initiativ till något intimt, det måste killen göra.


    Hur kan du vara för jämställdhet och ändå tycka att killen ska ta initiativ? Varför tycker du det?
  • Ggrodan
    felicityporter skrev 2018-04-11 13:27:29 följande:

    Jag är kvinna och tycker att mannen ska ta initiativ, men samtidigt är jag inte passiv om jag träffar någon som fångar mitt intresse. Jag är en sådan som kan bli förälskad direkt om allt stämmer och då kan jag helt enkelt inte hålla mig "cool" utan blir väldigt pratsam och säkert trevligare än jag är i vanliga fall. Men jag vill däremot inte ta initiativ till något intimt, det måste killen göra.


    I detta våldtäkts-Sverige förväntar du att mannen ska börja ta på dig före du tar på honom?

    Känns lite risky som man att ta intima initiativ, allt för ofta blir det ett vapen för en tjej som anklagar honom för att vara våldtäktsman så vet inte om det är så smart taktik att skyffla över ditt ansvar på någon annan, varför måste mannen börja? Det är väl lika mycket ditt ansvar att visa att du vill?

    Jag menar mannen kanske inte vill ha alla krav på sig hur kul är det? Du kan ju sjunka i självförtroende och mannen tycker du är tråkig och svag om du inte visar något själv.
  • Anonym (För jämstäldhet)

    Det är viktigt att dra ur kvinnorna ur sina normativa passiva roller som de ju är inom flera områden, och ändra på det så att kvinnor ska agera lika mycket som män ska agera.

  • Anonym (Tjejkompisen)

    Jag vill att han ska ta initiativ till intimitet tex en kyss och/eller kram men jag kan ta första steget till en dejt eller så så att han förstår att jag är intresserad.

    Sedan när man väl börjat hångla så kan jag ta initiativet till sex.

    Jag vill att han ska kunna känna av mig så bra att han känner om det är läge för kyss, så det är väl lite av ett "test". Skulle han ta ett sånt initiativ och jag inte alls vill så är det ingen big deal utan då avböjer jag bara. Blir inte kränkt eller så :P Det funkar både om han frågar om en kyss eller bara försöker kyssas.

  • felicityporter
    Anonym (För jämstäldhet) skrev 2018-04-11 13:59:41 följande:
    Hur kan du vara för jämställdhet och ändå tycka att killen ska ta initiativ? Varför tycker du det?
    Jag ser ingen som helst motsättning i att vara för jämställdhet och min personliga preferens att män ska ta det första initiativet helt enkelt. Det är inte svårare än så. Jag har många olika preferenser, gillar också att vara undergiven i sängen samtidigt som jag kan vara ganska dominant utanför und so weiter. Ser inget konstigt i det.
Svar på tråden Killar, vad tycker ni är mest attraktivt när ni träffar kvinnor?