• Demal

Kaffe i v 16?

Jag har varit väldigt noga med att inte dricka kaffe (och alkohol givetvis) både under tiden för försök till att bli gravid och fram till nu i v 16. Kaffe längtar jag efter fortfarande men tänker att det kanske är dumt att börja nu...
    är jag löjlig som inte kan dricka några koppar kaffe per dag eller är det dumt att börja? Hur gör/gjorde ni?

• Svar på tråden Kaffe i v 16?
  • Mom2be262

Jag slutade dricka kaffe när kag blev gravid och bebisen kommer om va 2 veckor! Hon mår bra, kan jag så kan Du! Men när hon är ute kan du lita på att jag ska dricka kaffe. Redan köpt 2 paket (kapslar) och det ska bli såååå gott! :)

• viseversa

Förlåt men varför får man inte dricka kaffe? Jag drack kaffe som vanligt under alla mina graviditeter. Gick jättebra.

• Moorii

Ja, tre små koppar kaffe är ju ok enligt livsmedelsverket. Jag dricker en kopp på morgonen, plus cola ibland, gjorde hela förra graviditeten och har gjort så långt i denna graviditet (vecka 30).

• Norisen

Drick kaffe om du vill dricka kaffe. Man FÅR om man gör det inom rimliga mängder. Att vara gravid innebär inte att man ska ge upp allt gott i livet :) jag dricker 0-3 koppar per dag beroende på om jag är sugen eller ej. Har en frisk pojke i v 22 :)

• Norisen

Drick kaffe om du vill dricka kaffe. Man FÅR om man gör det inom rimliga mängder. Att vara gravid innebär inte att man ska ge upp allt gott i livet :) jag dricker 0-3 koppar per dag beroende på om jag är sugen eller ej. Har en frisk pojke i v 22 :)

• EpicNurse

Klart du kan dricka kaffe. Herregud!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Pentra

Förstår inte denna hysteri. Självklart så kan man dricka kaffe om man är gravid! Upp till 300 mg koffein om dagen är då ok, och dessutom så är det nyttigt och bra för hjärnan med en lagom koffeindos varje dag. Det finns en anledning att man har ett sunt sug efter kaffe; för att kropp och hjärna trånar efter sin välbehövda dagsdos. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Demal
    Norisen skrev 2018-04-11 08:47:45 följande:

Härligt att höra :)
  • Alvina

Jag har druckit någon kopp om dagen under båda graviditeterna , bortsett från de veckor jag inte klarade av det pga illamående, och båda mina barn föddes friska och är det fortfarande.

• Jsv17

Jag drack kaffe hela graviditeten förutom mellan v6 och v.12-13 ungefär och då var det bara för att jag inte tyckte det smakade gott och mådde illa av det, sen blev jag sugen igen Jag drack inga överdrivna mängder max 2 koppar per dag, så länge man inte överdriver tror jag inte det ör något att oroa sig för.

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Kaffe i v 16?