• Anonym (Monkan)

    Tjejer - hur många gånger har du falskanmält nån för våldtäkt?

    På det här forumet verkar vissa tro att det är såpass vanligt att kvinnor anmäler män för våldtäkt utan minsta anledning mer än för att jävlas, så att de säger sig knappt våga ta initiativ till sex. Så tänkte att jag gör en liten ovetenskaplig undersökning här.

    Hur många gånger har du anmält nån för våldtäkt utan att faktiskt varit med om en våldtäkt.

  • Svar på tråden Tjejer - hur många gånger har du falskanmält nån för våldtäkt?
  • Anonym (L.)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 06:12:52 följande:

    Jag håller helt med om det är, kvinnor har mer inbyggd genuin ondska i sig. De skadar människor helt och hållet som nöjesunderhållning. Speciellt män som inte är sexuellt tända, och alldeles om de haft relationer med de männen, så kan de vara totala sadister.

    Men kvinnor är också grymmare mot andra kvinnor, speciellt om de kvinnorna antingen står under dem socialt, eller om de är snygga men kvinnorna lyckas gadda ihop sig mot en eller två tjejer.

    Sen är kvinnor också överrepresenterade i våld och förtryck av barn, och mycket snabbare att utnyttja en tillfällig maktsituation. Exempelvis om de sitter bakom ratten på en stor bil, studier visar att män är mycket mer generösa och släpper förbi gångtrafikanter medans kvinnor var sämst, och sämst av alla var unga attraktiva kvinnor.

    Överlag är nog män värst ändå, eftersom mäns kapacitet till våld och maktutövning är värre. Fast mäns våld är mer i del flesta fall mer ändåmålsenligt, det strävar till dominans och om den andra mannen ger sig så går han fri oftast, mot kvinnor handlar det oftast om att kontrollera hennes sexualitet. 

    Mot kvinnor finns ingen sån reglering, att ge sig mot en kvinna och tro hon ska sluta när dominans etablerats är helt verklighetsfrånvänt, en kvinna blir värre och värre tills något bryter samman, och om det innebär att mannen lackar ur rent fysiskt kommer hon att springa till närmsta sociala grupp och spela kvinna i fara kortet, vilket fungerar i de flesta fall. Kvinnor kan när de vill byta strategi, så om direkt aggression misslyckas, så byter de till social aggression där de nästan alltid vinner.

    I samtliga våldtäktsfall borde fallet omedelbart reverseras friande dom och kvinnan borde åtalas per automatik så fick ma saken prövad. Dessutom borde straffskala höjas enormt till samma skala som för våldtäkt, alltså maximistraff på 10 år och så vidare. Det ska kosta att försöka förstöra människors liv, även om man gör det med social aggression.

    Vi lär oss mer och mer om hur kvinnor fungerar när vi har ett öppet samhälle och tiden går.


    Jag håller med dig. Kan man säga såhär, mäns våld är mer brutalt och livshotande rent fysiskt, pga att män ofta är starka och tar ut all sin fysiska kraft i slag det kan lätt döda en kvinna och det blir riktigt hotfullt, medan en kvinna är farligare i den bemärkelsen att ingen misstänker henne så är hon rånaren, misshandlaren, missbrukaren, bedragaren, lögnaren, förövaren så kommer det vara mycket svårare att hjälpa den eller de hon skadar, är det ett barn är det extremt komplicerat att "ta hennes barn" och mer än hälften av omgivningen kommer reagera som (pyssel) här, och tolka objektivt perspektiv som att man trycker ner kvinnor, eftersom kvinnor tror att de äger offerrollen i samhället och många tyvärr köpt det, så kommer hon vara offret när än det är till hennes fördel, den makten har ingen man någonsin någonstans. Den makten gör att en kvinna kan gå förbi lagen, av ren sympati (manipulation) och det måste vara det farligaste av allt, att vi sympatiserar med förövarna.
  • Anonym (Äckel män)

    Har aldrig falskanmält våldtäkt.har däremot anmält ett försök till våldtäkt när jag var 12år gammal. Män är jävla äckel och det är trots allt 98% män som begår alla brott, om dom skulle ta ansvar för sina handlingar istället för att sitta och böla för att "kvinnor jävlas" vore världen bättre.

  • Anonym (L.)
    Anonym (L.) skrev 2018-04-12 09:27:15 följande:

    Jag håller med dig. Kan man säga såhär, mäns våld är mer brutalt och livshotande rent fysiskt, pga att män ofta är starka och tar ut all sin fysiska kraft i slag det kan lätt döda en kvinna och det blir riktigt hotfullt, medan en kvinna är farligare i den bemärkelsen att ingen misstänker henne så är hon rånaren, misshandlaren, missbrukaren, bedragaren, lögnaren, förövaren så kommer det vara mycket svårare att hjälpa den eller de hon skadar, är det ett barn är det extremt komplicerat att "ta hennes barn" och mer än hälften av omgivningen kommer reagera som (pyssel) här, och tolka objektivt perspektiv som att man trycker ner kvinnor, eftersom kvinnor tror att de äger offerrollen i samhället och många tyvärr köpt det, så kommer hon vara offret när än det är till hennes fördel, den makten har ingen man någonsin någonstans. Den makten gör att en kvinna kan gå förbi lagen, av ren sympati (manipulation) och det måste vara det farligaste av allt, att vi sympatiserar med förövarna.


    Kvinnor dödar ingen eller leder män till kritiskt livshotande tillstånd synligt, rent fysiskt. Men de dödar folk osynligt.

    Många män tar självmord efter ha varit med en kvinna av destruktiv agressiv karaktär men detta kopplas inte till kvinnan utan det blir mer fokus på mannen "han drack mycket, han tog droger, han var ostabil, han var deprimerad" han var en dålig partner en dålig pappa"

    Och kvinnan går fri till nästa offer.
  • Anonym (L.)
    Anonym (inte ens) skrev 2018-04-11 14:30:27 följande:

    0 gånger. Jag har också anmält 0 av de dryga 200 våldtäkterna jag faktiskt varit utsatt för. 


    200 gånger våldtagen ?

    Förstår att det kan ha hänt olika sexuella övergrepp och trakasserier och våldtäkter men specifikt 200 antal våldtäkter när du inte kommer loss/ är medvetslös ?
  • MrsPJ
    Anonym (L.) skrev 2018-04-12 09:39:40 följande:

    200 gånger våldtagen ?

    Förstår att det kan ha hänt olika sexuella övergrepp och trakasserier och våldtäkter men specifikt 200 antal våldtäkter när du inte kommer loss/ är medvetslös ?


    Du vet att kvinnor blir våldtagna av sina män? Dvs i en relation där de är utsatta för fysisk och/eller psykisk misshandel där det kan ligga hot om våld bakom t.ex. eller annat som gör att det de facto är våldtäkt varje gång han "har sex" med henne.
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (L.) skrev 2018-04-12 09:39:40 följande:

    200 gånger våldtagen ?

    Förstår att det kan ha hänt olika sexuella övergrepp och trakasserier och våldtäkter men specifikt 200 antal våldtäkter när du inte kommer loss/ är medvetslös ?


    Detta är väl ändå inte rätt ställe för att ifrågasätta vad någon har gått igenom. Det är 365 dagar på ett år, det känns väl inte helt omöjligt att någon som levt med en förövare i några år har blivit utsatt för det? Att man blir våldtagen behöver inte innebära att man är medvetslös eller inte kommer loss. Det är vanligt att man "stänger av" av chock eller rädsla? Det skulle jag säga är extra sannolikt om det är upprepade tillfällen av samma förövare som kanske fysiskt eller psykiskt misshandlar personen i fråga. Förstår faktiskt inte meningen med att ifrågasätta det uttalandet, hon ska inte behöva förklara sig.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Monkan) skrev 2018-04-11 14:16:25 följande:

    På det här forumet verkar vissa tro att det är såpass vanligt att kvinnor anmäler män för våldtäkt utan minsta anledning mer än för att jävlas, så att de säger sig knappt våga ta initiativ till sex. Så tänkte att jag gör en liten ovetenskaplig undersökning här.

    Hur många gånger har du anmält nån för våldtäkt utan att faktiskt varit med om en våldtäkt.


    Noll. Givetvis.

    Tyvärr är det även få kvinnor som anmäler våldtäkter de faktiskt utsatts för.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Louise) skrev 2018-04-11 14:30:15 följande:

    Aldrig. Känner inte heller någon kvinna som gjort det. Känner däremot flera kvinnor som blivit utsatta för diverse sexuella kränkningar, våldtäktsförsök mm, däribland jag själv, men de/jag har aldrig anmält.


    Ja, det är tyvärr väldigt vanligt. Om alla verkligen skulle anmäla skulle våldtäktsstatisiken raka i höjden rejält.
  • nihka

    Ah, en kvinnohatartråd där män som känner att det finns ett manshat får sina teorier "bekräftade"?

    Män ljuger och kvinnor ljuger om allt möjligt men att det skulle vara många lögner om just våldtäkter finns inga belägg för utan snarare finns ett stort mörkertal.

    Svar: aldrig. Har aldrig utsatts för våldtäktsförsök, men däremot ofredande ett antal gånger som jag inte anmält. Det kanske jag skulle ha gjort men bestämde mig för att det fick räcka med att han hade ont i ballarna en vecka efter han smugit upp handen på en okänd kvinna med ryggen mot. Hoppas det finns åtminstone två ofrivilligt barnlösa pappor därute, men eftersom testiklarna är rätt tåliga så tyvärr troligtvis inte.

    Har fler exempel och om jag skulle ha anmält alla skulle jag väl landa på ca ett dussin. Om enbart kommenater skulle gälla blir blir siffran betydligt högre. Det finns ett litet antal män som återkommande visar att de bara inte vet hur man sköter sig. Samma med kvinnor fast jag aldrig blivit ofredad av någon kvinna.

  • Akira Öken

    Aldrig. Jag har heller inte anmält något av de övergrepp eller våldtäkter som jag utsatts för.

    Har flera vänner som utsatts för våldtäkt vid ett eller flera tillfällen. Ingen av dem har anmält sin förövare.


Svar på tråden Tjejer - hur många gånger har du falskanmält nån för våldtäkt?