• Anonym (Mamma)

Olagligt av skolan?

Är det inte olagligt av skolan att neka ett barn att följa med på utflykten med skolan?

Skolan klagar om att han blir våldsam när han inte får som han vill, men det är ju inte hans fel att resursen är helt handlingsförlamad och inte kan fånga upp honom innan. Han har alltså adhd.

Kan vi anmäla skolan för det här? Det kan omöjligt vara lagligt at diskriminera såhär.

• Svar på tråden Olagligt av skolan?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (N) skrev 2018-04-12 11:08:08 följande:

Skulle du accetera att bli misshandlad på jobbet?

Varför tror du att lösningen är att ditt barns klasskamrater blir misshandlade av ditt barn?

Självklart måste du och skolan hitta en lösning , det är inte acceptabelt att ditt barn blir uteslutet , men det är inte heller acceptabelt / en lämplig lösning att andra barn blir misshandlade.

Varför hittar inte skolan en resurs som kan hantera situation?

Det är deras ansvar att alla barn har det bra i skolan.

Han har inte misshandlat någon.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-04-12 11:03:06 följande:
    Han hör inte hemma i en specialskola och han fungerar visst, han behöver bara lite stöd.
    Nej, din son är våldsam mot andra elever av vilken anledning som helst. Som förälder skulle jag också hålla med skolan, de har nog inte hittat på  några historier om din sons våldsamhet mot andra elever bara för skojs skull. Du svarar inte på någon fråga här.  Ergo antar jag att det var du själv som satte diagnosen på honom.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (cn) skrev 2018-04-12 11:09:45 följande:

Varför får han inte följa med på utflykten om han fungerar?

Att anställa en person enkom för att passa en elev är inte lite stöd utan väldigt mycket. Det kostar en stor summa pengar.

Jag vet inte mer än de skrev och det är bara bull. Borde fakturera dem för att jag var tvungen att ta ledigt idag.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Lena) skrev 2018-04-12 11:11:46 följande:

Nej, din son är våldsam mot andra elever av vilken anledning som helst. Som förälder skulle jag också hålla med skolan, de har nog inte hittat på  några historier om din sons våldsamhet mot andra elever bara för skojs skull. Du svarar inte på någon fråga här.  Ergo antar jag att det var du själv som satte diagnosen på honom.

Kan du inte läsa? Han är INTE våldsam mot andra barn och det har de heller inte påstått.

Självklart är han utredd via bup.
  • Anonym (cn)

Din son är alltså hemma idag och du också.
    Istället för att ägna dig åt din son när ni får en dag tillsammans så sitter du och ägnar dagen åt att lägga upp en tråd på familjeliv och sedan svara på alla inlägg. Bra sätt att använda dagen på...

• Anonym (elevassistent)
    Anonym (D) skrev 2018-04-12 09:54:15 följande:
    Jag vet hur ni har det idag som arbetar med barn. Det är förj*vligt hur det utvecklats och jag beundrar er att ni orkar!
    Tack. Men vi orkar inte alltid, det är många som går in i väggen. Samtidigt får man så otroligt mycket tillbaka av dessa faktiskt helt underbara barn. För de är underbara när de får rätt förutsättningar. 
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-04-12 11:15:18 följande:
    Kan du inte läsa? Han är INTE våldsam mot andra barn och det har de heller inte påstått.

Självklart är han utredd via bup.
    Jag kan läsa. Jag har läst din ts. 
  • zdudmwml
    Anonym (Mamma) skrev 2018-04-12 11:13:44 följande:
    Jag vet inte mer än de skrev och det är bara bull. Borde fakturera dem för att jag var tvungen att ta ledigt idag.
    Och skolan, eg skattebetalarna, borde fakturera dig för det din son förstör.
    Anonym (Mamma) skrev 2018-04-12 11:04:22 följande:
    Han är inte våldsam mot andra personer än familjen. I skolan är det möbler och annat. Och att ha hans problematik är inte att vara elak.

Skola är ingen service du konsumerar. Skola är en plikt och skyldighet. Det innebär att du ska tvingas acceptera att din son sätt i specialskola fastän du inte vill. Kan din son inte vistas i möblerade rum utan att förstöra får man sätta honom i ett anpassat utrymme.
  • Anonym (Mamma)
    zdudmwml skrev 2018-04-12 11:31:31 följande:

Och skolan, eg skattebetalarna, borde fakturera dig för det din son förstör.Skola är ingen service du konsumerar. Skola är en plikt och skyldighet. Det innebär att du ska tvingas acceptera att din son sätt i specialskola fastän du inte vill. Kan din son inte vistas i möblerade rum utan att förstöra får man sätta honom i ett anpassat utrymme.

Du inser att jag också är skattebetalare? Skolan tvingade mig med några timmars varsel att ta ledigt från jobbet.

Inget har förstörts och nej, de kan inte tvinga in ett barn i en skola de inte hör hemma i. Du vet tydligt inte vad du pratar om, han ska gå i en vanlig skola och ingen som träffat honom tycker annat.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (cn) skrev 2018-04-12 11:19:42 följande:

Din son är alltså hemma idag och du också.

Istället för att ägna dig åt din son när ni får en dag tillsammans så sitter du och ägnar dagen åt att lägga upp en tråd på familjeliv och sedan svara på alla inlägg. Bra sätt att använda dagen på...

Han är ute och leker nu.
Svar på tråden Olagligt av skolan?