• Demal

Gravid och måla om hemma?

Jag är gravid i v 16. Vet någon av er om målarfärg är farlig eller dålig att hålla på med under graviditet? Tänker vanlig väggfärg.

• Svar på tråden Gravid och måla om hemma?
  • Ebo88

Jag målade om i v.20 men jag hade en sådan där mask för mun och näsa på mig som jag köpte på bauhaus när vi köpte färg.

Vet inte om det är farligt men jag köpte mask utifall att

• Demal
    Ebo88 skrev 2018-04-12 15:51:27 följande:

Jag målade om i v.20 men jag hade en sådan där mask för mun och näsa på mig som jag köpte på bauhaus när vi köpte färg.

Vet inte om det är farligt men jag köpte mask utifall att

Ok, tack!
  • neaaaak

Vi har renoverat hela huset 6 rum o kök under min graviditet. Och jag har stått för målande och tapetseringen sista rummet jag gjorde var jag i v.33 :) min bm vet t.ex om att jag målat om hemma osv och aldrig påpekat något:)

• Fredmedf

Är målare, det ända du ska undvika är kanske fägrr som är lösningsmedelbaserade

• mockingbird

Bero väl på vilken färg du använder också.

Använd munskydd för säkerhetsskull om du vill

Och ha god ventilation, helst fönster och dörrar öppet så går det säkert bra

• annabellelee

Jag hade nog undvikit att måla de första månaderna, då fostret är som känsligast. För säkerhets skull.

• Demal
    Migas skrev 2018-04-13 05:18:37 följande:
    Glömde skriva att det är en broschyr riktad till gravida och småbarnsföräldrar. 
    Toppen. Tusen tack!
  • LFF

Vi renoverade sovrummet under graviditeten. Eller... sambon tapetserade, målade och la nytt golv och jag och hunden var arbetsledare Flört Men eftersom vi bodde i en tvåa var det rätt svårt att undvika målarlukten. Vi vädrade ordentligt och såg till att använda "snäll" färg.

• Demal
    LFF skrev 2018-04-13 11:10:14 följande:

Vi renoverade sovrummet under graviditeten. Eller... sambon tapetserade, målade och la nytt golv och jag och hunden var arbetsledare Flört Men eftersom vi bodde i en tvåa var det rätt svårt att undvika målarlukten. Vi vädrade ordentligt och såg till att använda "snäll" färg.

Ah det låter lovande ;)
  • Otit

Målade och tapetserad om vår dotters rum innan hon föddes. Jag var i vecka 30 typ. BM sa att det inte var någon fara. Typ all färg man köper idag är vattenlöslig eller hur det var. Och det är inte farligt. Sen sa hon att det var viktigt med god ventilation, men det gäller väl alla. Gravida som icke gravida :) min dotter är en supernormal 14 månaders idag!

• Demal
    Otit skrev 2018-04-13 21:23:22 följande:

Målade och tapetserad om vår dotters rum innan hon föddes. Jag var i vecka 30 typ. BM sa att det inte var någon fara. Typ all färg man köper idag är vattenlöslig eller hur det var. Och det är inte farligt. Sen sa hon att det var viktigt med god ventilation, men det gäller väl alla. Gravida som icke gravida :) min dotter är en supernormal 14 månaders idag!

Skönt att höra ännu ett svar som ger mig bättre samvete att måla om ;)
    Tack
Svar på tråden Gravid och måla om hemma?