Inlägg från: Anonym (Linnéa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linnéa)

    Behöver hjälp, vet inte vad jag ska göra längre :(

    Först och främst är det ett stort framsteg att du inser att detta är ett "problem" som hindrar dig i livet, för då kan du börja jobba på en eventuell lösning.

    Jag känner igen mig i mycket utav det du beskriver när jag själv var i din ålder (10år äldre nu). Men jag har insett att vad som räddade mig var att jag blev "tvingad" till praktik i en mataffär.

    Dvs. Du måste träna dig själv i jobbiga situationer. Jag känner inte dig och vet inte vilken nivå som skulle passa. Men med mig som exempel. Eftersom jag först praktiserade 5 dagar i veckan så utsattes jag för saker som jag tyckte (och fortfarande tycker är jobbigt ibland) var oerhört jobbiga. i början grät jag på toaletten varje dag, men allt eftersom dagarna, veckor gick var det inte lika jobbigt längre, det var tom tvärtom! Massor utav ångest och oro försvann/förminskades då jag kom in i en god vana.

    Jag tycker det fortfarande är jobbigt att ringa samtal, och ibland tar det någon dag innan jag får till det. Men som du kanske har insett så vet jag att det är för mitt eget bästa.

    Nu när jag tänker tillbaka så är jag sååååå glad över att det gick som det gick. Om jag inte fått den träningen / utsatt mig själv för det som arbeta i affär innebar så hade jag med all säkerhet isolerat mig ännu mer och jag vill inte ens föreställa mig vad jag kunnat missa i livet!! Du ska absolut inte isolera dig!!

    Skaffa en ny hobby? Vad är något du verkligen vill göra? vad som helst?

Svar på tråden Behöver hjälp, vet inte vad jag ska göra längre :(