• Anonym (Hur ska jag göra)

    Skaffa barn själv

    Jag börjar närma mig 35 och Mr right har inte dykt upp. Jag har haft flera långa förhållanden och även om jag har trott att det har varit rätt så har det alltid slutat med svek på olika sätt.

    Jag är ganska trött på män och har svårt att se mig i en relation med en man igen. Dock har jag en barnlängtan som får mig att gråta varje kväll och jag längtar verkligen efter ett barn.

    Jag är välutbildad och har ett bra jobb, ett socialt nätverk omkring mig och ett bra boende. Jag har varit inne på att resa till Danmark och insemineras men slås av tankarna att det är orättvist mot barnet att tvingas att växa upp utan pappa. Jag är rådvill...

  • Svar på tråden Skaffa barn själv
  • Anonym (KBK)

    Äsch! Allt löser sig! KBK - Kör bara kör!

    Vill du ha barn, gör allt för att få ett.

  • Anonymamamma

    Kör! :) Klart att du ska skaffa barn!

    Ditt barn kommer förstå ditt val och förstå hur älskad hen är. Bekymra dig inte om det nu.

  • Anonym (Blev ensamstående av mitt val)

    Hej!

    Jag var i samma situation som dig, 35 år utan barn. Hade då tillfälligt sex med en man på 40 år och jag blev gravid på första försöket med honom. Vi hade inget förhållande och jag värderade att insemineras i Danmark.

    Kör på! Försök bara att bli gravid, resten löser sig. Jag fick ensam vårdnad.

  • Anonym (Kvinna 35 år)
    Anonym (Hur ska jag göra) skrev 2018-04-15 12:29:17 följande:

    Jag börjar närma mig 35 och Mr right har inte dykt upp. Jag har haft flera långa förhållanden och även om jag har trott att det har varit rätt så har det alltid slutat med svek på olika sätt.

    Jag är ganska trött på män och har svårt att se mig i en relation med en man igen. Dock har jag en barnlängtan som får mig att gråta varje kväll och jag längtar verkligen efter ett barn.