• Anonym (Hur ska jag göra)

Skaffa barn själv

Jag börjar närma mig 35 och Mr right har inte dykt upp. Jag har haft flera långa förhållanden och även om jag har trott att det har varit rätt så har det alltid slutat med svek på olika sätt.

Jag är ganska trött på män och har svårt att se mig i en relation med en man igen. Dock har jag en barnlängtan som får mig att gråta varje kväll och jag längtar verkligen efter ett barn.

Jag är välutbildad och har ett bra jobb, ett socialt nätverk omkring mig och ett bra boende. Jag har varit inne på att resa till Danmark och insemineras men slås av tankarna att det är orättvist mot barnet att tvingas att växa upp utan pappa. Jag är rådvill...

• Svar på tråden Skaffa barn själv
  • frejfrej

Jo det låter ju som ett steg åt rätt riktning så kvinnor ensamma kan förstöra pojkarna dom skapar och ta bort all deras manliga attribut och göra dom till "Hen"  fyfan vad äckligt.

• Anonym (Samma här)

Jag är i exakt samma sits. Funderar på Danmark men hålls tillbaka av att jag har en mycket liten släkt. Jag vet att släktingar inte är en garanti för att man får hjälp och stöd som ensamstående förälder men det hade känts tryggare på något sätt.

Samtidigt vill jag inte vara utan barn...

• Biet

Hej

Jag tycker du skall gå vidare och skaffa ett eget litet barn. Du o barnet kommer att klara av det bara fint.

Jag är donator och har hjält till privat i liknande situationer och vet vad det innebär att kunna jjälpa till så att den som önskar får sitt egna barn.

Vill du eller någon annan ha hjälp så tveka inte och ta kontakt. Det går alltid att prata om det även privat.

• Anonym (Lola)

Kör säger jag!

Din barnlängtan lär inte gå över. Och vem vet, du kanske träffar mr right när ditt barn är 2-3år?

• Biet

Ni som gnäller att det inte skulle vara bra för barnet om en ensam mamma skaffar barn själva. Vad stödjer ni den bevisningen på?

Det finns ju många ensamstående som har barn och där barnet växer upp utan sin ena förälder. Oftast kanske det är pappan som saknas men det finns tillfällen då även pappan är ensam med sitt barn.

Är något av det värre än det andra (mamman/pappan saknas)?

Om mamman använder en privat donator istället för klinik där barnet har möjlighet att möta "pappan" är det bättre än göra det på klinik där donatorn är okänd?

• elin1989
    Less is more skrev 2018-04-15 20:41:15 följande:

Eftersom barnet inte har någon pappasläkt utan bara en förälder/mamma - så kommer ju mammans familj betyda mycket. Barn behöver en familj, ett sammanhang.

Det är helt klart en fördel om hon har bra kontakt med sin familj. Förstod bara inte vad det är som ska diskuteras med dem, typ hur mycket ansvar de ska ha? Om hon har bra kontakt med sin familj så kommer de väl vilja vara involverade med barnet. Sen skulle jag nog också ge en heads-up innan jag drog till Danmark, om hon nu står dem nära.
  • Anonym (Sunt förnuft)
    elin1989 skrev 2018-04-16 11:10:19 följande:

Det är helt klart en fördel om hon har bra kontakt med sin familj. Förstod bara inte vad det är som ska diskuteras med dem, typ hur mycket ansvar de ska ha? Om hon har bra kontakt med sin familj så kommer de väl vilja vara involverade med barnet. Sen skulle jag nog också ge en heads-up innan jag drog till Danmark, om hon nu står dem nära.

Vadå ansvar?

Man kan aldrig begära att andra ska ta ansvar för sina egna ungar, än mindre när man är så egoistisk att man skaffar dem på egen hand.

Jag är glad att jag inte har någon dotter som skulle kunna försätta sig i en sådan situation.
  • elin1989
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2018-04-16 12:12:32 följande:

Vadå ansvar?

Man kan aldrig begära att andra ska ta ansvar för sina egna ungar, än mindre när man är så egoistisk att man skaffar dem på egen hand.

Jag är glad att jag inte har någon dotter som skulle kunna försätta sig i en sådan situation.

Nej jag håller med dig. Det var därför jag inte förstod varför hon skulle diskuteras igenom beslutet med resten av familjen innan hon bestämde sig. Förstod inte vad de hade med saken att göra.
  • Less is more
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2018-04-16 12:12:32 följande:

Vadå ansvar?

Nä - det är ju det hon behöver undersöka. Jag skulle inte skaffa barn på egdn hand om inte min mamma / närmaste familj som syskon och kände sig någorlunda med på tåget.
  • Anonym (Ensamstående kan vara lika bra)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2018-04-15 20:48:03 följande:
    Nej, du har helt rätt.
    Det där med inseminiation för singlar är åt pepparn... lindrigt uttryckt.

Ett barn beöver en far och en mor.
    Jag är uppvuxen med en ensamstående mamma. Jag och mitt syskon har inte saknat något under vår uppväxt, utan vi har fått allt det som ett barn kan begära av sina föräldrar, och mycket mer. Jag kan inte hålla med dig att ett barn nödvändigtvis behöver två föräldrar. Det kan mycket väl fungera utmärkt med bara en.
Svar på tråden Skaffa barn själv