• Anonym (kommer inte på nåt)

    Vad är avtändande när ni är på en dejt?

    Om ni är på dejt med en man eller kvinna, vad upplever ni då som den andre säger eller agerar som avtändande eller motbjudande? Vad kan få er att tappa intresset?

    Jag som man upplever t ex att när en kvinna agerar på ett själviskt sätt på något vis och inte inser det så är det nästan att jag kan helt tappa intresset för henne. Kanske om hon aldrig frågar något om mig utan bara pratar om sig själv, eller om hon inte visar omtanke när hon borde gjort det.

  • Svar på tråden Vad är avtändande när ni är på en dejt?
  • exandthecity
    Anonym (Känner inte mig själv tydligen) skrev 2022-06-23 13:41:02 följande:

    Vilken passande tråd! Jag har rätt nyligen kommit på mig själv med att bli enormt attraherad av saker jag inte borde bli attraherad av hos kvinnor.

    * Enormt ego
    * Självupptagenhet
    * Bossighet
    * Låg intelligens
    * Fejktuttar
    * Fejkläppar

    Saker som jag verkligen borde inte gilla. Men penisen försöker kämpa sig igenom byxorna hela tiden i hennes sällskap och jag har förvandlats till en låt idiot. Kär är jag också och vartenda korkad grej hon säger, hon pratar dessutom nästan oavbrutet, får hjärnan att reagera på samma sätt som när man ser en gullig hundvalp. I kombination med att jag blir tänd. Har aldrig trott att de två känslorna går att kombinera och att det var olika saker, men har lärt mig att det är något som kan kombineras. 


    Du verkar ha det jobbigt. Kolla om det går att få frivillig kemisk kastrering, eller bosätt dej i en koja i skogen ihop med en hundvalp. 

  • Anonym (Känner inte mig själv tydligen)
    exandthecity skrev 2022-06-23 15:31:13 följande:

    Du verkar ha det jobbigt. Kolla om det går att få frivillig kemisk kastrering, eller bosätt dej i en koja i skogen ihop med en hundvalp. 


    Det är rätt jobbigt ja, att vara hejdlöst kär i någon som har exakt det beteende och den look jag stör mig på. Får mig att tvivla på mig själv och även andra principer jag tror mig ha. Kanske jag gillar krig och tortyr med egentligen? 
  • Anonym (FInns många)
    rafter skrev 2022-06-23 21:27:01 följande:

    Snålhet. Mannen tar notan.


    Är man inte rätt snål själv om man förväntar sig att den andre ska betala?
  • Anonym (A)
    Elis73 skrev 2022-06-23 11:57:48 följande:
    - Dålig andedräkt
    - Bara pratar om sig själv och inte intresserad av annat
    - Tyst på ett överdrivet sätt (svarar bara ja eller nej och försöker inte ens)
    - Pratar nervärderande om eller till andra (taskig människosyn)
    +1
  • Anonym (Bengt-Åke)
    Anonym (Känner inte mig själv tydligen) skrev 2022-06-23 13:41:02 följande:

    Vilken passande tråd! Jag har rätt nyligen kommit på mig själv med att bli enormt attraherad av saker jag inte borde bli attraherad av hos kvinnor.

    * Enormt ego
    * Självupptagenhet
    * Bossighet
    * Låg intelligens
    * Fejktuttar
    * Fejkläppar

    Saker som jag verkligen borde inte gilla. Men penisen försöker kämpa sig igenom byxorna hela tiden i hennes sällskap och jag har förvandlats till en låt idiot. Kär är jag också och vartenda korkad grej hon säger, hon pratar dessutom nästan oavbrutet, får hjärnan att reagera på samma sätt som när man ser en gullig hundvalp. I kombination med att jag blir tänd. Har aldrig trott att de två känslorna går att kombinera och att det var olika saker, men har lärt mig att det är något som kan kombineras. 


    Du känner kanske instinktivt att den här kvinnan kan du dominera totalt. Hon kommer att vara dig underdånig.
  • Anonym (Kitty)

    Vet detta är en äldre tråd men here it goes. 

    Osäker om jag ens vart på nån vanlig "dejt" men.. 

    Om nån smaskar
    Är otrevlig
    Helt självupptagen
    Empatilös 
    Om denne har svårt att prata om sex eller är för vanilj och konservativ 
    Religiös
    Är stressig och försöker skynda på en 
    Upptagen med sin telefon 
    Luktar illa 
    Fått det att låta som han ska bjuda men gör inte det
    Har helt plötsligt en tid att passa 

    Att nån pratar om sitt ex behöver inte vara avtändande men kan vara störande om det är för mycket fokus på det. Känns som alla jag träffat för ena eller det andra.. sex och så har nämnt problem med ex. Osäker om jag träffat nån som inte nån gång pratat om ex. Men kanske inte alla första gången..men de flesta. 

    Rökare går bort och folks som klär sig överdrivet dyrt och uppklätt. Känner inte det alls passar mig. De som även är för vuxna och tycker att myndigheter och lagar är heliga och finns inga undantag vad som kan vara dåliga regler. 

    De som tänker för svart och vitt

    De som tycker män står över kvinnor 

  • Anonym (Ok)

    Jag är utländsk men kommer svara ändå :)

    Avtändande:
    - Svenska män (för gnälliga för min smak)
    - Män som inte betalar (brukar vara snåla, konstiga typer eller tofflor)
    - Män som inte tar hand om sin kropp (tjockisar -Big no no)
    - Män som klagar på allt och alla
    - Män som blir helt tysta och nervösa
    - Dålig hygien

  • Freddie K

    Om hon röker eller bara pratar om sig själv hela tiden. Det är avtändande för mig i alla fall.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Tim)

    Om hon pratar om feminism, miljörörelsen eller reality serier på tv. 

    Om hon skulle vara toksminkad 

    Långa Lösnaglar.  Fruktansvärt fult.

    Piercing i näsvinge eller mellan näsa och mun. 

    Jobbigt skratt .

    Allmänt högljudd.

    Ointelligent.

    Fula och plottriga tatueringar.

    Överdrivet mycket parfym.

  • Anonym (AJJ)

    Om han luktar illa eller är ovårdad i klädsel.

    Snålhet är också ett förfärligt drag som inte skulle ge någon andra dejt.

    Om han är otrevlig mot andra runtomkring. Skryter och bara pratar om sig själv. Ställer inga frågor och bryr sig inte om vem jag är.

    Högljudd med röst eller mobil och bryr sig inte om att han väsnas. Fräser och spottar på marken, riktigt vidrigt beteende som fått mig att lämna personen på plats. 
    Slänger skräp på marken nonchalant. Gör mig också riktigt förbaskad. Nonchalant beteende.

  • Anonym (Helt vanlig kille)

    Har dejtat många tjejer och något av det mest avtändande enligt min mening är:
    *Feminister som rapar moralkakor, är dömande och bättre än andra


    *Tjejer med barn som höjer sina egna barn till skyn 

    *Tjejer som snusar är nog det osexigaste som finns, de blir som snubbar och att dynamik mellan könen försvinner

    *Fula kläder som pösiga och utsvängda byxor, näbbskor, knallrött läppstift, feministlugg, basker.

    *Tjejer med attityd som alltid är kaxiga och måste hävda sig. (Jag är 190 cm, biffig och ger ett respektingivande intryck) Vissa tjejer blir som små terriers och ska kaxa sig och hävda sig vilket blir väldigt avtändande och pinsamt.

    *Tjejer som inte kan prata om sex och tror att sex inte behövs i en parrelation.

     *Dålig andedräkt 

    *Snåla tjejer som bara suger åt sig av det alla andra ger 

    *Tjejer som är lata 

    *Tjejer som är dryga 

    *Tatuerade tjejer är avtändande 

    *Piercing i näsan 

    *Dramatiska tjejer med stora humörsvängningar som låter sitt dåliga humör gå ut över andra.

    Det var bara några saker men tyvärr tycker jag nog att många svenska tjejer tappat sin kvinnlighet och rapar ett invant feminist-mantra som gör det omöjligt att ens ha sex med dem. 

  • Anonym (Man 45)

    Det var lääänge sedan jag dejtade men några saker störde mig då och gör det säkert nu också:

    * Kvinnor (även män för den delen) som behöver uttrycka i ord: jag säger vad jag tycker.

    * Synliga tatueringar

    * i min bok skeva åsikter som tex. rasism

    *  brist på humor

Svar på tråden Vad är avtändande när ni är på en dejt?