• Anonym (Ledse­n tjej :()
    Äldre 19 Apr 00:01
    5768 visningar
    13 svar
    13
    5768

    vill inte kolla porr!?

    Hej!


    Jag tänder till mer på porr än när jag har sex!? HJÄLP.

    Jag kollade porr första gången när jag var ca 14 och tyckte det var väldigt sexigt och onanerade till det. Har gjort det i från och till sen dess.

    Men nu är jag 24 år och vill absolut inte kolla porr längre av många anledningar.

    En anledning är att när jag väl ska onanera så vill jag alltid kolla på porr, detta har gjort att jag får svårt att njuta av bara onani eller till och med bara vanligt sex.

    Så jag tänkte om det finns någon som varit i samma situation eller som har tips på hur man kan avvänja sig porr?! hahah.. 

    Tycker det är lite tråkigt att onanera utan och det gör ju även att sex blir lite tråkigt tyvärr, även ifall det är en härlig kille. Tänder liksom inte till lika mycket som när jag kollar porr :( :( :( Hemskt.. 

  • Svar på tråden vill inte kolla porr!?
  • Äldre 19 Apr 00:07
    #1

    Du får kanske skaffa kik och prova lyckan där med att byta bilder och filmer med någon Kan ju kanske fungera

  • Äldre 19 Apr 00:39
    #2
    +1
    Anonym (Ledsen tjej :() skrev 2018-04-19 00:01:15 följande:

    Hej!


    Jag tänder till mer på porr än när jag har sex!? HJÄLP.

    Jag kollade porr första gången när jag var ca 14 och tyckte det var väldigt sexigt och onanerade till det. Har gjort det i från och till sen dess.

    Men nu är jag 24 år och vill absolut inte kolla porr längre av många anledningar.

    En anledning är att när jag väl ska onanera så vill jag alltid kolla på porr, detta har gjort att jag får svårt att njuta av bara onani eller till och med bara vanligt sex.

    Så jag tänkte om det finns någon som varit i samma situation eller som har tips på hur man kan avvänja sig porr?! hahah.. 

    Tycker det är lite tråkigt att onanera utan och det gör ju även att sex blir lite tråkigt tyvärr, även ifall det är en härlig kille. Tänder liksom inte till lika mycket som när jag kollar porr :( :( :( Hemskt.. 


    Jag förstår dig helt och hållet, man sätter typ upp en association att onani = titta på porr. Får man in det som rutin sen så, blir det att dem alltid sker tillsammans.


    Hur man avvänjer sig på bästa sätt är jag inte helt hundra på men hittar du ett bra recept får du säga till. Antar att man kan sluta onanera ett tag och sen när man väl måste så gör man det i samband med något annat? Fantiserar om ex/nuvarande partner eller någon man sett på jobb? Alternativt kanske erotisk litteratur fungerar.

  • Äldre 19 Apr 13:22
    #3

    Knulla medans vi kollar porr, det var en lösning jag och tjejen hade då vi båda var/är porrskadade. Annars är det bara att hålla sig undan all visuell stimulans under lång tid.

    .tufft

  • Anonym (Boll)
    Äldre 19 Apr 13:30
    #4

    Trodde du var kille ända tills jag kom till slutet. Svarar på samma sätt som jag tänkt ändå. Du är knappast ensam. Det här är ett känt problem och porr ger ingen fördel alls till de som vill ha livs levande partners och en egen stark och naturlig sexdrift. Väldigt få som konsumerar porr verkar klara det, även om vissa inte erkänner för varken sig själva eller andra på det sätt som du gör.

    Det går att vända men du måste sluta med porren.

  • Flamma­526
    Äldre 19 Apr 13:43
    #5
    Anonym (Ledsen tjej :() skrev 2018-04-19 00:01:15 följande:

    Hej!

    Jag tänder till mer på porr än när jag har sex!? HJÄLP.

    Jag kollade porr första gången när jag var ca 14 och tyckte det var väldigt sexigt och onanerade till det. Har gjort det i från och till sen dess.

    Men nu är jag 24 år och vill absolut inte kolla porr längre av många anledningar.

    En anledning är att när jag väl ska onanera så vill jag alltid kolla på porr, detta har gjort att jag får svårt att njuta av bara onani eller till och med bara vanligt sex.

    Så jag tänkte om det finns någon som varit i samma situation eller som har tips på hur man kan avvänja sig porr?! hahah.. 

    Tycker det är lite tråkigt att onanera utan och det gör ju även att sex blir lite tråkigt tyvärr, även ifall det är en härlig kille. Tänder liksom inte till lika mycket som när jag kollar porr :( :( :( Hemskt.. 


    Varför sluta? Är väl inget fel? Är 35 och runkar till porr ibland, skönare för man fantiserar lite. Jag är gift och har barn. Sedan barnen kom så är det rätt torrt på sex planet. Känner mest att utan något sexuellt att titta på så hade det känts som att bara skala en gurka. Är väldigt sexuell av mig. Gillar du onanera så är det inte fel att göra det till porr tycker jag. Alla är vi olika och gillar olika saker och tänder på olika saker. Finns massa att testa som att onanera med någon med porr?
  • Anonym (porre­ländet­)
    Äldre 19 Apr 13:53
    #6
    +2

    Detta är ett stort samhällsproblem som uppkommit i och med porren. Finns miljoner, speciellt killar som delar ditt problem om du googlar på det. Kan känna igen mig i det delvis. Det blir ett slags missbruk och att belöningssystemet blir felprogrammerat. Tror också det främst drabbar människor med intimitetsproblem och sociala svårigheter eftersom dessa oftare hänfaller till just porr.

    Porr och onani är en "quickfix" som kan ske helt kravlöst och utan en annan individs närvaro. Att ha sex kräver helt andra färdigheter och sinnesnärvaro och kan snarare vara hämmande. + att kroppar sällan ser ut i verkligheten som i porren eller går igång på samma sätt och knappast fungerar lika enkelt. Sex är komplicerat, känslobaserat och kräver både kemi, uppoffringar,  inkännande för att inte tala om kunskaper och teknik.

    Enda sättet att bota detta beteende är att sluta använda sig av porr och att försöka njuta av sex med en livslevande människa som man kan bygga upp ett förtroende med och börja ge sig hän. För mig är det absolut lättare att komma till porr, men sex med en annan människa är en helt annan omvälvande och vacker sak som tänder så många fler sinnen än bara den fysiska. Om man dessutom blir kär så blir sex magiskt med eller utan orgasm. Porr är bara ett tomt själlöst elände som kräver mer och extremare varianter för att ha effekt. Sorgligt värre!

  • Anonym (Q)
    Äldre 19 Apr 14:04
    #7
    Anonym (porreländet) skrev 2018-04-19 13:53:53 följande:

    Detta är ett stort samhällsproblem som uppkommit i och med porren. Finns miljoner, speciellt killar som delar ditt problem om du googlar på det. Kan känna igen mig i det delvis. Det blir ett slags missbruk och att belöningssystemet blir felprogrammerat. Tror också det främst drabbar människor med intimitetsproblem och sociala svårigheter eftersom dessa oftare hänfaller till just porr.

    Porr och onani är en "quickfix" som kan ske helt kravlöst och utan en annan individs närvaro. Att ha sex kräver helt andra färdigheter och sinnesnärvaro och kan snarare vara hämmande. + att kroppar sällan ser ut i verkligheten som i porren eller går igång på samma sätt och knappast fungerar lika enkelt. Sex är komplicerat, känslobaserat och kräver både kemi, uppoffringar,  inkännande för att inte tala om kunskaper och teknik.

    Enda sättet att bota detta beteende är att sluta använda sig av porr och att försöka njuta av sex med en livslevande människa som man kan bygga upp ett förtroende med och börja ge sig hän. För mig är det absolut lättare att komma till porr, men sex med en annan människa är en helt annan omvälvande och vacker sak som tänder så många fler sinnen än bara den fysiska. Om man dessutom blir kär så blir sex magiskt med eller utan orgasm. Porr är bara ett tomt själlöst elände som kräver mer och extremare varianter för att ha effekt. Sorgligt värre!


    Så bra skrivet!
  • Anonym (porre­ländet­)
    Äldre 19 Apr 14:11
    #8
    Anonym (Q) skrev 2018-04-19 14:04:13 följande:
    Så bra skrivet!
    TACK:){#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (A)
    Äldre 19 Apr 17:47
    #9
    Anonym (porreländet) skrev 2018-04-19 13:53:53 följande:
    Detta är ett stort samhällsproblem som uppkommit i och med porren. Finns miljoner, speciellt killar som delar ditt problem om du googlar på det. Kan känna igen mig i det delvis. Det blir ett slags missbruk och att belöningssystemet blir felprogrammerat. Tror också det främst drabbar människor med intimitetsproblem och sociala svårigheter eftersom dessa oftare hänfaller till just porr.

    Porr och onani är en "quickfix" som kan ske helt kravlöst och utan en annan individs närvaro. Att ha sex kräver helt andra färdigheter och sinnesnärvaro och kan snarare vara hämmande. + att kroppar sällan ser ut i verkligheten som i porren eller går igång på samma sätt och knappast fungerar lika enkelt. Sex är komplicerat, känslobaserat och kräver både kemi, uppoffringar,  inkännande för att inte tala om kunskaper och teknik.

    Enda sättet att bota detta beteende är att sluta använda sig av porr och att försöka njuta av sex med en livslevande människa som man kan bygga upp ett förtroende med och börja ge sig hän. För mig är det absolut lättare att komma till porr, men sex med en annan människa är en helt annan omvälvande och vacker sak som tänder så många fler sinnen än bara den fysiska. Om man dessutom blir kär så blir sex magiskt med eller utan orgasm. Porr är bara ett tomt själlöst elände som kräver mer och extremare varianter för att ha effekt. Sorgligt värre!
    Väl skrivet.
  • Anonym (Ledse­n tjej :() Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 23:40
    #10

    Tack för alla svar!!

    Ska aldrig kolla porr igen! Det är min plan :) Så! Nu är det bestämt och ur världen.


    Jag har haft fantastiskt sex senaste månaderna med min kk, men kan liksom tappa det mitt i och inte känna att det är ALLS nice helt plötsligt. Jag kommer liksom inte lika långt som med porr, har även svårt att komma och det är så jävla tråkigt. Till porr kommer jag liksom hur lätt som helst, så jag vet att jag "har det" i mig. Så lösningen blir att aldrig kolla porr igen och onanera helt naturligt och få igång fantasin och lusten mer naturligt. 

    Jävla porr, den andra anledningen till att jag inte vill kolla är för att jag tycker det är en hemsk industri med droger, utnyttjande och svineri. Jag hade ALDRIG velat vara porrstjärna, känns som man sjunkit jävligt lågt för att hamna där och jag vill inte stötta en sån industri. 

    Tack! <3 

  • Äldre 22 Apr 09:17
    #11
    Anonym (Ledsen tjej :() skrev 2018-04-19 23:40:04 följande:

    Tack för alla svar!!

    Ska aldrig kolla porr igen! Det är min plan :) Så! Nu är det bestämt och ur världen.


    Jag har haft fantastiskt sex senaste månaderna med min kk, men kan liksom tappa det mitt i och inte känna att det är ALLS nice helt plötsligt. Jag kommer liksom inte lika långt som med porr, har även svårt att komma och det är så jävla tråkigt. Till porr kommer jag liksom hur lätt som helst, så jag vet att jag "har det" i mig. Så lösningen blir att aldrig kolla porr igen och onanera helt naturligt och få igång fantasin och lusten mer naturligt. 

    Jävla porr, den andra anledningen till att jag inte vill kolla är för att jag tycker det är en hemsk industri med droger, utnyttjande och svineri. Jag hade ALDRIG velat vara porrstjärna, känns som man sjunkit jävligt lågt för att hamna där och jag vill inte stötta en sån industri. 

    Tack! <3 


    Klart du kommer kolla porr igen, det viktiga är att du tar ett längre brejk nu så du hittar tillbaka till den "normala" njutningen. Sen skadar det inte med lite porr nån gång då och då.
  • Anonym (Boll)
    Äldre 22 Apr 11:01
    #12
    +1
    Hannibal skrev 2018-04-22 09:17:53 följande:

    Klart du kommer kolla porr igen, det viktiga är att du tar ett längre brejk nu så du hittar tillbaka till den "normala" njutningen. Sen skadar det inte med lite porr nån gång då och då.


    När man hittat tillbaka finns ju ingen mening med porren, då backar den bara bandet dit man inte vill vara igen.

    Att läsa erotiska noveller eller texter är klokare att testa, då uteblir också den äcklade känslan man kan få av att man kanske bevittnat övergrepp.
  • Anonym (Jas)
    Äldre 22 Apr 22:48
    #13
    Anonym (porreländet) skrev 2018-04-19 13:53:53 följande:

    Detta är ett stort samhällsproblem som uppkommit i och med porren. Finns miljoner, speciellt killar som delar ditt problem om du googlar på det. Kan känna igen mig i det delvis. Det blir ett slags missbruk och att belöningssystemet blir felprogrammerat. Tror också det främst drabbar människor med intimitetsproblem och sociala svårigheter eftersom dessa oftare hänfaller till just porr.

    Porr och onani är en "quickfix" som kan ske helt kravlöst och utan en annan individs närvaro. Att ha sex kräver helt andra färdigheter och sinnesnärvaro och kan snarare vara hämmande. + att kroppar sällan ser ut i verkligheten som i porren eller går igång på samma sätt och knappast fungerar lika enkelt. Sex är komplicerat, känslobaserat och kräver både kemi, uppoffringar,  inkännande för att inte tala om kunskaper och teknik.

    Enda sättet att bota detta beteende är att sluta använda sig av porr och att försöka njuta av sex med en livslevande människa som man kan bygga upp ett förtroende med och börja ge sig hän. För mig är det absolut lättare att komma till porr, men sex med en annan människa är en helt annan omvälvande och vacker sak som tänder så många fler sinnen än bara den fysiska. Om man dessutom blir kär så blir sex magiskt med eller utan orgasm. Porr är bara ett tomt själlöst elände som kräver mer och extremare varianter för att ha effekt. Sorgligt värre!


    Suveränt!
Svar på tråden vill inte kolla porr!?