• Corneliass

    Era första symptom på graviditet?

    Hej på er! 
     Jag tycker att sånt här är såå intressant så ni som vill och har lust, kan inte just DU berätta dina första symptom på graviditet?

    Det är ju så himla olika för alla så det vore roligt att läsa just dina första symptom :) 

    Kram! 

  • Svar på tråden Era första symptom på graviditet?
  • Corneliass
    Anonym (Heartburn) skrev 2018-04-20 22:25:40 följande:

    Alla tre graviditeter: världens hemskaste halsbränna som kom en vecka före BIM och höll i sig hela graviditeterna. Tack och lov för omeprazol! Tredje gången fattade jag att jag var gravid pga den, plussade först sex dagar senare! I övrigt har jag inte haft så värst mycket symtom förutom illamående.


    Fröken Sol skrev 2018-04-21 08:00:18 följande:

    Innan BIM kändes det mest som PMS. Ökad känslighet, svullnad, irritation och oro. Precis runt BIM fick jag metallsmak i munnen, blev känslig för dofter och tyckte plötligt att kaffet luktade och smakade illa. Testade positivt på BIM och ganska snart därefter blev brösten svullna och ömma, jag började må illa på nätterna, grät för allt och blev fullkomligt golvad av trötthet.


    citrongräs skrev 2018-04-21 08:52:07 följande:

    Eg ingen skillnad från föregående månader. Hade PMS som vanligt, molvärk från livmodern och ömma bröst som slutade ömma innan BIM som vanligt till exempel, (började dock igen efter nån dag men...).

    Fick starkt plus på ÄL+10. Kunde knappt tro det för kände inget annorlunda haha!


    Heartburn - Illamående är bland det värsta jag vet så att jag hoppas att när (om jag nu kan bli med barn, det vet man ju aldrig) så hoppas jag och ber till Gud att jag inte har så mycket problem med illamående. Jag sitter liksom och gråter sekunderna innan jag kräks i vanliga fall liksom haha. 

    Fröken Sol - Hm, ja. Jag har hört massor också om den där typiska metallsmaken och att speciellt att kaffet inte smakar gott om man nu är kaffedrickare. Jag själv dricker inte kaffe men det har jag hört mycket om. Hoppas att du trots din trötthet mådde hyfsat bra. 

    citrongräs - Haha ja så kan det oxå vara! Att man inte har någon aning och verkligen inte tror att man är gravid. Så blir man chockad när plusset väl sitter på stickan. Härligt ändå! Önskar att jag kan få den chocken snart ;) 

    KRAM PÅ ER <3


  • Blomman 400

    Jag är i vecka 10 och är väldigt svullen, sugen på allt jämt, finnar, känner mig ledsen, och brösten e hårdare men mår inte illa och känner inte så mycket molvärk eller va de heter

  • Corneliass
    Blomman 400 skrev 2018-04-22 16:24:44 följande:

    Jag är i vecka 10 och är väldigt svullen, sugen på allt jämt, finnar, känner mig ledsen, och brösten e hårdare men mår inte illa och känner inte så mycket molvärk eller va de heter


    Skönt ändå att du inte mår illa eller har värk. Men jobbigt med nedstämdheten, kan inte vara roligt. Jag hoppas att det blir bättre, kram på dig <3 
  • Malni

    Halsbränna 2 dagar innan bim var mitt första symptom, har aldrig det annars, det var samma sak när jag blev gravid när jag var väldigt ung, som jag inte behöll, så kände igen det.. Har hållt i sig tyvärr, v.30 nu och verkar inte gå över hehe.. Får hoppas på att skrönan om att det betyder att bebisen får mkt hår stämmer haha :)

  • Corneliass
    Malni skrev 2018-04-22 17:52:59 följande:

    Halsbränna 2 dagar innan bim var mitt första symptom, har aldrig det annars, det var samma sak när jag blev gravid när jag var väldigt ung, som jag inte behöll, så kände igen det.. Har hållt i sig tyvärr, v.30 nu och verkar inte gå över hehe.. Får hoppas på att skrönan om att det betyder att bebisen får mkt hår stämmer haha :)


    Usch så jobbigt, men det är säkerligen värt det! ;) 
  • Idaij

    Hej! Blev precis medlem här och försökt hitta en tråd som passar det jag söker svar om..

    Min mens är 6 dagar sen (vilket den aldrig brukar vara) efter vårt ligg för tre veckor sedan har jag mått jätte illa till och från, magen är uppblåst, brösten har växt och känns jätte tunga, meen.. har tagit x antal grav test men alla visar negativt, vad beror det på? Kan jag vara gravid ändå trots negativt?

  • Utvandraren2

    När min mens var tre veckor sen började jag misstänka. Har haft sen mens förut pga stress, så reagerade inte förrens efter två veckor. Tredje veckan började urinen lukta kalaspuffar. Googlade inte på det, men förväntade nästan att testet skulle vara positivt, vilket det var.

  • Corneliass
    Idaij skrev 2018-04-22 21:04:04 följande:

    Hej! Blev precis medlem här och försökt hitta en tråd som passar det jag söker svar om..

    Min mens är 6 dagar sen (vilket den aldrig brukar vara) efter vårt ligg för tre veckor sedan har jag mått jätte illa till och från, magen är uppblåst, brösten har växt och känns jätte tunga, meen.. har tagit x antal grav test men alla visar negativt, vad beror det på? Kan jag vara gravid ändå trots negativt?


    Kan det kanske vara så att du är skengravid? Är det så att du går runt och hoppas och tänker på att du kan vara gravid så kan det påverka. 
  • Anonym (Ilika)

    Kom på att egentligen var nog det första tecknet med 2an att jag fick så extremt ont i magen under kanske 10 min. Låg och kved på golvet och minns att jag tänkte att nu kanske jag är gravid och får missfall. I efterhand tänker jag att det kunde vara ägget som fäste. Måste var någon v efter äl. Gick några v innan jag fick plus efter det.

    Med 1a barnet hade jag också extremt ont i svanken den natten jag pussat. Hade svårt att sova pga det

Svar på tråden Era första symptom på graviditet?