• Anonym (?)

Röka e-cigg inomhus? Gravid

Jag är gravid i vecka 11 och min sambo har under hela graviditeten rökt e cigg inomhus , han säger att det inte är farligt och inte är som vanliga cigg då det är vattenånga som kommer ut . Det är dock nikotin i e-ciggen men jag vet inte om jag får i mig det nikotinet på något sätt när jag sitter i samma rum eller bredvid eftersom det är vattenånga han blåser ut ?

• Svar på tråden Röka e-cigg inomhus? Gravid
  • Anonym (*)
    Anonym (?) skrev 2018-04-26 10:24:05 följande:

Innehåller e cigg kolmonoxid? Men ångan från e ciggen stannar ju inte i luften utan försvinner ganska direkt ..

Nikotinet är ett gift som du får i dig. Vad är det som är svårt att fatta? Jag har gett dig både skärmdumpar och länkar.
  • zdudmwml
    Anonym (*) skrev 2018-04-26 10:38:26 följande:
    Nikotinet är ett gift som du får i dig. Vad är det som är svårt att fatta? Jag har gett dig både skärmdumpar och länkar.
    Det är verkligen något jag inte fattar.
    Hur kommer nikotinet i hans kropp in i hennes. Magi?
  • Tveksamt
    zdudmwml skrev 2018-04-26 10:41:31 följande:
    Det är verkligen något jag inte fattar.
    Hur kommer nikotinet i hans kropp in i hennes. Magi?
    Du menar att hans kropp råkar vara så fullkomlig att den tar upp 100% av det nikotin som e-ciggen lämnar ifrån sig?

Han borde i så fall anmäla sig som frivillig till vetenskapen. När vi andas in vanlig luft (består av 21% syre) tar vi upp ca 5 procentenheter. Dvs att luften vi andas ut igen består av ca 16% syre. Men hans kropp tar alltså upp hela 100% av nikotinet och inget av det andas han alltså ut igen..
    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • zdudmwml
    Tveksamt skrev 2018-04-26 11:03:22 följande:
    Du menar att hans kropp råkar vara så fullkomlig att den tar upp 100% av det nikotin som e-ciggen lämnar ifrån sig?

Han borde i så fall anmäla sig som frivillig till vetenskapen. När vi andas in vanlig luft (består av 21% syre) tar vi upp ca 5 procentenheter. Dvs att luften vi andas ut igen består av ca 16% syre. Men hans kropp tar alltså upp hela 100% av nikotinet och inget av det andas han alltså ut igen..
    Du förklarar inte hur nikotinet i hans kropp kommer in i hennes.

Men du menar kanske att det finns nikotin i ångan? Vilka belägg har du för att det är så?
  • zdudmwml
    Anonym (Hen) skrev 2018-04-26 11:43:57 följande:
    Helt otroligt att någon kan vara så korkad!! smile2.gif
    Jag skrattar så jag gråter smile2.gifsmile2.gifsmile2.gif
    Du har alltså inget svar på hur nikotinet i hans kropp kommer in i hennes?
  • Pr0nographic

Jag är gravid och vejpar själv (nikotinfritt) och min sambo vejpar med nikotin.

Det är precis som han säger - helt ofarligt. Det han andas ut är i princip vattenånga och den nikotinet han har i sin sås stannar i hans kropp.

Vi vejpar i bilen, inomhus, utomhus och överallt annars.

Det är ungefär lika farligt som att spruta dig själv i ansiktet med en vattenspruta.

• Anonym (Vapenation)

Jag blir nästan rädd av all okunskap av vaping i tråden!! 97.5% säkrare än cigaretter och det är OMÖJLIGT att det ska påverka någon annan med "passiv rökning" när man röker ånga.

Herregud..

Läs nya studierna

• Tveksamt
    zdudmwml skrev 2018-04-26 11:13:48 följande:
    Du förklarar inte hur nikotinet i hans kropp kommer in i hennes.

Men du menar kanske att det finns nikotin i ångan? Vilka belägg har du för att det är så?
    Pr0nographic skrev 2018-04-26 13:05:21 följande:

Jag är gravid och vejpar själv (nikotinfritt) och min sambo vejpar med nikotin.

Det är precis som han säger - helt ofarligt. Det han andas ut är i princip vattenånga och den nikotinet han har i sin sås stannar i hans kropp.

Vi vejpar i bilen, inomhus, utomhus och överallt annars.

Det är ungefär lika farligt som att spruta dig själv i ansiktet med en vattenspruta.

Anonym (Vapenation) skrev 2018-04-26 13:08:38 följande:

Jag blir nästan rädd av all okunskap av vaping i tråden!! 97.5% säkrare än cigaretter och det är OMÖJLIGT att det ska påverka någon annan med "passiv rökning" när man röker ånga.

Herregud..

Läs nya studierna

Vi kan ju som exempel ta den här tillverkaren av e-cigg som säger att ångan innehåller nikotin som jag hittade efter ca 2 sekunders googling. ecocig.se/support/kundtjanst/innehaller-angan-i-utandningsluften-nikotin
    Det är förvisso små mängder det skrivs om där, men att snacka om att ångan inte skulle innehålla nikotin är naivt.
    Alla normalt funtade förstår att det man drar i sig inte tas upp till 100% i kroppen, som mitt exempel med syre ur vanlig luft ovan. Följaktligen kommer en del av det ut igen.

Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
Svar på tråden Röka e-cigg inomhus? Gravid