• LukasVincent

    Hjälp önskas! 1-års present

    Min lilla tjej blir 1 år nu i slutet av maj. Men jag har ingen aning om vad jag ska köpa för något till henne. Vad gillar de flesta ett-åringar?

    Alla tips är bra tips!!!

  • Svar på tråden Hjälp önskas! 1-års present
  • gruvan

    1-åringar gillar pappret och snöret mest så slå in hennes favoritleksak så blir hon säkert glad. :)

  • Alexi

    Typ klossar eller liknande som man kan plocka i och ur. Eller helt enkelt klassiska barnleksaker för ettåringar, bara gå in på närmsta leksaksaffär och fråga om råd.

  • Iowhannah

    Du ska köpa till ditt eget barn alltså? Ja... vad gillar hon? Nån bra dockvagn kanske? Klossar? En boll? Plocktorn brukar passa för ettåringar. Bultbräda är också kul.

  • Duckan

    Bobbycar eller liknande föremål som går att åka på. Pling-plongsaker med knappar och rattar man kan trycka på.
    Klossar, enkla pussel, fingerfärg, badleksaker.

  • Trippelmamma76

    Saker där man stoppar i bollar i hål på ett ställe och så åker de runt och kommer ut någon annanstans, brukar de gilla i den åldern! Böcker med musik (alltså som spelar melodin), knoppussel, duplo.

  • Iowhannah
    Trippelmamma76 skrev 2018-04-27 11:29:10 följande:

    Saker där man stoppar i bollar i hål på ett ställe och så åker de runt och kommer ut någon annanstans, brukar de gilla i den åldern! Böcker med musik (alltså som spelar melodin), knoppussel, duplo.


    Haha, jag är snart 31 och gillar fortfarande såna boll-grejer!
  • Gryntroll

    Vi köpte "sacco"-säckar i form av Barbapappa och BarbaSkön till våra i 1-års present. Används fortfarnande av dem framför TV:n och när de bygger kojor.

  • Iowhannah
    Bella 89 skrev 2018-04-27 11:43:20 följande:

    Min dotter fick en lära gå vagn/dockvagn när hon blev ett. Sonen kommer få en aktivitetskub när han fyller. De tycker jag är fantastiska!

    Ex goodforkids.se/ekologisk-aktivitetskub-everearth.html&fep=856&gclid=CjwKCAjwlIvXBRBjEiwATWAQIqWV-0LzxuWV6Q2Mw9w8EPbdaw3atg6F7tkszE-61Iprj5EKvHECARoCfogQAvD_BwE


    Ja, vår son fick också en aktivitetskub när han fyllde ett och den har han lekt mycket med :)
  • elsi
    LukasVincent skrev 2018-04-26 21:25:24 följande:

    Min lilla tjej blir 1 år nu i slutet av maj. Men jag har ingen aning om vad jag ska köpa för något till henne. Vad gillar de flesta ett-åringar?

    Alla tips är bra tips!!!


    Lära-gåvagn.
    Parkeringsgarage med bilar.
    Lekspis/kök med grytor, vispar och andra matleksaker.
    Bobby-car.
    Böcker med lite mer text än pekböcker.
    Sångböcker med CD-skiva till.
    Uteleksaker som sandleksaker, liten skottkärra, "gräsklippare" som låter.
    Duplo-lego.
    Klossar.
    Kritor eller fingerfärg och papper.
    Lektält att ha som koja ute eller inne.
  • Tveksamt

    En elektronisk leksak som blinkar, tjuter och lever om så mycket som möjligt är mitt tips. Alternativt ett trumset.


    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • elsi
    Tveksamt skrev 2018-04-27 12:06:22 följande:

    En elektronisk leksak som blinkar, tjuter och lever om så mycket som möjligt är mitt tips. Alternativt ett trumset.


    Nej, sånt köper man bara till andras barn ;)

    Men ungarna älskar ju sånt. Den här hade mina barn och den var populär

    www.jollyroom.se/leksaker/leksaksbilar-fordon/lastbilar-traktorer/happy-baby-traktor-med-vagn

    Varje djur låter, traktorn spelar en melodi (Old McDonald had a farm..tror jag) och låter, hela grejen är förskräcklig och drev oss till vansinne under lång tid. 
  • nirakanna2

    Sonen fick sin Bobbycar när han var 1 år (tyckte den var jättekul trots att han knappt nådde ner och året därpå fick han släpet= nyhetens behag igen!5

Svar på tråden Hjälp önskas! 1-års present