Motion (långpromenader räcker långt), frisk luft, solfaktor 30+ varje dag man är ute - det är grunden till ett fräscht utseende.
Sparsamt med smink som foundation, rouge, mascara och läppstift i färger som smickrar din egen hudton. Inga knallfärger utan diskretare kulörer av verkligt högklassig kvalitet. Tänk Sensei, YSL, Chanel, Armani osv oslagbara sminkprodukter. Ta hjälp av kunnig personal. Provsminkning finns i vissa butiker.
Glöm aldrig rengöring på kvällen. Peela ansikte och hals med en frottélapp fuktad med ansiktsvatten. Mycket bättre och skonsammare än peelingkrämer. Fuktkräm av god kvalitet - apotekens krämer är oslagbart bra till hyfsade priser.
Jag lägger mer pengar på fint smink än hudprodukter, där vi ofta luras att tro att vitaminer och annat går igenom hudbarriären till hutlösa priser.
Fuktlotion på kroppen efter dusch eller bad. Här kan du däremot använda peelingkrämer någon gång i veckan.
Ta hjälp av duktig frisör för att se vilken stil och färg som passar dig bäst i frisyrväg. Inte alls säkert att långt hår gör dig yngre. Det trodde jag - jag hade fel. En lite taggig bobfrisyr tog tio år från mitt fejs....
Tidlöst mode i de bästa kvaliteter du har råd med.Tänk sidenblandningar., cashmere, tunt ylle, linne och fin bomull. Ta reda på vilka färger som är dina. För min del blev det djupt beige, rent grått, grågrönt, jadegrönt, mild rostfärg och elfenben. Och jag som trodde att svart och marin tillsammans med vitt var mina färger.
Detta blev för några år sedan en makeover av format, men det nästan halverade det intryck av ålder jag gav.