• astho

Vill förbli ung till utseendet, några expertråd?

Röker inte och är inte ute så mycket i solen heller, aldrig varit nån riktig sol-människa faktiskt. Så bara där har jag väl en rätt bra grund. Fast rätta mig om jag har fel, är det solarium eller att vara ute i solen också som får huden att åldras? 

• Svar på tråden Vill förbli ung till utseendet, några expertråd?
  • astho
    Mortiscia skrev 2018-04-27 08:34:39 följande:

Även solarium åldrar huden så sluta med det isf. Var noga med att inte skrubba ansiktshuden för hårt med t ex frottéhanddukar och liknande, smörj in med hudkräm, även på halsen, det är samma slags känsliga hud. Var sparsam med smink, dvs inte tre kg spackel om du ska göra dig fin, foundation behövs inte i 99 % av fallen. Se till att du dricker vatten som du ska. Använd inte en massa starka produkter i ansiktet som Clearasil osv. Det är väl vad jag kommer på nu.

Solarium har jag inte använt annat än mot eksemet för 9 år sen och kommer inte börja igen. Smink har aldrig varit aktuellt eftersom jag är kille då. :) Tack för tipsen!
  • Ggrodan

Drick inte alkohol

Rök inte

Sola aldrig

Använd så lite skönhetsprodukter du bara kan

Och se till att slappna av och få återhämtning i vardagen.

• Ggrodan

Och för att skjutsa på "ungdomen"

Var energisk, spontan, var nyfiken, fråga, och ta fram det lekfulla öppna glada barnsinnet.

Klä dig i färger, och var kreativ.

• Anonymsju

Nu kommer jag med lite motsatta åsikter än majoriteten här..

Träna, skippa absolut inte skönhetsprodukter (Men använd bra sådana, anpassade för din hy.) Ät ren mat, (mycket grönt.) Sov så mycket man har möjlighet till, inte kladda på för mycket smink i fejjan.

Barn kanske får en att se äldre och mer sliten ut, eller så kan man vända på det och se det som att dom håller en ung och pigg, mycket är nog mentalt där ;)

Ser att ni var ca 40+ här, jag är 23 år och har fått mitt första för ca 6 månader, så jag kanske inte var den rätta att svara.

• Sanjos

Tror inte ett dugg på att barn gör så att man åldras i utseendet.

Det är hur man lever, klär sig, hårfrisyr, och framförallt gener som spelar roll för utseendet.

• Ggrodan
    Sanjos skrev 2018-04-28 11:07:20 följande:

Tror inte ett dugg på att barn gör så att man åldras i utseendet.

Det är hur man lever, klär sig, hårfrisyr, och framförallt gener som spelar roll för utseendet.

Håller med. Folk tror jag är dotter till min syster,hon har barn :)
  • astho
    Ggrodan skrev 2018-04-28 11:09:21 följande:
    Håller med. Folk tror jag är dotter till min syster,hon har barn :)
    Oj! Hur gammal tror folk att du är då?
  • Konservativ

Finns bara ett sätt: Dö nu och balsamera kroppen. Dina barn kan ha liket i en glaskista där de kan beundra ditt utseende.

• Guldrosen

Jag tror att generna spelar den största rollen i hur vi åldras. Jag är 50+ och det är inte så många som tror det. Jag har inte använt så mycket speciella skönhetsprodukter. Är ingen träningsnörd. Äter blandad balanserad kost. Sminkar mig sparsamt. Solar med måtta nu för tiden. Jag var ung på det glada 80-talet och solade både solarium och i den riktiga solen. Mina bra gener har gjort att min hud inte tog skada av allt solande då. Mina år med småbarn har inte heller satt några spår. Jag har nästan alltid tänkt på hur jag klär mig. Jag har nog aldrig haft någon sunkig/mjukis-klädstil. Jag försöker inte klä mig som en 25-åring eller ?tant? utan något där emellan.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Alessia

Motion (långpromenader räcker långt), frisk luft, solfaktor 30+ varje dag man är ute - det är grunden till ett fräscht utseende.

Sparsamt med smink som foundation, rouge, mascara och läppstift i färger som smickrar din egen hudton. Inga knallfärger utan diskretare kulörer av verkligt högklassig kvalitet. Tänk Sensei, YSL, Chanel, Armani osv oslagbara sminkprodukter. Ta hjälp av kunnig personal. Provsminkning finns i vissa butiker.

Glöm aldrig rengöring på kvällen. Peela ansikte och hals med en frottélapp fuktad med ansiktsvatten. Mycket bättre och skonsammare än peelingkrämer. Fuktkräm av god kvalitet - apotekens krämer är oslagbart bra till hyfsade priser.
    Jag lägger mer pengar på fint smink än hudprodukter, där vi ofta luras att tro att vitaminer och annat går igenom hudbarriären till hutlösa priser.

Fuktlotion på kroppen efter dusch eller bad. Här kan du däremot använda peelingkrämer någon gång i veckan.

Ta hjälp av duktig frisör för att se vilken stil och färg som passar dig bäst i frisyrväg. Inte alls säkert att långt hår gör dig yngre. Det trodde jag - jag hade fel. En lite taggig bobfrisyr tog tio år från mitt fejs....

Tidlöst mode i de bästa kvaliteter du har råd med.Tänk sidenblandningar., cashmere, tunt ylle, linne och fin bomull. Ta reda på vilka färger som är dina. För min del blev det djupt beige, rent grått, grågrönt, jadegrönt, mild rostfärg och elfenben. Och jag som trodde att svart och marin tillsammans med vitt var mina färger. 
    Detta blev för några år sedan en makeover av format, men det nästan halverade det intryck av ålder jag gav. 

Svar på tråden Vill förbli ung till utseendet, några expertråd?