• Stolt Farsa

Kommer minst ett parti hamna under 4%

Av de etablerade riksdagspartierna i valet 2018.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer minst ett parti hamna under 4%
  • themia
    Nimzay skrev 2018-05-09 09:40:49 följande:
    Ju mer MP desto mindre framtid för Sverige, och ju mer MP-liknande politik världen över desto mindre positiv framtid för världen - så varför bry sig om jordens klimat och framtida generationer överhuvudtaget om man vill satsa på att hoppas på ett parti som MP vid makten...??? 
    Jag är säker på att du tror det du skriver. Verkligheten är förstås en annan.
  • Nimzay
    themia skrev 2018-05-09 13:57:04 följande:
    Jag är säker på att du tror det du skriver. Verkligheten är förstås en annan.
    Eller inte...
  • themia
    punktslash skrev 2018-05-09 10:03:32 följande:
    Problemet med MP är att de fokuserat mer på annat, t.ex. att förstöra för framtida generationer här hemma.
    Och det var ditt bästa argument?
    Jag är iofs inte förvånad. Enögdheten är ju typisk för medel-SDaren
  • Nimzay
    themia skrev 2018-05-09 13:59:10 följande:
    Argument och argument...jag tycker snarare det låter som sanningen helt enkelt jag - att mp är experter på att skapa förödelse för framtida generationer är ju liksom verkligheten - bara så det är liksom..
    .
    Men du måste hur som helst vara lycklig du som verkar sakna förmågan att inse den fasansfulla sanningenGladSolig
  • punktslash
    Det var inget argument utan snarare ett uppgivet konstaterande. Jag är för den delen varken enögd, medel eller SD-are.

Dock ser enögda bättre en de som väljer att blunda (och dessutom slå dövörat till).
  • Anonym (Troligen)
    Enögdheten är ju typisk för medel-SDaren
    Hellre enögd än blind.

(Jag kunde inte låta bli)
  • Abegayle70
    Anonym (Lik) skrev 2018-05-09 04:53:02 följande:

KD och SD har väldigt lik politik, jag tycker om de båda men kommer rösta på SD eftersom det är större chans att de vinner. Så KD riskerar ju att åka ut tror jag. :(

Jag kommer eventuellt att största på KD och hoppas att så många som möjligt gör det istället för att rösta på SD. Varje röst på SD är en röst på 4 år till med S vid makten.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Anonym (Lebbiralerna)

Liberalerna åker ut

• Anonym (Lebbiralerna)
    Abegayle70 skrev 2018-05-09 15:02:01 följande:

Jag kommer eventuellt att största på KD och hoppas att så många som möjligt gör det istället för att rösta på SD. Varje röst på SD är en röst på 4 år till med S vid makten.

Hur tänker du då? M (med kd, l och c) vill ju samarbeta med S. Både l och c kommer antagligen gå över till S också, alltså och lämna M.

Röst på SD är väl det enda som kan utesluts S snarare.
  • Abegayle70
    Anonym (Lebbiralerna) skrev 2018-05-09 15:19:28 följande:

Hur tänker du då? M (med kd, l och c) vill ju samarbeta med S. Både l och c kommer antagligen gå över till S också, alltså och lämna M.

Röst på SD är väl det enda som kan utesluts S snarare.

Jag röstar inte på ett rasistiskt parti med rötter i nazism. Lika lite som jag röstar på MP med sitt fjäsk för islamister.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
Svar på tråden Kommer minst ett parti hamna under 4%