• Anonym (Orolig)

Fortsätta förhållande efter att frun varit otrogen?

Finns det några fler män här som också har en sambo eller fru som varit otrogen men som lyckats gå vidare och fått det att fungera? Jag är lite i det dilemmat, älskar henne fortfarande (hon också), vill gärna gå vidare, och skulle gärna vilja höra om det är möjligt och hur ni psykiskt klarat det.
  • Svar på tråden Fortsätta förhållande efter att frun varit otrogen?
  • Studentpappa

På vilket sätt har hon varit otrogen? En gång på fyllan eller utstuderat under en längre tid? Jag skulle nog kunna köpa en gång på fyllan men inte om det skett upprepat och utstuderat.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Grabben bredvid)

Det är väl inget att bry sig om då du älskar henne. Kör på, säger jag.

• Tecum

Jag har inte varit i din situation, men om du vill fortsätta med henne ska du givetvis göra det! Det finns många som fått det att fungera, fler än man tror för det är inget man talar öppet om. För att klara det psykiskt måste du bestämma dig för att försöka ärligt och utan att älta och anklaga i all oändlighet. Ta ett rejält gräl där du får utlopp för din sorg och frustration, låt det vara sen. Jag förutsätter att hon ångrar sig uppriktigt, det är också en förutsättning.

Det viktiga är att du inte går på att det finns en manual som ska följas efter att någon varit otrogen, vilket många på FL kommer att försöka inbilla dig. Man måste alltså inte göra slut och det är inte självklart att den otrogne gör om bravaden. Man kan gå vidare och bli lyckliga igen.

• Anonym (y)

Det går att ta sig igenom en otrohet. Om båda vill. Den som har varit otrogen måste visa ärligt att den ångrar sig. Det tar tid att läka en sådan skada.
    Vi människor klantar oss hela tiden. Det finns nog inga relationer som varat länge där inte otrohet på ett elelr annat sätt varit inblandat.

• Anonym (Orolig)
    Studentpappa skrev 2018-04-29 15:02:50 följande:

På vilket sätt har hon varit otrogen? En gång på fyllan eller utstuderat under en längre tid? Jag skulle nog kunna köpa en gång på fyllan men inte om det skett upprepat och utstuderat.

Nej det var bara EN gång, men jag antar de hade haft ögonen på varann ett längre tag då de jobbar tillsammans. Hon hävdar att "bägaren rann över" en kväll och det bara skedde. Men att hon nu inte alls känner något för honom. Jag litar på henne, men samtidigt har det psykiskt skadat vårt förhållande. Dock, hade jag haft kraften att bara tränga undan det som varit och börja om på nytt hade det ju fungerat. 
  • Nonym
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-29 15:15:31 följande:

Nej det var bara EN gång, men jag antar de hade haft ögonen på varann ett längre tag då de jobbar tillsammans. Hon hävdar att "bägaren rann över" en kväll och det bara skedde. Men att hon nu inte alls känner något för honom. Jag litar på henne, men samtidigt har det psykiskt skadat vårt förhållande. Dock, hade jag haft kraften att bara tränga undan det som varit och börja om på nytt hade det ju fungerat. 

Berättade hon om det för dig eller fick du reda på det på annat sätt?
  • Anonym (Orolig)
    Nonym skrev 2018-04-29 15:17:20 följande:
    Hon berättade det för mig och var väldigt ångerfull, så därför känner jag vill förlåta men just nu känns det ändå svårt trots att det gått några veckor.
  • Anonym (FYI)
    Nonym skrev 2018-04-29 15:17:20 följande:
    Och fortsätter dom att vara kollegor??
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-29 15:15:31 följande:
    Tror det går att komma över en sådan sak om vissa kriterier uppfylls.
    Men det där att "bägaren rann över en kväll och det bara skedde" känns väl sådär.
    Och som sagt...fortsätter dom att jobba ihop?

Lite dåligt med information tycker jag för att ta ställning.
  • Ascendere

Varför vill du gå vidare med en sån opålitlig slyna?

Nej, dumpa aset och jobba på dig själv istället så träffar du någon bättre så småningom.

Svar på tråden Fortsätta förhållande efter att frun varit otrogen?