-
-
Finns det några fler män här som också har en sambo eller fru som varit otrogen men som lyckats gå vidare och fått det att fungera? Jag är lite i det dilemmat, älskar henne fortfarande (hon också), vill gärna gå vidare, och skulle gärna vilja höra om det är möjligt och hur ni psykiskt klarat det.
-
Svar på tråden Fortsätta förhållande efter att frun varit otrogen?
-
Det är ungefär 95% sannolikhet att den nya mannen efteråt visade att han inte ville mer. Då finns du där som en dörrmatta som är rädd att vara själv.
Ta dig en funderare verkligen. Hon kommer aldrig känna för dig det hon kände för honom den kvällen och det är det hon kommer tänka på när hon drömmer sig bort.
Hon kanske inte kommer göra det igen då hon nu valt dig som försörjare och livskamrat men undran kommer alltid finnas hos henne vad som hade hänt om hon lämnade dig. Risken är överhängande att hon hoppar på nästa tåg med samma eller en ny man för att känna det DÄR igen.
Men kan du leva med att hon gett hela sig själv till en annan och att ni nu kommer fungera som två vänner där allt sexuellt kommer vara pestsmittat mellan er så gör ett försök. För eventuella barns skull kan du trösta dig med.
Att du ska ändra dig är bara ett klassiskt sätt för henne att rättfärdiga sin otrohet. "Du lyssnar inte" "jag får göra allt här hemma" osv. Allt handlade i grund och botten om en förälskelse, attraktion och kåthet. Ingen tömd diskmaskin i världen hade förhindrat det. -
Alltså jag hade hoppats på att få läsa om andra män som lyckats ta sig vidare och hålla förhållandet ihop. Lite positiv energi och inspiration. Det är mest folk som säger hur eländigt det är och hur jag är en dörrmatta.
-
Fast tyvärr är det just sanningen. Även om det svider så är det sanningen. Din fru respekterar inte dig. Jag hade ett ex i fyra år som behandlade mig som skit eller visade intresse men jag var inte otrogen för det (dock väldigt törstig på uppmärksamhet). Jag förstår att du vill höra saker som att ?klart det blir bättre? osv men du själv kommer om några veckor ifrågasätta allt detta. Du är bara i chockfasen just nu och då vill man oftast lappa ihop allt snabbt för att det inte ska smärta. När den fasen lagt sig kommer du känna ilska och frustration gentemot din fru.Anonym (Orolig) skrev 2018-04-30 20:12:47 följande:
Alltså jag hade hoppats på att få läsa om andra män som lyckats ta sig vidare och hålla förhållandet ihop. Lite positiv energi och inspiration. Det är mest folk som säger hur eländigt det är och hur jag är en dörrmatta.
-
-
Det du vill höra är en bekräftelse på att du gör rätt som inte pallar ta det hårda beslutet. Du lever bara en gång. Är det värt att ta tillbaka henne.Anonym (Orolig) skrev 2018-04-30 20:12:47 följande:
Visar hon genuin ångest, gråter hon vid dina fötter, är hon sjukskriven, vill hon aldrig dricka igen, söker hon nytt jobb med ljus och lyckta?
Det är nämligen så hon borde må om hon sjabblat bort något hon verkligen älskar med ett fylleligg. -
Jag var otrogen mot min man jag varit tillsammans med i 10 år. Han förlät mig men vi separerade ändå (på mitt bevåg). Nu går vi båda två i terapi enskilt för att reda ut hur vi hamnade i denna sits. Senare ska vi gå i gemensam terapi och därifrån får vi se.
Grejen är att du inte alls är en dörrmatta, MEN din fru MÅSTE söka hjälp! Om ni går ihop igen så behövs det en ändring.
Jag tror absolut att ni kan fixa det men din fru måste fatta vilket jobb det ligger framför er och hon måste vara redo. -
TS, detta. Läs det här inlägget tills ögonen blöder och ta in vad som står.Tavelramen skrev 2018-04-30 22:15:34 följande:
Det du vill höra är en bekräftelse på att du gör rätt som inte pallar ta det hårda beslutet. Du lever bara en gång. Är det värt att ta tillbaka henne.
Visar hon genuin ångest, gråter hon vid dina fötter, är hon sjukskriven, vill hon aldrig dricka igen, söker hon nytt jobb med ljus och lyckta?
Det är nämligen så hon borde må om hon sjabblat bort något hon verkligen älskar med ett fylleligg.
-
Jag blir ärligt talat provocerad av din blåögdhet och naivitet.Anonym (Orolig) skrev 2018-04-30 19:48:30 följande:
Nä min fru är en empatisk person, men alla kan göra misstag EN gång, och misstagen kan bero på en själv också (inte varit tillräckligt intresserad av henne). Sånt är kan få en vakna till, och det kan bli ännu bättre efter detta. Hon kommer inte vara otrogen igen tror jag. Bara jag skärper till mig och visar henne intresse.
Nej vi har inga barn.
Du ska skärpa till dig, det har du rätt i, men det är DIG SJÄLV du ska visa intresse för, inte slynan som kallar sig din fru medans hon knullar andra män.
Fattar du verkligen inte detta själv?
Slynan ligger med en annan man, och du BELÖNAR henne genom att ge henne MER av din tid och engagemang?
?co-dependent relationship?, googla det.
Du måste nu skapa dig ett eget liv där DU bestämmer. Nu ger du all makt till den där slynan, som en hund som krälar för sin matte efter att ha blivit bestraffad. Ursäkta mig, hade egentligen mer att skriva men jag måste gå och kräkas lite. -
-
Din man man var en dörrmatta. Hade han skickat ut dig så hade han undvikit hela soppan du satte honom i. Du bröt ner honom två gånger och att du ville ha någon annat än honom var inte en engångsgrej uppenbarligen.Anonym (B) skrev 2018-05-01 00:31:31 följande:
Jag var otrogen mot min man jag varit tillsammans med i 10 år. Han förlät mig men vi separerade ändå (på mitt bevåg). Nu går vi båda två i terapi enskilt för att reda ut hur vi hamnade i denna sits. Senare ska vi gå i gemensam terapi och därifrån får vi se.
Grejen är att du inte alls är en dörrmatta, MEN din fru MÅSTE söka hjälp! Om ni går ihop igen så behövs det en ändring.
Jag tror absolut att ni kan fixa det men din fru måste fatta vilket jobb det ligger framför er och hon måste vara redo.
Hade han skickat dig direkt skulle han varit en starkare person och framför allt hade han inte slösat en mer massa år? på dig och hade haft möjligheten att hitta någon som ville ha honom.
Har du dessutom någon gång tänkt på hur han mådde tiden mellan din otroget och din dumpning. Även om han inte sa något? Klart han måste gå till psykolog. -
Det var precis det jag varnade dig för, bittra olyckskorpar som bara vill dra ner dig i skiten tills du hamnar på botten som de. Du är INTE en dörrmatta utan du ska följa ditt hjärta och din magkänsla. Varför skulle man inte kunna förlåta ett snedsteg när man kan förlåta andra saker? En otrohet är väl inget jämfört med ständigt gnäll, gräl och maktutövning som är så vanligt i relationer. Det är så jävla korkat att man häpnar och de har en kvinnosyn som bara nyanlända med hederskultur och äganderätt till kvinnor i bagaget kan jubla över.Anonym (Orolig) skrev 2018-04-30 20:12:47 följande:Alltså jag hade hoppats på att få läsa om andra män som lyckats ta sig vidare och hålla förhållandet ihop. Lite positiv energi och inspiration. Det är mest folk som säger hur eländigt det är och hur jag är en dörrmatta.
-
Vad menar du med att jag bröt ner honom två gånger? Han blev inte nedbruten alls.Tavelramen skrev 2018-05-01 09:41:23 följande:
Din man man var en dörrmatta. Hade han skickat ut dig så hade han undvikit hela soppan du satte honom i. Du bröt ner honom två gånger och att du ville ha någon annat än honom var inte en engångsgrej uppenbarligen.
Hade han skickat dig direkt skulle han varit en starkare person och framför allt hade han inte slösat en mer massa år? på dig och hade haft möjligheten att hitta någon som ville ha honom.
Har du dessutom någon gång tänkt på hur han mådde tiden mellan din otroget och din dumpning. Även om han inte sa något? Klart han måste gå till psykolog.
Nej han går i terapi för att reda ut sitt beteende, inte min otrohet, den har han kommit över för länge sedan.
Klart jag har tänkt på hur han mådde, hur menar du med att han inte sa något? Var har jag skrivit det? Du läser in mycket som inte står i min text. Otrohet är inte världens grej för alla, min man tyckte att det var den minsta delen i våra problem eftersom min otrohet var ett symtom på våra problem. -
Håller med. Folk ser verkligen rött när otrohet nämns här på familjeliv.Tecum skrev 2018-05-01 17:29:26 följande:
Det var precis det jag varnade dig för, bittra olyckskorpar som bara vill dra ner dig i skiten tills du hamnar på botten som de. Du är INTE en dörrmatta utan du ska följa ditt hjärta och din magkänsla. Varför skulle man inte kunna förlåta ett snedsteg när man kan förlåta andra saker? En otrohet är väl inget jämfört med ständigt gnäll, gräl och maktutövning som är så vanligt i relationer. Det är så jävla korkat att man häpnar och de har en kvinnosyn som bara nyanlända med hederskultur och äganderätt till kvinnor i bagaget kan jubla över.
-
Jag är kvinna och min man var otrogen. Det var hemskt och fruktansvärt. Jag var helt inställd på att kasta ut honom och att avslöja honom för alla runt omkring oss. Månaderna efter det pratade vi mer än vi någonsin gjort. Kom närmare varandra på något sätt. Jag tog en paus från oss, även om vi fortfarande bodde i samma hus, och funderade mycket på vad jag ville. Det jag kom fram till vår att jag fortfarande ville leva med honom, vårt liv och det vi byggt upp tillsammans betydde fortfarande mycket.
Så vi har tagit oss förbi det idag. Kanske för att jag är så målinriktad när det är något jag vill och jag vet att jag vill leva med honom. Det han har fått acceptera dock är otaliga frågor där jag kräver ärliga svar och att han inte har rätt att bli upprörd när jag frågar samma fråga om och om igen. Han har också fått acceptera ett visst kontrollbehov från min sida då jag vill veta var han är t.ex. Det här med tiden gått över, men jag har fortfarande dåliga stunder.
Jag har förlåtit, men såklart kommer det alltid finnas där någonstans. Vill ändå leva med honom och efter alla långa samtal vi har haft vet jag också att han valt och vill leva med mig. Skulle jag vara så fel i min bedömning och han gör samma sak igen kommer jag inte stanna. Han har fått en chans och den här ha fått för att jag fortfarande ser vårt liv tillsammans som min målbild. -
Hårda ord, men troligen den brutala sanningen.Tavelramen skrev 2018-04-30 19:58:45 följande:
Det är ungefär 95% sannolikhet att den nya mannen efteråt visade att han inte ville mer. Då finns du där som en dörrmatta som är rädd att vara själv.
Ta dig en funderare verkligen. Hon kommer aldrig känna för dig det hon kände för honom den kvällen och det är det hon kommer tänka på när hon drömmer sig bort.
Hon kanske inte kommer göra det igen då hon nu valt dig som försörjare och livskamrat men undran kommer alltid finnas hos henne vad som hade hänt om hon lämnade dig. Risken är överhängande att hon hoppar på nästa tåg med samma eller en ny man för att känna det DÄR igen.
Men kan du leva med att hon gett hela sig själv till en annan och att ni nu kommer fungera som två vänner där allt sexuellt kommer vara pestsmittat mellan er så gör ett försök. För eventuella barns skull kan du trösta dig med.
Att du ska ändra dig är bara ett klassiskt sätt för henne att rättfärdiga sin otrohet. "Du lyssnar inte" "jag får göra allt här hemma" osv. Allt handlade i grund och botten om en förälskelse, attraktion och kåthet. Ingen tömd diskmaskin i världen hade förhindrat det.
Jag är själv den där dörrmattan som är rädd att vara själv.
I mitt fall upplevde jag först klar ånger från min fru, men senare byttes det om till att anklaga mig för diverse fel. Att allt mer eller mindre var mitt fel... Det är människans undermedvetna sätt att hantera sina egna misstag och döva sitt dåliga samvete. Men även om man vet det gör orden ont. -
Nej dumpa henne.
Hon vill inte ha dig, annars hade hon inte varit otrogen. Och du vill inte ha någon som inte vill ha dig.
Jag har blivit bedragen 5 ggr och aldrig hittat tillbaka. Skit i dom. Gå vidare. Vi förtjänar bättre. -
Det är nog för att vi är så många som blivit bedragna. Varit dörrmattor. Vänt ut och in på oss själva för att laga nåt som inte kunde lagas...Anonym (B) skrev 2018-05-01 17:45:56 följande:
Håller med. Folk ser verkligen rött när otrohet nämns här på familjeliv.
-
Jag förstår att det gör ont men man måste ju också inse att inte alla känner likadant, som min man t ex.Anonym (Sorg) skrev 2018-05-01 22:12:48 följande:
Det är nog för att vi är så många som blivit bedragna. Varit dörrmattor. Vänt ut och in på oss själva för att laga nåt som inte kunde lagas...