• Anonym (Orolig)

Fortsätta förhållande efter att frun varit otrogen?

Finns det några fler män här som också har en sambo eller fru som varit otrogen men som lyckats gå vidare och fått det att fungera? Jag är lite i det dilemmat, älskar henne fortfarande (hon också), vill gärna gå vidare, och skulle gärna vilja höra om det är möjligt och hur ni psykiskt klarat det.
  • Svar på tråden Fortsätta förhållande efter att frun varit otrogen?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (y) skrev 2018-04-29 15:12:44 följande:
    Det går att ta sig igenom en otrohet. Om båda vill. Den som har varit otrogen måste visa ärligt att den ångrar sig. Det tar tid att läka en sådan skada.
    Vi människor klantar oss hela tiden. Det finns nog inga relationer som varat länge där inte otrohet på ett elelr annat sätt varit inblandat.
    Håller med
  • Nonym
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-29 15:36:45 följande:

Hon berättade det för mig och var väldigt ångerfull, så därför känner jag vill förlåta men just nu känns det ändå svårt trots att det gått några veckor.

Jag tycker att du ska ta en dag i taget och känna efter. Våga låta dig själv att må dåligt och att vara arg.

Kräv av din fru att omedelbart göra något åt sin arbetssituation så att hon inte längre jobbar ihop med den hon varit otrogen med, om du inte känner dig ok med att de fortsätter vara kollegor?

Det är upp till dig hur du vill göra, men se till att vara ärlig mot din fru och kräv ärlighet tillbaka!

Hon har ju trots allt gjort ?det rätta? efter en sån här sak och berättat för dig! Det visar iaf på en viss karaktär och en viss respekt!
  • Anonym (y)
    Hon berättade det för mig och var väldigt ångerfull, så därför känner jag vill förlåta men just nu känns det ändå svårt trots att det gått några veckor.
    Det tar längre tid än några veckor att gå igenom en sådan process.
  • HD2017dis

Nej dumpa aset. Kvinnlig otrohet är mycket värre än mäns otrohet. Du ska dumpa skitet från livet, gå vidare och hitta din princessa i livet. Bra kvinnor är aldrig otrogna - aldrig.

• Anonym (Siri)

Jag tror absolut att det går men det är nog viktigt att du känner att du kan förlåta henne om ni ska fortsätta ihop.

Det är starkt av dig att försöka. Hoppas att hon tar vara på det.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Siri) skrev 2018-04-29 21:07:03 följande:
    Jag tror absolut att det går men det är nog viktigt att du känner att du kan förlåta henne om ni ska fortsätta ihop.

Det är starkt av dig att försöka. Hoppas att hon tar vara på det.
    Tack! Jag inbillar mig och hoppas att det kan stärka förhållandet (tänker oftast i positiva termer), då hon säger att hon älskar mig  trots allt. Jag anser att ETT misstag får alla göra. Det är av misstag en lär sig. Det är mer bearbetning mentalt som kan bli svår för mig, att koppla bort bilder från vad som hände. Men jag ska försöka.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (y) skrev 2018-04-29 19:20:56 följande:
    Det tar längre tid än några veckor att gå igenom en sådan process.
    Jo det är jag förberedd på...
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-29 21:34:27 följande:
    Tack! Jag inbillar mig och hoppas att det kan stärka förhållandet (tänker oftast i positiva termer), då hon säger att hon älskar mig  trots allt. Jag anser att ETT misstag får alla göra. Det är av misstag en lär sig. Det är mer bearbetning mentalt som kan bli svår för mig, att koppla bort bilder från vad som hände. Men jag ska försöka.
    Nja, sorry, men med den inställningen tror jag inte det kommer att funka. Du låter undfallande, Typ...förlåt att jag finns till...Är det du som blivit bedragen, eller tillåter du att frun bara kört över dig ??
    Hur..skulle en otrohet kunna stärka ett förhållande, jag fattar inte sådant snack.
    Otrohet förstör allt. Tillit, gemensamhet, familj, exklusivitet.
    Fattar inte...Det är ju DU som blivit bedragen, Lurad.
    Du måste ju för fan visa att du inte accepterar sådant beteende. Det låter på ditt inlägg som om det är du som ligger platt på marken och ber om ursäkt.
  • Anonym (var stark!)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-29 21:34:27 följande:
    har du bett henne redovisa för dig vad de gjorde sexuellt? var det bara hångel, en snabb avsugning på toa eller kanske nåt mer avancerat som hon inte ens gör det med dig, t ex analsex?
    Jah skulle kräva en sådan förklaring, alla kort måste på bordet liksom
  • Anonym (YX)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-29 15:15:31 följande:

Nej det var bara EN gång, men jag antar de hade haft ögonen på varann ett längre tag då de jobbar tillsammans. Hon hävdar att "bägaren rann över" en kväll och det bara skedde. Men att hon nu inte alls känner något för honom. Jag litar på henne, men samtidigt har det psykiskt skadat vårt förhållande. Dock, hade jag haft kraften att bara tränga undan det som varit och börja om på nytt hade det ju fungerat. 

Det handlar inte om att ha kraft utan att sakna självrespekt ...

Din tjej dög inte till mannen , så du kan behålla henne...

Om du är en dörmatta såklart...
Svar på tråden Fortsätta förhållande efter att frun varit otrogen?