• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • Nizza

Hej allihop, Är helt ny på familjeliv. Är 33år och har ett barn men försöker få nummer två. Jag har längtat länge efter att börja försöka men försökte första gången i maj. Hade väldigt tydliga gravid symtom men testade negativt och fick sedan en mens som var smärtsam och väldigt annorlunda än min mens brukar vara. Är rätt säker på att det var ett tidigt missfall. Riktar nu blicken mot Bim 8/6. Hoppas!

• maria1992
    Issari skrev 2018-05-24 14:47:00 följande:
    Jag har ingen aning, men en ren gissning är att det är viktigast att progesteronet finns där i tillräcklig mängd när ett eventuellt befruktat ägg väl har fäst i livmoderväggen. Men jag vet såklart inte. Det kanske har betydelse tidigare också. För mig har tempen varit över linjen tre dagar i rad nu, men bara precis över. Annars brukar den ligga högre. Det var samma sak förra månaden, fattar inte varför...
    Ja, det är nog sant. NC har satt ut ägglossningen idag dock känns de väl... hm.. väldigt seg? Inget ryck upp direkt? 

• sycamore
    Kakan0 skrev 2018-05-25 00:42:26 följande:

Började denna månaden med rosenrot och bidrottningsgele, för att förhoppningsvis korta ner min cykel som varit på 43-65 dagar efter mitt missfall i februari. är idag på cd 12 och fick idag en rosa/ljusröd blödning efter sex, har inte haft ägglossning än. Har samt haft lite ont i ena äggstocken idag. Någon som har erfarenhet av rosenrot eller bdg som vet om de kan ge mellanblödningar?

Jag använde rosenrot i tre månader och under dessa månader hade jag spottings i en vecka före mens. Händer aldrig annars. Sen slutade jag med rosenrot oC har inte haft spottings på två månader nu
  • elenoresara

Bim 7 juni, hoppas på att plussa!! Det är vårt andra aktiva försök!

Håller tummarna för alla i tråden ??

• Kakan0
    sycamore skrev 2018-05-25 10:29:52 följande:

Jag använde rosenrot i tre månader och under dessa månader hade jag spottings i en vecka före mens. Händer aldrig annars. Sen slutade jag med rosenrot oC har inte haft spottings på två månader nu

Jätte konstigt! Idag har jag inte haft någon ännu, vi får se. Avvaktar och fortsätter med rosenrot cykeln ut. Önskar verkligen att den skulle korta mer den så himla drygt att gå och vänta på ägglossningen.
  • IBS
    Nizza skrev 2018-05-25 07:45:48 följande:

Hej allihop, Är helt ny på familjeliv. Är 33år och har ett barn men försöker få nummer två. Jag har längtat länge efter att börja försöka men försökte första gången i maj. Hade väldigt tydliga gravid symtom men testade negativt och fick sedan en mens som var smärtsam och väldigt annorlunda än min mens brukar vara. Är rätt säker på att det var ett tidigt missfall. Riktar nu blicken mot Bim 8/6. Hoppas!

Vad kul då är vi nästan samma i dagarna. Min Äl är 7/6. Har mens nu. Spännande :) hur gammal är ert barn ni har sedan innan? Jag är 35 år och har 4 barn sen innan. 1 som är vår gemensamma och tre med en annan pappa.
  • Sommar15

Hej! Har precis fått min mens för maj, och nästa bim blir typ 27 juni. Försöker få syskon till min dotter på tre år. Tycker ?alla? blir gravida direkt med syskon så det är minst sagt frustrerande. Använder bidrottninggelé och cb digitala äl-tester.

• Ejjami

Åh nu kommer den roligaste delen i barnverkstaden. Märker verkligen att äl är på g. Såååå sugen på min man! Nu blir det andra försöket (Första försöket om man inte räknar med förra månaden då vi missade äl på grund av halsfluss). Detta blir andra barnet och jag blir 29 i sommar. Sååå spännande!

• anny1

Ägglossning på gång! Hoppas det tar sig denna gång! 8:e försöket nu.

Tagit ett test varje kväll och igår var de lika starka så det räknas väl som positivt?! :) Är det inom 24h ägglossningen sker? Eller hur funkar det?
  • Frallanz

Hej hej!

Inne på andra försöket med andra barnet, då första försöket slutade i tidigt missfall i mars, mens tillbaka 5e maj så väntat en evighet på att försöka nu igen känns det som, men efter körning med äl tester så sitter jag nu och inväntar BIM som är kring 3e juni. Har kraftig molvärk idag och det hade jag med första försöket som nu slutade i mf då, och med sonen så kan inte låta bli att hoppas enormt just nu.

Svar på tråden BIM juni 2018