• Anonym (att vägra åldras)

De som inte plastikopererar sig i framtiden?

De som pga av eget val eller fattigdom väljer att avstå plastikoperation när de åldras och släpper fram det naturliga åldrandet. I Brasilien och Sydkorea är det ungefär var tredje person (majoriteten kvinnor) än så länge som vägrar handskas med det förfall och rynkor som åldrandet innebär.

Tänker mig att framtiden kommer ge A och B lag och även C & D lag för de som bara haft råd att göra mindre ingrepp och förbättringar.

Hur kommer man att se på dem som ser gamla ut och inte fixar sig? Kommer de bli andra klassens medborgare som en annan ras med mindre värde?

Vad tror ni?

• Svar på tråden De som inte plastikopererar sig i framtiden?
  • Anonym (Linda)

Jag tror att du har alldeles för mycket tid över till att grubbla över något som de flesta inte ens funderar på. Det finns betydligt viktigare saker att tänka på här i världen.

• Anonym (Tilt)
    Anonym (Linda) skrev 2018-05-04 02:01:14 följande:

Jag tror att du har alldeles för mycket tid över till att grubbla över något som de flesta inte ens funderar på. Det finns betydligt viktigare saker att tänka på här i världen.

Kan bara hålla med!!
  • Anonym (att vägra åldras)
    Anonym (Linda) skrev 2018-05-04 02:01:14 följande:

Jag tror du tittar för lite i media för att kunna uttala dig så, De fullkomligen exploderar program som bara handlar om yta och plastikingrepp och att yngre och yngre börjar med det. Det kan du väl knappast ha missat?  Senast nu på Kunskapskanalen har jag set 3 program om detta och läst forskning.

Tror väldigt många människor tänker i dessa banor, runt hela globen speciellt kvinnor som värderar sitt utseende och inte vågar åldras. Fattar du hur många kirurger som skor sig på detta och hur mycket pengar industrin drar in? Det talar inte för det du säger...

Enda undantaget är väl om detta forum svämmar över av 30 åriga småbarnsföräldrar...mitt i livet med partners och barnuppfostran mitt i karriären, Då är man nog knappast där eller nånannanstans heller!
  • Anonym (tvi!)

Ha ha, det finns väl inget fulare än sådana som plastikoperationer sig.

• Pentra
    Anonym (att vägra åldras) skrev 2018-05-04 02:15:23 följande:
    Jag tror du tittar för lite i media för att kunna uttala dig så, De fullkomligen exploderar program som bara handlar om yta och plastikingrepp och att yngre och yngre börjar med det. Det kan du väl knappast ha missat?  Senast nu på Kunskapskanalen har jag set 3 program om detta och läst forskning. Tror väldigt många människor tänker i dessa banor, runt hela globen speciellt kvinnor som värderar sitt utseende och inte vågar åldras. Fattar du hur många kirurger som skor sig på detta och hur mycket pengar industrin drar in? Det talar inte för det du säger... Enda undantaget är väl om detta forum svämmar över av 30 åriga småbarnsföräldrar...mitt i livet med partners och barnuppfostran mitt i karriären, Då är man nog knappast där eller nånannanstans heller!

Bara för att det nu börjar att växa en kult och pengaindustri där man sprider ut att ytan är det som räknas som bland det mest främsta i livet så betyder inte det att det i sanning är rätt. Det finns faktiskt de samhällen där människorna kommit till den sanna insikten att de tycker att åldrandet är vackert, och att de dras till varandra via personkemi, utstrålning, insida och vibbar. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (P)
    Anonym (att vägra åldras) skrev 2018-05-04 02:15:23 följande:

Jag tror du tittar för lite i media för att kunna uttala dig så, De fullkomligen exploderar program som bara handlar om yta och plastikingrepp och att yngre och yngre börjar med det. Det kan du väl knappast ha missat?  Senast nu på Kunskapskanalen har jag set 3 program om detta och läst forskning.

Tror väldigt många människor tänker i dessa banor, runt hela globen speciellt kvinnor som värderar sitt utseende och inte vågar åldras. Fattar du hur många kirurger som skor sig på detta och hur mycket pengar industrin drar in? Det talar inte för det du säger...

Enda undantaget är väl om detta forum svämmar över av 30 åriga småbarnsföräldrar...mitt i livet med partners och barnuppfostran mitt i karriären, Då är man nog knappast där eller nånannanstans heller!

Tror snarare att utvecklingen isåfall blir att plastikkirurgi blir billigare och mer tillgängligt än att det kommer leda till sådana skillnader du föreslår. Visserligen tror jag inte det kommer bli såpass "illa" i vilket fall att det kommer bli så norm att operera sig att de som inte gör det särskiljer sig, bland vissa grupper möjligtvis såsom skådespelare. Men så är det ju redan idag lite. Men bland människor överlag tror jag inte det, av historien att döma så går skönhet i trend, vore lite naivt att tro att just treden med plastikkirurgi skulle hålla sig kvar. Min egna hypotes är nog snarare att fokus kommer bli alltmer på riktig hälsa och livkvalitet än ett yttre som bara försöker se hälsosamt ut.
  • Anonym (Linda)

Dom som vägrar att åldras är väl ist för fega för att åldras. Att det skrivs mycket om det i media och visas på tv är ju bara för att få folk ska köööööööpa. Klart att dom gör reklam för att tjäna pengar. Men för det är det inte lika många som funderar över det som du tror. Folk har förhoppningsvis bättre saker för sig än att grunna på sånt :)

• Liberté

Rätt annorlunda kultur i Sydamerika, och som du säger så är operationer mycket vanligare. Behåller utseendet längre än här.

Minns att män även opererade sig mer öppet. Men som sagt kulturen är annorlunda , handlar delvis om pengar men även att man vill vara vacker längre. Både för sig själv lite och andra.

• Anonym (Lina)

Jag tror mer att det handlar om att dom som inte retuscherar ansiktet för att dom vill förbättra sitt utseende och föryngra sig är mer säkra i sig själva och böjda dessutom. Dom struntar helt enkelt i att folk bryr sig om deras kråkfötter, små rynkor och diverse som kommer med åldern.

Nog för att man kan sminka sig och piffa till sig men dom gör det med sina egna ansikten och framhäver deras naturliga skönhet med smink.

Jag tror det handlar om en sådan osäkerhet när det kommer till fillers och botox. Tjejer inomhus ålder gör det ju redan vid 20 års ålder för att få annan framhövelse av kindben och putläppar. Det har gått lite överstyr och alla ser ju likadana ut.

Som sagt - tror inte det är en klassfråga - snarare osäkerhetsfråga och förnekelse för alla blir gamla.

• Konservativ

De som inte opererar sig kommer att hänvisas till särskilda kvarter där de övervakas av robotar.

Eller inte. Sydkorea är verkligen inte som Sverige. 

Personligen tycker jag att vissa plastikingrepp är misslyckade. De ser inte unga ut, bara konstiga.

Svar på tråden De som inte plastikopererar sig i framtiden?