• Anonym (att vägra åldras)

De som inte plastikopererar sig i framtiden?

De som pga av eget val eller fattigdom väljer att avstå plastikoperation när de åldras och släpper fram det naturliga åldrandet. I Brasilien och Sydkorea är det ungefär var tredje person (majoriteten kvinnor) än så länge som vägrar handskas med det förfall och rynkor som åldrandet innebär.

Tänker mig att framtiden kommer ge A och B lag och även C & D lag för de som bara haft råd att göra mindre ingrepp och förbättringar.

Hur kommer man att se på dem som ser gamla ut och inte fixar sig? Kommer de bli andra klassens medborgare som en annan ras med mindre värde?

Vad tror ni?

• Svar på tråden De som inte plastikopererar sig i framtiden?
  • sextiotalist
    Anonym (att vägra åldras) skrev 2018-05-04 11:04:54 följande:
    Det är sånt BS, speciellt eftersom de redan rumsterat om i hela ansiktet  och en plastikoperation håller i sig ca 10 år om den görs ordentligt. Finns väldigt få stjärnor som klarat åldras i den branschen. Se vad som hände Brigitte Bardot och de lynchningar hon fick genomlida för att hon gick från ungdomlig skönhet till rynkig skönhet på väldigt kort tid. Detta var redan på 70-80-talet.
    Varken Julia Roberts eller Meryl Streep har skönhetsopererat sig. De är de vackraste kvinnorna i den åldern inom skådespelarbranschen
    Jag har för mig att de flesta svenska skådespelerskor inte heller gör det.

• Anonym (jasså)
    Liberté skrev 2018-05-04 08:16:23 följande:

Detta är inte 70 talet längre. Går du inte till någon kvacksalvere är ju grejen att det inte syns alls.

Bara om du vill att det ska synas för att visa att du har råd / status / skev kroppsbild.

Ögonlock, läppar, kindben, hårfäste mindre kosmetiska är osynligt ifall personen vet vad den gör.

Det är ju bara att titta på alla kändisar i Hollywood för att veta att det där inte är sant. De har råd att använda de dyraste och bästa kirurgerna men ser ändå konstiga ut.
  • Anonym (Madde)
    Anonym (att vägra åldras) skrev 2018-05-04 02:15:23 följande:
    Jag tror du tittar för lite i media för att kunna uttala dig så, De fullkomligen exploderar program som bara handlar om yta och plastikingrepp och att yngre och yngre börjar med det. Det kan du väl knappast ha missat?  Senast nu på Kunskapskanalen har jag set 3 program om detta och läst forskning.

Tror väldigt många människor tänker i dessa banor, runt hela globen speciellt kvinnor som värderar sitt utseende och inte vågar åldras. Fattar du hur många kirurger som skor sig på detta och hur mycket pengar industrin drar in? Det talar inte för det du säger...

Enda undantaget är väl om detta forum svämmar över av 30 åriga småbarnsföräldrar...mitt i livet med partners och barnuppfostran mitt i karriären, Då är man nog knappast där eller nånannanstans heller!
    Men det är ju precis det som är att gå i fällan. Att läsa kändisskvaller, att fastna framför ytliga tv-program. Det är ett gift för själen.
    Att titta "för lite" i media är ett sätt att hålla själen frisk.
    Ju mindre man vet om Kim Karsadhians rumpa destå bättre. 
    Det finns mycket pengar att tjäna med plastikoperationer och ju mindre självkänsla folket får och ju mer man blint följer vad kändisar gör, destå mer pengar tjänar denna industri.

Men det är en enda stor ytlig återvändsgränd. 
  • Konservativ
    Anonym (att vägra åldras) skrev 2018-05-04 11:19:37 följande:
    Tror du haar fel, iallafall i den nya generationen. Kvinnors anledningar att göra plastikoperationer handlar om djupare saker än att kunna attrahera män och delta i sexuella konkurrensen. Vi påverkas indirekt av alla mediala budskap, där ungdom och vissa typer av utseenden värderas mycket högre och görs till mall för vad som är attraktivt och därför blir en åldrande spegelbild svår att hantera för väldigt många. Tror ingen människa trivs med slapphet och rynkor och alla äldre saknar sin svunna ungdom och sin släta hud.
    De mediala budskapen är starkare än förmågan att attrahera män och att delta i den sexuella konkurrensen? Menar du allvar?
  • Tow2Mater
    Anonym (Madde) skrev 2018-05-04 21:00:35 följande:
    Men det är ju precis det som är att gå i fällan. Att läsa kändisskvaller, att fastna framför ytliga tv-program. Det är ett gift för själen.
    Att titta "för lite" i media är ett sätt att hålla själen frisk.
    Ju mindre man vet om Kim Karsadhians rumpa destå bättre. 
    Det finns mycket pengar att tjäna med plastikoperationer och ju mindre självkänsla folket får och ju mer man blint följer vad kändisar gör, destå mer pengar tjänar denna industri.

Men det är en enda stor ytlig återvändsgränd. 
    Men precis!

...om man nu ens vet vem t ex Kim Karsadhian ens är... jag har helt missat det namnet....  Hon har nog inte en roll i mina scifif-ilmer ;)
  • sextiotalist
    Konservativ skrev 2018-05-04 21:08:33 följande:

De mediala budskapen är starkare än förmågan att attrahera män och att delta i den sexuella konkurrensen? Menar du allvar?

Den första gången jag håller med dig i din frågeställning
  • Anonym (Rynkfia)

Hur man vänder sej har man rumpan bak. Jag kan fatta Hollywoodskådespelare som opererar för att utseendet hör till deras jobb. Men vi vanliga...har man gjort något för att se snyggare ut i tio tjugo år så ser det desto värre ut sen. Se på Silvia, hon ser helt förstörd ut i ansiktet nu, hade hon gett tusan i att fixa sej så hade hon bara sett ut som en rar stilig äldre kvinna nu.

Det beror på i vilka kretsar man rör sej hur man bedöms, det kommer alltid finnas olika alternativ och man får satsa på karisma istället för fillers.

• Anonym (Nej..)

Jag tror inte att det är så det kommer utvecklas. Det går i vågor. Just nu är det jätteinne med botox och fillers. Både unga och gamla gör det. Så tom 20-åringar botoxar bort whatever pannrynka som de inte har. Dessutom är det inte främst en överklassgrej utan snarare arbetarklass och lägre medelklass. De två aspekterna, alltså hur vanligt och trendigt det är idag hos unga samt att det är arbetar/medelklassen som håller på, tar jag som ett tecken på att det är helt omodernt om 20år.

Det är typ som sola solarium. Alla gjorde det på 80-talet och tyckte det var superfräscht och nu är det ju helt ute att vara helt solariebrun och ha sitt eget solarium som många hade då.

Sen tror jag iof att vi alltid kommer hålla på med olika saker som signalerar hälsa. Jag tror dock inte operationer.

Anonym (Nej..) skrev 2018-05-05 09:34:49 följande:

Jag tror inte att det är så det kommer utvecklas. Det går i vågor. Just nu är det jätteinne med botox och fillers. Både unga och gamla gör det. Så tom 20-åringar botoxar bort whatever pannrynka som de inte har. Dessutom är det inte främst en överklassgrej utan snarare arbetarklass och lägre medelklass. De två aspekterna, alltså hur vanligt och trendigt det är idag hos unga samt att det är arbetar/medelklassen som håller på, tar jag som ett tecken på att det är helt omodernt om 20år.

Det är typ som sola solarium. Alla gjorde det på 80-talet och tyckte det var superfräscht och nu är det ju helt ute att vara helt solariebrun och ha sitt eget solarium som många hade då.

Sen tror jag iof att vi alltid kommer hålla på med olika saker som signalerar hälsa. Jag tror dock inte operationer.

I alla tider har människor velat se yngre ut men aldrig förut har man kunnat uppnå det lika lätt. En av de tidigare som gjorde det var väl Gloria Swanson om jag inte minns fel,men på dem tiden 40-50 tal var resultaten bedrövliga och man såg stelopererad ut ungefär. Att vänja sig vid ungdom är inte riktigt samma som att sola solarium även om många unga och särskilt överklassen alltid ser solbruna och fräscha ut även om det helst ska vara "äkta solbränna" som signalerar status och frihet att kunna resa och ta hand om sig för denna gruppen.

Jag tror du kan ha rätt i att trenden med botox och fillers eller iallafall den typ av utseende och look som idag eftersträvas (porrstjärna) kan vara ute eller annorlunda om ett par år då det snarare kan vara pannlyft som eftersträvas eller stor haka eller annat. Men föryngringssyftet kommer aldrig gå ur tiden, inte heller hälsa som du nämner, för ungdom är ingen trend utan en evig romantiserad  bild av hur en människa ska se ut om hon är attraktiv.
    Konservativ skrev 2018-05-04 21:08:33 följande:
    Förstår inte din frågeställning för det var inte hur jag formulerade mig. Jag menade att människans strävan och önskan att vara unga och se bra ut, eller se unga ut är största anledningen till varför folk förändrar sina utseenden till oigenkänning, hellre än sexuellt gångbar. Men självklart för att vara attraktiva vilket ju indirekt ger ett sexuellt värde.
  • Anonym (Sandra)

Alltså de flesta som är riktigt gamla och riktigt opererade ser tyvärr inte speciellt bra ut. Tänker på t.ex Sylvester Stallones mamma , googla henne.

Men även 60-nånting som har överdrivit med fillers och operationer t.ex Madonna och Kris Jenner, och de har ändå jättemycket pengar och kan gå till de bästa kirurgerna.

Då tycker jag nog att de som inte är opererade eller iallafall inte så mycket i den åldern oftast ser bättre ut.

Är inte emot plastikoperationer alls, har själv gjort brösten och läpparna och vill göra lite fillers i ansiktet (är 30 nu), men tror inte man ska överdriva, och äldre kändisar som är superopererade brukar väl mest bli hånade för det i tidningar ?

• Anonym (Maja)

Nej det har jag väldigt svårt att tänka mig. Jag tror att det fortsatt kommer finnas fler aspekter av livet som folk värderar. Precis som att man vara lycklig idag som äldre utan att piffa sig.

Jag tror att skönhetshetsen fortsatt kommer drabba yngre värre. Problem blir det ju om det krävs cäldigt stora utseendemässiga ansträngni gar för att få och behålla ett jobb, och även sånt drabbar ju yngre utan erfarenhet värre (förutom i särskilda brancher förstås).

Jsg tror att en ökad jämställdhet i samhället och fler välutbildade och självförsörjande kvinnor världen över kommer att ha en större positiv inverkan än vad nya möjligheter inom plastikindustrin har negativa.

• Anonym (Sandra)

Tänker också att man kan se bra ut som äldre om man t.ex tränar mycket och försöker leva ganska hälsosamt. När man är 60 eller 70 behöver man inte vara fri från rynkor för att se bra ut tycker jag.

Men om du tänker på 20-30-40 åringar som vill ta bort smårynkor och sånt så vet jag inte.

Man vill ju såklart inte se gammal ut för sin ålder känner jag. Jag är t.ex ensamstående mamma o jobbar natt och skulle gärna ta bort påsar/mörka ringar under ögonen.

Botox och fillers kostar ju inte så mycket heller så det är inte bara överklassen som har råd med det .

• Shirazz

Jag tror du har missuppfattat det här helt. Ja, det kommer bli en A och en B typ av människor. Främst bland tjejer.

De som satsat på utseendet, varit ute på krogen och hängt med C-kändisar och gjort läpparna, brösten, fixat sig lite här och lite där, de som går och lägger sina pengar gör sina naglar varje vecka och spraytanar sig. Jobbar på café men försöker slå igenom med sin blogg trots att de knappt kan komponera en mening eller tror att de ska bli holllywood fruar eller "slå igenom" i paradise hotell. Dessa tjejer kommer bli fattigpensionärer..

Sedan har vi tjejerna som la tiden på att plugga istället, la pengarna på sitt ISK konto och inte tyckte det var lika viktigt med utseendet och att hänga med i de senaste trenderna. Dessa tjejer är de som kommer stå med kapital sedan. Där har vi A ligan, inte de sönderopererade trashen....

• Anonym (Mja)
    Anonym (Nej..) skrev 2018-05-05 09:34:49 följande:

Och väldigt inne med lösnaglar. Det kommer ju folk tycka är helt fel och ofräscht om några år.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (jasså) skrev 2018-05-04 19:00:00 följande:

Det är ju bara att titta på alla kändisar i Hollywood för att veta att det där inte är sant. De har råd att använda de dyraste och bästa kirurgerna men ser ändå konstiga ut.

Precis. Det syns nästan på alla.
Svar på tråden De som inte plastikopererar sig i framtiden?