Anonym (att vägra åldras) skrev 2018-05-04 02:15:23 följande:
Jag tror du tittar för lite i media för att kunna uttala dig så, De fullkomligen exploderar program som bara handlar om yta och plastikingrepp och att yngre och yngre börjar med det. Det kan du väl knappast ha missat? Senast nu på Kunskapskanalen har jag set 3 program om detta och läst forskning.
Tror väldigt många människor tänker i dessa banor, runt hela globen speciellt kvinnor som värderar sitt utseende och inte vågar åldras. Fattar du hur många kirurger som skor sig på detta och hur mycket pengar industrin drar in? Det talar inte för det du säger...
Enda undantaget är väl om detta forum svämmar över av 30 åriga småbarnsföräldrar...mitt i livet med partners och barnuppfostran mitt i karriären, Då är man nog knappast där eller nånannanstans heller!
Men det är ju precis det som är att gå i fällan. Att läsa kändisskvaller, att fastna framför ytliga tv-program. Det är ett gift för själen.
Att titta "för lite" i media är ett sätt att hålla själen frisk.
Ju mindre man vet om Kim Karsadhians rumpa destå bättre.
Det finns mycket pengar att tjäna med plastikoperationer och ju mindre självkänsla folket får och ju mer man blint följer vad kändisar gör, destå mer pengar tjänar denna industri.
Men det är en enda stor ytlig återvändsgränd.