Abstinens med förskriven dos
Jag har under dom sista 2.5 månaderna ätit Oxycontin depot-tablett som smärtlindring för ryggont. Jag är förskriven totalt 20mg per dag (5mg+5mg morgon och 5mg+5mg kväll). När jag nu äter normaldos (20mg) så börjar jag få, vad jag tror, utsättningsabstinens. Är det möjligt att få abstinens när jag äter normaldos? Jag har inte sänkt eller slutat men upplever ändå abstinenssymtom. Lite hela tiden men mest tiden innan det är dags för nästa dos. Jag är bara förskriven Oxycontin och Alvedon mot smärtan. Jag förstår inte hur jag kan känna utsättningssymtom utan att ha satt ut medicinen?
Mina symtom är följande:
Myrkryp och stickningar i främst armar men även ben (känslan av tusen nålar).
Ont i muskler (även här främst armar)
Orolig känsla i kroppen (fysiskt).
Jag vill verkligen inte äta den här medicinen efter att börja känna dessa saker! Då har jag hellre ont. Finns det fler än jag som har eller haft problem när dom ska sluta med receptbelagd medicin/opiater? Det finns fullt med trådar i andra forum men då handlar det ju snarare om att sluta från illegala droger och ett större missbruk.
Är det bästa att trappa ner? Kanske ta 5mg+5mg+5mg var åttonde timme?
Det är helt normalt att känna så efter 2,5 månad, dock kommer det bli kortvarigt högst någon dagtroligast inte mer än 2, mer troligt mot 1 tom) med dessa lite jobbigare besvären.
För sen klinga ut snabbt, detta då när man slutar tvärt.
I USA så har man dessa sjukvården gjort beroende och struntat i, dessa kommer snabbt in på det billiga heroinet då ingen hjälper dom där.
Här är vi rätt kassa på hjälpa också.